Samsung Galaxy S3


Onko sonera lähettänyt ennakkotilaajille yhtään sinistä samsungia vai onko niin että tulevat sitten joskus?

53 kommenttia

Voisiko vaikka tähän palstalle joku soneran työntekijä ilmoittaa heti, kun sinistä galaxy s3:sta tulee soneralle saataville ja ottakaa yhteyttä laitevastaavaan, että laittaa vähän vauhtia, sillä sinistä galaxy s3:sta saa jo todella monesta suomalaisesta liikkeestä.
nikpro kirjoitti:
Voisiko vaikka tähän palstalle joku soneran työntekijä ilmoittaa heti, kun sinistä galaxy s3:sta tulee soneralle saataville ja ottakaa yhteyttä laitevastaavaan, että laittaa vähän vauhtia, sillä sinistä galaxy s3:sta saa jo todella monesta suomalaisesta liikkeestä.


Täällä päin missä minä asun (ei pieni kaupunki) ei ole kyllä missään ollut missä olen käynyt (DNA, ELISA ym). Valkoista löytyy mutta ei sinistä.
Olisi kyllä mukava tietää koska tätä tulee, mutta jos Samsung ei pysty kertomaan niin ei Sonerakaan. Tuliko näitä tämän viikon alussa kuten aiemmassa tekstissä kerrottiin. Harmi kyllä mulle näitä ei varmaankaan riittänyt, koska mitään tietoa ei ole tullut. Odotellaan 🙂
Edit: ei mitään enää
Tässä on nyt rauhassa odoteltu sinistä laitetta. Siitä on maksujakin jo kahdella laskulla. Kuitenkaan ei mitään kuulu. GSMstoressa ainakin sinistä on varastossa ja myytävänä. Miksi ei suomen suurimmalla ja kauneimmalla vielä ole? Olin miltei 100 varma että Soneran kautta saapi parhaiten tämän laitteen. Jos jotain osviittaa laittaisitte että milloin. Olo on kuin että pikkupoika odottaa joulupukkia... Sen verran mielenkiintoinen uutuus tämä on.
mpetri-9 kirjoitti:
Tässä on nyt rauhassa odoteltu sinistä laitetta. Siitä on maksujakin jo kahdella laskulla. Kuitenkaan ei mitään kuulu. GSMstoressa ainakin sinistä on varastossa ja myytävänä. Miksi ei suomen suurimmalla ja kauneimmalla vielä ole? Olin miltei 100 varma että Soneran kautta saapi parhaiten tämän laitteen. Jos jotain osviittaa laittaisitte että milloin. Olo on kuin että pikkupoika odottaa joulupukkia... Sen verran mielenkiintoinen uutuus tämä on.


Tänään kun peruutin oman tilaukseni niin kertoivat että ei mitään tietoa koska saavat. Toivottavasti tieto muuttuu nopeasti. Itse kipaisin Exteriltä hakemassa sinisen, periaatteessa saman sopimuksen olisin saanut tuoltakin, mutta otin ilman kytkyä.
No joko alkais oleen sinistä galaxy s3:sta saatavilla soneralla??
Hei nikpro!

Sinistä Samsung Galaxy S 3:sta on tulossa lisää viikolla 26. ja pyrimme toimittamaan jo laitteen tilanneiden tilaukset silloin. Uusien laitteiden myynti jatkuu heinäkuun alussa.
Selvä.
Ne jotka tuon sinisen Galaxy S3:sen ovat jo expertistä tai jostain muualta käsiinsä saaneet niin onko sen väri selvästi erilainen, kuin pressikuvissa, kun siitähän oli jotain juttua, että laiteiden väri olisi muuttunut hieman sen värisotkun jälkeen?
nikpro: Pebble Blue tai Metallic Blue –väri on vaalean siniharmaa. Takakansi on harjatun metallin oloinen ja sivut vaaleamman siniharmaat. Samsungin tiedotteessa värit vastaavat aika hyvin todellisuutta. Viileän tyylikäs, sanoisin.
nikpro kirjoitti:
Ne jotka tuon sinisen Galaxy S3:sen ovat jo expertistä tai jostain muualta käsiinsä saaneet niin onko sen väri selvästi erilainen, kuin pressikuvissa, kun siitähän oli jotain juttua, että laiteiden väri olisi muuttunut hieman sen värisotkun jälkeen?


Kyllä se ihan Samsungin sivuilla olevien kuvien mukainen on. Linkki vielä alla, jos tänne sellaisen saa.
http://www.samsung.com/fi/promotion/gal ... 3_20120505
Olen tilannut sinisen Galaxyn jo 8.5. Miten voi olla mahdollista etten ole vieläkään saanut puhelinta vaikka olette aivan varmasti puhelimia jo saaneet?! Olen soittanut asiakaspalveluun monta kertaa, hyvin epämääräistä ja epävarmaa tietoa laitteen saatavuudesta saanut joka kerta. Tästä Soneraa vaivaavasta laitepulasta ja käsittämättömän huonosta sisäisestä ja asiakkaan suuntaan kommunikoinnista on menossa luotto Soneraan. Harkitsen Galaxy-tilauksen peruuttamista ja kilpailijalta ostamista. Harkitsen myös meidän yrityksen koko matkapuhelinpalveluiden kilpailuttamista DNA:lla.

