Sähköposti ei kulje Gmailiin

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 90 katselukertaa

Google taas kerran ryhtyi reilulle päälle:
Delivery to the following recipient failed permanently:

joe@user.fi

Technical details of permanent failure:
Message rejected by Google Groups. Please visit http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=188131 to review our Bulk Email Senders Guidelines.

Ilmeisesti pitävät Kirsiä spämmääjänä:
Received: from kirsi1.inet.fi (mta-out.inet.fi. [195.156.147.13])
by mx.google.com with ESMTP id a9si6298276eew.75.2014.01.15.00.19.04
for <joe@user.fi>;
Wed, 15 Jan 2014 00:19:04 -0800 (PST)

Vaihdoin clientin conffiin toisen SMTP:n, niin sitten sain viestin lähtemään.

JaTu

5 kommenttia

Hei JaTu,

Ongelma on erittäin ikävä ja sitä on esiintynyt ajoittain. Sivuiltamme löytyy myös häiriötiedoite asiaan liittyen.
Yritykseni sähköposti ei pysty lähettämään postia asiakkailleni, joilla on gmail hai hotmail osoite! Asiaan täytyy saada joku ratkaisu. Yrityksen sähköpostisositteen muuttaminen on iso prosessi. Onko ideoita ongelman ratkaisuksi?
Hei kuitma-b,

Kun lähetät postia gmail tai hotmail osoitteisiin, niin tuleeko sinulle jokin viesti takaisin jossa ilmoitetaan että viestiä ei ole voitu toimittaa? Vai meneekö viesti roskapostikansioon?

Mikäli viestit eivät mene roskapostiin, etkä saa lähettämiisi viesteihin mitään vastausilmoitusta (ns. Bounce ilmoitusta), jossa tarkennetaan miksi viestiä ei ole voitu toimittaa, niin suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä.
Seuraavat tiedot on hyvä ottaa näihin tapauksiin liittyen ylös:
- Tarkka kellonaika ja päivämäärä jolloin viesti on lähetetty.
- Osoite josta viesti on lähetetty
- Osoite johon viesti on lähetetty

Jos kyse on samasta ongelmasta josta sivuiltamme löytyy häiriötiedoite, niin ongelmaan ei ikävä kyllä nopeaa ratkaisua ole.

Näissä tapauksissa suodatus tapahtuu Gmailin ja Hotmailin päässä, emmekä pysty tuohon suodatukseen juurikaan vaikuttamaan.
Myöskään @netti.fi osoitteisin ei viestit mene perille. Gmailiin menee roskapostiin.

Eihän tällainen voi jatkua kuukausitolkulla. Itse huomasin ihan vahingossa, että postini eivät mene perille lainkaan.

Missään ei kerrottu eikä tullut mieleen tulla katsomaan mitään häiriötiedotteita, kun ei häiriöstä voinut edes tietää.

Ihmiset tekevät oikeasti töitä sähköpostilla.

Eikä näitä kaapattuja osoitteita voi eliminoida mitenkään?
Hei EevaS,

Testasin juuri äsken @netti.fi osoitteeseen lähetettyä sähköpostia @pp.inet.fi laatikosta ja se meni perille samantien. Tietoon ei ole tullut että @netti.fi kohdalla olisi samaa ongelmaa kuin esim. gmailin kohdalla?

Ongelmallisia sähköposteja ei voida ns."eliminoida" suoraan ilman käyttäjän lupaa paitsi jos siitä osoitteesta on merkittävästi haittaa palvelimen toiminnan kannalta. Silloinkaan tiliä ei suljeta vaan sen salasana vaihdetaan + ilmoitamme käyttäjälle.

Ymmärrän kyllä tästä ongelmasta aiheutuvan haitan varsinkin työasioissa. Kuitenkaan ongelmaan ei ikävä kyllä nopeaa ratkaisua ole.

Vastaa