Robottimiehen aloitteesta tehty vikailmoitus

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Hei!

Olen tässä viimeisen puolen vuoden verran kärsinyt pätkivästä yhteydestä, joka on viime päivinä ollut rasittavampi kuin aikoihin (kirjoitin tästä myös Laajakaista - Tekniset ongelmatilanteet -osastolle, mutta en saanut vastausta). Toista modeemia emme ole saaneet mistään testattavaksi, mutta muuten kaikki mahdollinen on kokeiltu täällä päässä. Nyt sitten soitin vianrajausautomaattiin juuri oikealla hetkellä - yhteys oli poikki niin pitkään, että pääsin siihen yhteydentestaamisvaiheeseen asti ennen kuin DSL-valo taas syttyi ja netti alkoi toimia.

Kysymykseni on seuraava: jos automaattimies sanoi yhteyttä testattuaan, että "Löysin syyn yhteyden toimimattomuudelle. Teen vikailmoituksen." - ei siis kysellyt minulta enää mitään, ei pyytänyt varmistamaan omia laitteita eikä pelotellut asentajamaksuilla - niin se vika todellakin sitten on jossain muualla kuin minun vastuullani olevissa asioissa? Minun ei siis tarvitse pohtia, onko tuo Soneralta saatu modeemi sittenkin syypää ja joudunko maksamaan tuosta vikailmoituksesta jotain - jos automaatti kerran sanoi löytäneensä syyn ja tehneensä ilmoituksen, ei asia voi olla minusta kiinni?

1 kommentti

Vikailmoitus voi johtaa 99,81 euron maksuun, vain jos asian hoitaminen on vietävä asentajalle asti ja asentaja rajaa vian jäävän asiakkaan omiin laitteisiin tai kaapeleihin. Soneran vastuulla olevan verkon korjaamisesta ei asiakasta veloiteta.

Laajakaistaliittymäsi toiminnassa on selvästi jotain pahasti vialla, joten en missän nimessä suosittele vikailmoituksen perumista turhan asentajakäynnin maksun pelossa. Paras antaa Vikapalvelun tutkia liittymä ja tarvittaessa korjata se.

Vastaa