Haluan sen puhelimen tällä viikolla. Postitettuna tai myymälästä haettuna. Nyt tehkää oikeasti jotain. Löydätte tämän käyttäjätunnuksen takaa nimeni ja mailiosoitteeni. Odotan pikaista yhteydenottoa.
Hei Korbenn

Pahoittelut viivästyksestä!

En löytänyt nimimerkkisi takaa yhteystietojasi, jotta olisin voinut tarkistaa tilauksesi tilan. Voisitko ystävällisesti lisätä Omat asetukset - kohdasta tietoihisi asiakasnumerosi niin pääsen tarkistamaan tilanteen.
Asiakastunnus lisätty.



Tikka kirjoitti:
Hei Korbenn

Pahoittelut viivästyksestä!

En löytänyt nimimerkkisi takaa yhteystietojasi, jotta olisin voinut tarkistaa tilauksesi tilan. Voisitko ystävällisesti lisätä Omat asetukset - kohdasta tietoihisi asiakasnumerosi niin pääsen tarkistamaan tilanteen.
Korbenn kirjoitti:
Asiakastunnus lisätty.

[quote="Tikka":3bf58dkm]Hei Korbenn

Pahoittelut viivästyksestä!

En löytänyt nimimerkkisi takaa yhteystietojasi, jotta olisin voinut tarkistaa tilauksesi tilan. Voisitko ystävällisesti lisätä Omat asetukset - kohdasta tietoihisi asiakasnumerosi niin pääsen tarkistamaan tilanteen.
[/quote:3bf58dkm]

Korbenn, varmistatahan vielä tiedoissasi olevan asiakasnumerosi oikeellisuuden. Asiakasnumerossa on kymmenen lukua ja se löytyy esimerkiksi laskun yläreunasta.
Aiemmin olin siis lisännyt asiakastunnuksen. Nyt on vaihdettu asiakasnumero.

Saatiin nyt tässäkin menemään koko päivä. Ettekö nyt todella nähneet käyttäjätunnukseni sähköpostiosoitetta ja nimeä asian selvittämiseksi. Edistäkää nyt oikeasti ajaa asiaa eteenpäin.
Turha tässä on tuskailla jos laitteita ei kerta ole mistä lähettää. Näinhän se yleensä on uutuusmallien kanssa jotka valmistaja koettaa työntää markkinoille ennätysvauhtia ja sitten jokin onkin pielessä. Minä luotan ja toivon siihen että se ensiviikon toimitus pätisi. Jos tässä jotain hyvää on löydettävissä niin uutuuden viehätys on vielä edessäpäin. Laitteensa jo saaneilla on paras into laantunut eli joulu meni jo :)
En jaksa uskoa että puhelimia on dna:llakaan vaikka myynti on päällä. Myyväthän he nokian monsterikameramalliakin vaikka nokian sivuillakin se on vasta tulossa. Joten savolaisen sanonnan mukaan:
"elä hättäile. istu mättäälle"
Expertiltä löytyy sinisiä luureja varastosta ja niitä saa ilman ennakkovarausta. Se tässä hyvin paljon harmittaa kun ongelma on nimenomaan Sonerassa eikä VAIN yleisissä toimitusvaikeuksissa.
Korbenn, kiitos asiakasnumeron korjaamisesta. Pääsin tarkastamaan tilauksesi tilanteen ja siellä se tosiaan jonossa on, ensimmäisten joukossa varmastikin kun tilaus kerran tehty jo toukokuun alkupuolella. Samsung on luvannut toimittaa erän sinisiä puhelimia vihdoin ensi viikolla (vko 26) niin, että kaikki jonossa olevat tilaukset saadaan toimitettua. Toivottavasti maltat odottaa vielä noin viikon!

Kiitos mpetri-9 kommentista, sinistä mallia on tosiaan ensi viikolla tulossa ja laitamme niitä matkaan niin nopeasti kuin mahdollista. Uusmyyntiin tämä värimalli aukeaa heinäkuun alussa.
Korbenn kirjoitti:
Expertiltä löytyy sinisiä luureja varastosta ja niitä saa ilman ennakkovarausta. Se tässä hyvin paljon harmittaa kun ongelma on nimenomaan Sonerassa eikä VAIN yleisissä toimitusvaikeuksissa.


