Sähköposti

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 24 katselukertaa

Hei,
mulla on DNA mobiilikaista.
En saa lähetetyksi sähköpostia Windows Mailin kautta.
Mikä on lähtevän postin palvelin? Vai missä vika?
Tulee oheinen viesti:
Palvelinyhteys epäonnistui. Aihe 'toinen testi', Tili: 'mail.inet.fi', Palvelin: 'smtp.kolumbus.fi', Protokolla: SMTP, Portti: 25, SSL-suojattu: Ei, Socket-virhe: 10013, Virhenumero: 0x800CCC0E
Kiitos vastauksesta

Mikko

8 kommenttia

Ainakin siinä pitää käyttää authentikointia SMTP-AUTH jotta se toimisi muualta kuin Soneran verkosta. Siinä pitäisi kaiketi käyttää 465 porttia. Tuon linkin takana näkyy olevan jotain ohjeita:

http://www5.sonera.fi/ohjeet/S%C3%A4hk% ... iasetukset

Soneran kaveri varmaankin antaa paremmat ohjeet.
Onko Soneran kaverit nukkumassa?
Eikös toi smtp.kolumbus.fi ole Elisan smtp-palvelin? Soneralla on mail.inet.fi ja jos sitä haluaa käyttää jostain muualta kuin Soneran verkosta eli vaikkapa nyt DNA:n mokkulalla, niin pitää käyttää authentikointia. Mulle ei nyt ainakaan ihan auennut onko sulla nyt siis Soneran sähköposti käytössä? DNA:n oma smtp-palvelin on muistaakseni smtp.dnainternet.net.
Mulla on Soneran sähköposti.
Ja mikä pahinta, olen aika out näissä hommissa!
Viimeksi mulla oli Elisan mokkula, ja silloin piti laittaa toi kolumbus.
Nyt olen huuli pyöreänä, DNA:n mokkulan hain tänään ja sillee...
Okei. No Soneran smtp-palvelin on mail.inet.fi joudut käyttämään sen portin 25 asemesta 465 porttia ja authentikointia jossa käyttäjätunnus ja salasana ovat ne joilla muutenkin sinne Soneran postiin kirjaudut. Tämän linkin takaa löytyy kuvaruutukaappauksia ja siellä loppupuolella näytetään miten tuo smtp säädetään käyttämään authentikointia:

http://www.sonera.fi/files/Sonera.fi/Yk ... tic%20File

Jos laitat sen smtp.dnainternet.net eli DNA:n smtp-palvelimen, niin pitäisi toimia suoraan ilman mitään säätöjä niin kauan kun käytät sitä DNA:n mokkulaa. Toi ylempi menetelmä toimii sitten kaikista verkoista.
Kiitos Karvuri!
Parin harjoituksen jälkeen onnistui.
Missä Sonera luuraa????

Kevättä
Hieno juttu, että sait toimiin. Hyvät keväänjatkot vain sinnekin. 🙂
mikkoheimo: Hyvää että lähti posti kulkemaan. Nimimerkki Karvuri antoi hyviä neuvoja.

Soneralta vastailemme tänne palstalle maanantaista perjantaihin yleensä välillä 8-20.

Vastaa