Rovaniemi / Vennivaara kaapeli laajakaista pätkii päivittäin

  • 11 December 2014
  • 15 kommenttia
  • 31 katselukertaa

Koittakaa nyt tehdä jotain Rovaniemellä vennivaaran alueelle. Tilanne on mennyt ihan mahottomaksi, nettisivut eivät aukea edes joka toinen kerta kun yrittää nettiä käyttää. 100/10 yhteyden nopeudesta ei ole edes puolta käytössä, ahistaa maksaa täyttä hintaa kun nopeus on 20% maksetusta...
Se että yhteys kulkee ylikylän kautta monen vahvistimen kautta, ei takuulla ole paras ratkaisu, koittakaa tehdä jotain!
Jos vain olisi mahdollista saada muilta operaattoreita yhteys niin vaihtaisin samantien! Mutta ikävä kyllä pitää tyytyä ainoan tarjoajan yhteyteen... 😞

15 kommenttia

Hei MikaS,

Rovaniemellä tehdään tänään verkon huoltotöitä pitkin päivää ja ne parantavat verkkomme toimivuutta koko alueella.

Jos ongelmia yhteydessäsi esiintyy tämän päivän jälkeen, niin sinun kannatta ehdottomasti tehdä meillepäin vikailmoitusta. Voit soitella numeroon 020 690101 (mpm/pvm) tai täytellä vikailmoituslomakkeemme netissä.

Voisit katsoa vielä ohjeitamme läpi koskien kaapelimodeemiyhteyttä. Tämän sivun alaosassa on myös muita asiaan liittyviä linkkejä, joista voisi olla sinulle apuja.
Katsellaanpa pari päivää miltä se alkaa näyttämään. Pitänee alkaa sitten rustailemaan urakalla vikailmoituksia.
Nyt riitti katselu ja tein vikailmoituksen. Eipä siitä mitään taida olla hyötyä kun verkko suunniteltu päin honkia...
Nyt on taas pari päivää toiminut moitteetta linjat kun otitte vikailmoituksen työnalle! Toivottavasti linjat pysyy kunnossa pitkään...
Sama juttu Ylikylässä! Välillä toimii kuin junan vessa, joskus taas tunnin sisään on tullut useampi katkos, IP-osoitteen uusiminen on korjannut tilanteen. Ärsyttää joka tapauksessa. Olen tehnyt vikailmoituksen, mutta "Vikaa verkosta ei löytynyt" Ja sitten tarjotaan Helpsonin palvelua hintaan 1,99 € / min = 119,40 € / h. Huhhuh!
olankila kirjoitti:
Sama juttu Ylikylässä! Välillä toimii kuin junan vessa, joskus taas tunnin sisään on tullut useampi katkos, IP-osoitteen uusiminen on korjannut tilanteen. Ärsyttää joka tapauksessa. Olen tehnyt vikailmoituksen, mutta "Vikaa verkosta ei löytynyt" Ja sitten tarjotaan Helpsonin palvelua hintaan 1,99 € / min = 119,40 € / h. Huhhuh!


Toi Helpson juttu on ihmettänyt minua jonkin aikaa että eikös Soneran itse se pitäisi hoitaa eikä third party?
Sama homma pöykkölässä. Pätkiny verkkoa jo melkein kuukauden. Eipä siinä jatkettiin sopimustaki taas pari vuotta kun muuta langallista tänne ei saa ku soneran kaapelinetin vaikka valtion tietohallintokeskukseen ei ole ku alta 2km! 😛
Juuri edeläkuvatunlaisia yhteysongelmia ilmennyt ko. aikana myös karhunkaatajantiellä (Ongelma jatkuu edelleen), eli internetyhteys katkeaa välillä minuuteiksi joskus useiksi minuuteiksi.

100/10M liittymä ja kaapelimodeemi

Ps: Aiempi 10/? liittymä oli vain n. 2-3M hitaampi lataamaan 😞
Eilen kirjoittelin tuohon alempaan viestiketjuun samanmoisesta ongelmasta (Ounasjoentien alueella). Viikonloppuna pätkiminen oikein yltyi - vartin välein yhteys katkesi.

