Reititin kadotti asetuksensa?

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Hei!

Tänä aamuna reititin oli kadottanut langattoman verkon asetukset, kuten SSID:n ja salausavaimen. Tilalle oli tullut alkuperäisasetukset. Laitteen käynnistäminen uudestaan ei auttanut tilanteeseen. Minun piti käydä säätämässä astukset itse uudestaan jotta sain palautettua saman tilanteen.

Myös Koti-TV:n boksi tökki todella pahasti - kaukosäätimen painalluksiin reagointiin vasta useiden sekuntien päästä, jos ollenkaan. Voi toki olla ettei tämä oli aiva eri asia.

En ole koskaan aiemmin törmännyt tällaiseen, että asetukset katoaisivat ja laite palautuisi aluperäistilaansa ilman että sille itse tehdään resetointia.

Onko tämä tyypillistä? Onko muilla vastaavia kokemuksia? Onko odotettavissa että tämä tulee toistumaan? Edellisen liittymäni (ADSL, ei Koti-TV) ei ollut käytännössä mitään ongelmia. Nyt on vasta 11. päivä kun käytän tätä liittymää, ja jos on odotettavissa että tällainen on jokakuukautista, niin haluan miettiä jotain järjestelyjä sen varalle (esim. oma langaton reititin Soneran reitittimen perään).

Laite on TG789vn.

5 kommenttia

Sonera on päivittänyt reitittimen, jolloin se on palautuu tehdasasetuksiin.
Mulle on käynyt kahdesti tämän noin 9 kuukauden aikana jonka olen ollut Soneran asiakkaana.
Etuhaarukka kirjoitti:
Sonera on päivittänyt reitittimen, jolloin se on palautuu tehdasasetuksiin.

Eh... no jopas. Varoitetaanko tästä jotenkin - voiko jostain lukea koska päivityksiä on tulossa? Voiko päivitystä jotenkin viivästyttää myöhempään ajankohtaan?
Ei kukaan ilmoita mitään missään, joten hieman paska tilanne. Päivityksiä tulee muutama vuosittain ja aina reititin palaa tehdasasetuksiin.
Etuhaarukka kirjoitti:
Ei kukaan ilmoita mitään missään, joten hieman ***** tilanne. Päivityksiä tulee muutama vuosittain ja aina reititin palaa tehdasasetuksiin.

Äh. No, muutama vuosittain on toki aika vähän, mutta ei kyllä tee mieli talouteni muille ihmisille ruveta opettamaan SSID:n ja WEP-avainten säätöä reitittimen web-käyttöliittymän kautta, kun vielä pitää erikseen kytkeä piuha irti tuosta tv-boksista koneeseen jotta siihen pääsee kadonneen salausasetusten jälkeen käsiksi.

Joten käytännössä se tarkoittaa että netti on poikki kunnes olen paikalla. Höh. No, pitänee katsoa jos virittäisi jonkun lisäratkaisun tuohon (oma langaton reititin backupiksi Soneran boksin perään, tms). Vähän hassua kyllä että tuommoista täytyy harkita.

Vastaa