Kyllä tätä toimitusongelmaa on myös muissa liikkeissä. Olen kierrellyt monessa paikassa ja kysynyt löytyykö sinistä ja ei löydy. Tosin itse en tätä tarvitse enää, kun sain Expertiltä. Hyvää kannattaa odottaa ja odotellessa kannattaa lukea matkapuhelinfoorumin noin 200 sivua mitä puhelimestä löytyy, vai joko olette lukeneet kaikki :D
Aion asioida edelleenkin Soneran kanssa koska hyvää palvelua olen itse saanut. Lähipäivinä pitäisi hoitaa asiakaspalvelun kanssa pari asiaa 😃
lusmu: Tervetuloa asioimaan kanssamme. Asiakaspalvelu palvelee normaalisti jälleen maanantaina. Hyvää juhannusta!
Itse olen erittäin pettynyt asiakaspalvelun ja Soneran tukun kykenemättömyyteen antaa konkreettista tietoa missä vaiheessa tilaukseni olisin saanut ja milloin tukku edes saa puhelimia. On käsittämätöntä että Soneran tukku antaa epämääräisiä arvioita milloin ehkä laitteita saavat.

Viime keskiviikkona menin Experttiin ja sieltä sai sinisen Galaxyn suoraan käteen. Viimeinen niitti oli kun sain kuulla Expertin saavan puhelimensa Soneran tukusta. Samasta h****** tukusta, joka ei kykene toimittamaan jo 8.5 ennakkotilanneille Soneran asiakkaille laitetta. Ala-arvoista toimintaa.
Kodinkoneliikkeillä niitä sillointällöin voi ollakin hyllyssä. Myyvät luullakseni kuitenkin paljon vähemmän kuin operaattorit. Samsung veti siniset koneet pois värivirheen takia ja siksi tuli viivytys. Ei sellaiselle kukaan mahda mitään. Vaikea Soneran on taikoa tyhjästä varastosta tavaraa. Ja paha on antaa tietoa jos sitä ei olla kerrottu. Minulle ainakin kaikenkaikkiaan jäi tästä projektista ok fiilis. Tuli viesti että on lähetetty (jess...). Loppu on kiinni enää Samsungista.
Korbenn: Kuten mpetri-9 jo ylempänä hyvin tiivisti asian. Laitteet lähtevät samasta tukusta, mutta kaikilla kanavilla (verkkokauppa, puhelin, myymälät) on omat saldonsa ja kiintiönsä. Galaxy S3 kysyntä on ollut todella suurta, joten valitettavasti emme ole saaneet laitteita riittävästi ja luvatulla toimitusajalla. Saamme kuitenkin lisää laitteita taas tällä viikolla ja heinäkuun alussa pitäisi tilanteen parantua.
Olavi kirjoitti:
Korbenn: Kuten mpetri-9 jo ylempänä hyvin tiivisti asian. Laitteet lähtevät samasta tukusta, mutta kaikilla kanavilla (verkkokauppa, puhelin, myymälät) on omat saldonsa ja kiintiönsä. Galaxy S3 kysyntä on ollut todella suurta, joten valitettavasti emme ole saaneet laitteita riittävästi ja luvatulla toimitusajalla. Saamme kuitenkin lisää laitteita taas tällä viikolla ja heinäkuun alussa pitäisi tilanteen parantua.


Kaikki seikat huomioon ottaen tuo selitys ei yksinkertaisesti ole hyväksyttävä. Edelleenkinn: jos 8.5 ennakkotilannut asiakas ei ole saanut laitetta -- eikä edes kohtuullista tietoa milloin sen saa -- ja samaan aikaan kauppojen hyllyillä laitteita on JA laitteet on toimittanut sama tukku ---> jotain on todella pielessä. On vika sitten huonosti suunnitelluissa kiintiöissä, huonossa logistiikan toteuttamisessa tai muussa, on Sonera joka tapauksessa epäonnistunut.

Lisäksi Soneran kommunikointi asiassa on ollut kauttaaltaan heikkoa. Aktiivisesti ei olla kommunikoitu asiakkaalle tilaustilanteesta ja kun asiakas soittaa tiedustellakseen, ei kyetä kertomaan milloin tarkalleen seuraava erä saapuu, missä kohtaa jonoa asiakas on jne. Samaan aikaan kilpaileva operaattori kykenee tämän tiedon antamaan. Uskon että syy on pitkälti asiakaspalvelijoiden käyttämän järjestelmän syytä. Uskon kyllä että asiakaspalvelijat todella yrittivät saada minulle tiedon, he eivät vaan itse saaneet sitä surkeasta järjestelmästään. Suosittelisin Soneran johtoportaan ottavan tämän asian vakavaan harkintaan koska sana leviää nopeasti netin keskustelupalsoilla.

Lisäksi asiakaspalvelu ei pitkään tiennyt viivästyksen syytä (valmistusvirhe kuorissa) vaikka se samaan aikaan oli laajasti uutisoitu ja löytyi nopealla Googletuksella.

Meidän yritystä ei tälllä hetkellä pidä Soneralla muu kuin kytkypaketit. Harkitsen kyllä puhelinasiakkuutemme siirtämistä kilpailijalle, jolla hinnatkin ovat todennäköisesti edullisemmat.

Vastaa