Tänään "pienen" vaivannäön jälkeen sain vikapalveluun yhteyden. Palvelu oli vähän nihkeähköä eikä oikein jäänyt sellaista kuvaa, että asia jotenkin etenisi. Noin tunti sitten kuitenkin sain tekstiviestin "liittymäsi vika on korjattu". Nähtävästi ajoivat päivityksen modeemiin (CISCO EPC3825), edellinen firmis olikin vuodelta 2010. Nyt ainakin noin parin tunnin kokemuksella yhteys on pysynyt ainakin päällä katkeilematta. En tiedä, onko jotain muuta tehty, kun toimenpiteistä ei mitään infoa asiakkaalle päin tule.

Vikapalvelussa sanoivat, että Rovaniemen alueella ei ole heidän tietojensa mukaan mitään isompia ongelmia kaapelinetin kanssa. Itselläni on hieman toisenlainen kuva keskusteluista muiden kanssa...

Toivottavasti tuo päivitys nyt auttaa asiaa. Katsastellaan.
Pätkii vieläkin myös pohjoisempana. Tiedän, että täälläkin tehty keskustöitä, mutmut, eikös viat pitäisi olla jo pois? Ei jaksa aina käyttää modeemia irti ja piuhoja. Mikäs mättää?
Hei Aazie,

Ikävä kuulla että yhteyden kanssa on ongelmaa. Sinulla näyttäisi olevan käytössä ADSL yhteys. Alueelta ei löytynyt muita vikailmoituksia, eikä näytä muutostöitäkään tällä hetkellä olevan.

Ohjeet ja vinkit sivuillamme on ohjeita pätkivään ADSL yhteyteen. Näihin kannattaa tutustua, mikäli et vielä ole.

Jos ongelma jatkuu edelleen niin suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä, 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Juu, tungin vaan tähän viestin, kun lähialuetta. Siellä päinkös ei tiedetä keskustöistä? Asentajan näin sattumalta, joka oli kyseisessä työssä ja sanoi, että käytä modeemia pois ja päälle. (monta päivää siitten).Tuonhan nyt tiedän ja koetin toistakin modeemia. Kunnan mikrotuki ravannut kaikilla sadoilla kunnan koneilla ja olisi pitänyt ilmoa teitä? Tästä oletin, että vika Soneralla. Nyt ei kyllä juuri pätki. Eilen pätki vielä kiitettävästi.
Hei Aazie,

Onpa kumma juttu. Kun tilannetta tarkistin niin alueella oli muutostöitä tehty 4.12. viimeksi, mutta niiden osalta työt on kuitattu jo valmiiksi. Eli eilisen pätkimisen ei olisi näihin pitänyt liittyä. Koska olit asentajaan törmäillyt?

Mutta hyvä jos ei enää ole pätkinyt. Jos yhteys alkaa uudelleen pätkimään niin ilmoittelethan vikapalveluumme niin voimme selvittää ongelmaa.
Juu, kiitos. Ei ole pätkinyt tänään, paitsi YLEn areena ei tee muuta, kuin lataa. Vika voi olla tietysti YLEllä varmaankin. Olen kokeillut monella selaimella uusimmilla flasheilla. HTML5 ei tietty pelaa YLEllä. Taisi tosiaan olla n. viikko sitten, kun tapasin asentajan kahvitauolla. Jtn uutta laitteistoa sanoi laittelevansa yhteyksien parantamiseksi. Voi olla kyseessä sekin syy, kun käytän Linuxia ja Chromea pääsääntöisesti, siis toi YLEn pätkiminen. Muijan Wintoosalla en ole kokeillut. Mutta kunnassa pätki eilenkin kuin mulla, muija siellä töissä. Kyllä tämä tästä, Hyvät Joulun odotukset teille kaikille.

e. taas katkesi yhteys ja palasi n. 10 min kuluttua. Teidän omilla sivuilla???
Lähettäkää jo kunnon modeemi. Ei nämä ZyXelit kestä kuin ½ -.1v. Ei osanneet modeemifirmassa sanoa mtn, ole yhteydessä Soneraan??

Vastaa