Roskapostisuodatus?

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Millä perusteella viestit merkitään (ilmeisesti) roskapostiksi ja poistetaan?
Asiakkaani yrittää lähettää minulle tärkeää sähköpostia, mutta se poistetaan palvelimelta automaattisesti.
Jouduin luomaan gmail-osoitteen, että sain viestin. Kun yritän lähettää sitä edelleen gmailista Soneran sähköpostiin, se näkyy palvelimella muutaman sekunnin ja häviää sitten taivaan tuuliin.
Olen lisännyt lähettäjän osoitekirjaan, mutta sekään ei auta.
Miten onnistun jatkossa vastaanottamaan tämän henkilön lähettämät viestit?

7 kommenttia

Hei lynnma!

Oletko luonut itsellesi roskapostisuodattimia webmailin kautta, muita roskapostisuodattimia ei ole käytössä. Onko sinulla tuo sama sähköposti käytössä jossakin toisessa laitteessa, esimerkiksi puhelimessa tai tabletissa.
Ei ole suodattimia. Viesti ilmestyy palvelimelle ja poistuu sieltä samantien saapumatta mihinkään.
Sähköpostiohjelmassa on rasti ruudussa "jätä viestistä kopio palvelimelle".
Olen lähettänyt saman viestin jo monta kertaa, mutta se pyyhkiytyy teidän (??) toimestanne joka kerran.
Moi lynnma!

Varmistathan vielä, että sähköpostiohjelmissasi ei ole POP3 käytössä. Pääsetkö kirjautumaan webmailin kautta sähköpostiisi, näkyykö siellä mitään.
Tilanne on siis tämä:
-lähetän itselleni viestin gmailista
-viesti ilmestyy soneran webmailsivulle
-viesti häviää muutamassa sekunnissa
-viesti ei tule koneelleeni eikä sitä poistumisen jälkeen ole enää olemassa
-kaikki muut viestit näkyvät edelleen webmailissa niinkuin ennenkin
Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun näin käy, mutta tällä kertaa kyse oli vakavammasta asiasta; sopimuksesta joka minun olisi pitänyt allekirjoittaa viime viikolla, mutta en saanut sitä koska se deletoitiin välittömästi saapumisen jälkeen.
Pystyn kyllä näyttämään miten tämä tapahtuu esim. Teamviewerissä, jos joku teiltä ottaa minuun yhteyttä.
Eipä se Itellankaan postimies voi miettiä postilaatikollani että mitä sinne pistää ja mitä heittää roskiin...
Moi lynnma,

Ongelma kuulostaisi kyllä siltä että sinulla on jossain sähköpostiohjelmassa käytössä yhä POP3-protokolla. Suosittelisin tässä tilanteessa kuitenkin tekemään asiasta vikailmoituksen niin saadaan asia selvitykseen. Automaattiseen postien poistamiseen en tässä tapauksessa usko koska palvelimella ei sellaista ominaisuutta ole.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Just.
Hei lynnma,

Sähköpostitililläsi näkyy POP3 kirjautumisia. Jossakin koneessa oleva sähköpostiohjelma on siis hakenut kyseisen viestin pois, jolloin se poistuu palvelimeltakin.

Myös tämä viittaa POP3 tiliin, jos viesti ehtii vilahtamaan webmailin puolella. Viesti ehtii siis saapumaan postilaatikkoon, mutta se haetaan samantien laatikosta pois.

Suosittelen vaihtamaan omien sivujen kauttakyseisen sähköpostin tunnuksilla salasanan. Tämän jälkeen mikään sähköpostiohjelma ei voi hakea postia palvelimelta pois, ellet anna ohjelmaan sähköpostin uutta salasanaa.

Vastaa