Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Sindorei_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Rinnakkaisliittymä tulee kalliiksi + viestit eivät kulje

Elikkä normiin liittymääni lisättiin toi mahollisuus pitää kahta puhelinta yhden puhelinnumeron takana. Ensin käytin korttia iPad 2:ssa jolloin tuli oikein muhkea lasku, suurin osa tuosta koostui "puheluista", vaikka suurimman osan ajasta laite oli kotona omaan WLANiin yhdistettynä (eikä koko vehkeellä edes voi puhua).

Olen laittanut tuon uuden SIM-kortin toiseen puhelimeen (iPhone 4S, lukittu Soneran liittymään kesään asti). Ongelma on päällä tälläkin hetkellä: laskun teko loppuu vain sillon, kun ottaa koko "Cellular data" homman pois päältä, täysin. Mitään roamingia ei ollut päällä ja oikeita puheluita oli kertynyt max tunnin verran kun laskua oli jo 40 euron edestä. Samana päivänä laskua tulisi useita euroja vaikka puhelin makaa pöydällä WLANiin yhdistettynä.

Onko tällä jotain tekemistä tuon rinnakkaisliittymän kanssa, kun vain tämä uusi kortti tekee laskua? Olen myös huomannut, että tähän uuteen puhelimeen ei tule kaikki tekstiviestit ja multimediaviestejä sillä ei voi edes lähettää tai vastaanottaa ollenkaan. Vanha puhelin (Nokia E7) toimii edelleen kuten ennenkin.
3 vastausta
Minna-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 2 custom-general.kudos
  • 829 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei Sindorei! Rinnakkaisliittymä käyttää pääliittymän nettipakettia, mikäli pääliittymässä on Sonera Sopiva -paketti. Mikäli pääliittymäsi liittymätyyppinä on Minun Sonera ja rinnakkaisliittymään ei ole laitettu omaa nettipakettia, veloitetaan rinnakkaisliittymän netin käytöstä 0,90 €/alkava tunti. Sinun kannattaa siis päivittää liittymäsi Omilla Sivuilla Sonera Sopivaan, mikäli et ole vielä sitä tehnyt.

Rinnakkaiskortissa ei ole multimediaviestiominaisuutta joten kuvaviestit toimivat vain pääliittymällä. Tekstiviestien pitäisi tulla normaalisti perille molempiin puhelimiin. Jos tekstiviestien perilletulossa on ongelmaa, lisääthän Profiilisi tietoihin asiakasnumerosi niin katsotaan liittymääsi mikä voisi olla syynä.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
Sindorei_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Asiakasnumero on nyt laitettu.

Pääosan ajasta viestit tulee molempaan puhelimeen mut muutaman kerran on jäänyt tulematta. Se muutama kertakin on liikaa, kun siitä tulee epävarmuutta.

Mikähän tuossa vehkeessä voi sitten käyttää sitä nettiyhteyttä vaikka sillä ei tehdä mitään, ja vaikka se on WLANissa? Pitäiskö viedä puhelin tutkittavaksi?
Minna-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 2 custom-general.kudos
  • 829 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tarkistin liittymäsi ja tekstiviestien saapumisen osalta ei rajoituksia ole joten niiden pitäisi tulla normaalisti perille. Asian selvittämiseksi tarvitsemme esimerkkejä ajankohdista, jolloin viesti ei ole tullut perille. Voisitko tarkkailla tilannetta jonkin aikaa ja ilmoittaa lisätietoja meille täällä palstalla.

Sinun kannattaa nyt ehdottomasti päivittää liittymäsi Sonera Sopivaan niin sen jälkeen nettikäytön suhteen ei ole enää huolen häivää. Vaikka puhelimessa on W-lan päällä, saattaa puhelin yhteyden alussa käväistä matkapuhelinverkon puolella ja siitä syntyy kustannuksia. Vasta kun laitat mobiilinetin kokonaan puhelimesta pois, voit olla varma että yhteyttä ei matkapuhelinverkon kautta muodostu.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.