Samsung NF210 miniläppäri ja liikkuva laajakaista


Tällaisen hankin kahden vuoden sopimuksella n. vuosi sitten ja netti ei ole missään vaiheessa toiminut kunnolla missään, aluksi kyllä huomattavasti paremmin kuin nyt. Ihan Helsingin keskustassakin yhteys kestää parisen minuuttia ja katkeaa tai laite ei löydä nettiä ollenkaan. Todella rasittavaa maksaa kuukausittain netistä, joka ei toimi. Mahtaisiko vika olla laitteessa, samsungin connection managerissa vai missä? Ja mitä voin tehdä asialle?

10 kommenttia

Hei Missy80: Harmillista, jos miniläppärin yhteyden kanssa on ollut ongelmia.
Kannattaa aluksi lukea läpi Ohjeet ja vinkit sekä lukita yhteys käyttämään vain 3G-verkkoa.

Mikäli näistä toimenpiteistä ei ole apua, voit olla suoraan yhteydessä Vikapalveluumme.

Miniläppärissä on kahden vuoden takuu, joten Vikapalvelumme voi selvittää johtuuko pätkiminen verkosta vai itse laitteesta.
Jahas - jollakin muulla on täsmälleen sama ongelma!
Laitteeni on nyt käynyt kahteen kertaan Samsungin huollossa (Infocare) turhaan ja tuloksetta. Verkko yhteys ei vain toimi - useinmiten connection manager ilmoittaa lyhyen yhteyden jälkeen "mobile device not found" - sitten hetken päästä löytää sen lukee SIM kortin tiedot. Sitten painan verkkoyhteyttä, saan sen hetkeksi ja sitten ympyrä sulkeutuu ja alkaa sama uudestaan tai connection manager hyytyy täysin.

Minua ärsyttää erityisesti Infocaren selkeä asiantuntemattomuus huollossa ja täydellinen välinpitämättömyys asiakasta kohtaan! Molemmilla huoltokerroilla oli papereiden mukaan vaihdettu 3G kortti. Jälkimmäisen kerran paperissa lukee vielä erityisesti (kun ensimmäisellä kerralla epäilin etteivät testaa toimivuutta) "testattu huollon ohjelmistolla sekä sim kortilla". Siis laitetta ei ole testattu asiakkaan käyttöympäristössä. Laite on Samsungin laite ja Samsung on toimittanut tuon connection manager softan. Kuitenkaan eivät halua testata laitetta asiakkaan käyttämässä Win 7 ympäristössä. En ymmärrä alkuunkaan. Viankorjauksen ensimmäinen sääntö on aina testata laitteen toimivuus asiakkaan ympäristössä! (niin huollon aluksi kuin lopuksi!)
Sitten Infocare kehtaa vielä heiluttaa tietokonehuollon "natsikorttia": "suositeltavaa asentaa käyttöjärjestelmä uudelleen, ohjelmistoviat eivät kuulu takuuseen". Tuo lause kertoo kyvyttömyydestä ja mielestäni myös haluttomuudesta ratkaista vian syy. Jos tuota epäilevät niin miksi molemmilla kerroilla ovat paperien mukaan vaivautuneet vaihtamaan kyseisen 3G kortin??? Ei ymmärrä?
Ei pienintäkään logiikkaa.
Tässä selvästi edellytetään asiakkaalta kykyä, laitteita ja taitoja käyttiksen asentamiseen läppäriin jossa ei edes ole CD/DVD lukijaa. Tuo on kohtuuton vaatimus.

Niin ja vielä: tuo viestiketjussa mainittu jippo vain 3G verkosta sallittuina ei auttanut.

Minun lopputulemani tästä on se että Sonera on myynyt toimimattoman laitteen ja Samsungin huolto ei osaa sitä korjata. Asiakkaan todellinen palvelu on molemmille organisaatioille kotimaiseen tyyliin mahdottomuus. Soitettuani Soneraan tänään aiheesta sieltä vain haluttiin antaa Samsungin huollon numero ja laittaa laite kolmannen kerran huollettavaksi! Hei haloo! Voisiko Sonera ottaa myyjänä vastuuta eikä vain tyytyä pallottelemaan?
Hei JKy,

Olen kovasti pahoillani ongelmista läppärisi kanssa. Ja samalla myös siitä, ettei huollon asiakaspalvelukaan ehkä ole ollut ihan kohdallaan.

Emme halua maksuttaa asiakasta rikkinäisestä laitteesta, mutta lähtökohtaisesti vastuu rikkinäisen laitteen korjaamisesta, ja tarvittaessa sen vaihtamisesta kokonaan, on merkin omalla huollolla. Joskus taitaa olla valitettavasti niin, että vasta kolmas kerta "toden sanoo" - olisiko sinulla mahdollisuus vielä kerran toimittaa laite huoltoon? Tai oletko ollut yhteydessä huoltoon ja kysynyt apua esimerkiksi käyttöjärjestelmän uudelleenasennukseen?

Voit myös jättää viestiä tai soittaa Tekniseen Asiakaspalveluumme ja kysyä ongelmaan ratkaisuehdotusta sieltä.
Tervehdys

Eiköhän tässä tapauksessa ole teidän asia ottaa minuun yhteyttä ja hoitaa tilanne kuntoon.
Tätä minun mielestäni sanotaan muualla maailmassa asiakaspalveluksi....
"Joskus taitaa olla valitettavasti niin, että vasta kolmas kerta "toden sanoo" - olisiko sinulla mahdollisuus vielä kerran toimittaa laite huoltoon?"

Kiitos päivän parhaista nauruista. Mitä seuraavaksi? Laite huoltoon neljännenkin kerran?

Onko tässä siis asia mallia "Sonera esittää yhteistyössä Samsungin kanssa loputtoman huoltokierteen"? Tämähän kannattaa patentoida, ettei muut saa käyttää tätä muhkeaa älynväläystä!
Hei JKy,

Tilanne on erittäin valitettava ja pahoittelemme tästä aiheutunutta vaivaa ja haittaa.

Ensisijaisesti täytyisi nyt kuitenkin vielä uudelleen toimittaa laite huoltoon, koska takuuta laitteessa on edelleen jäljellä. Kyseessä on laitteen tyyppivika, joka esiintyy yleensä alueella, jossa on hieman heikompi kuuluvuus. Laitteen modeemi tarvitsee kuuluvuuden vuoksi voimia päästäkseen verkkoon ja näin ollen saattaa tapahtua ylikuumeneminen ja ilman laitteen sammuttamista ei modeemi pääse palaamaan takaisin linjoille.

Mikäli huollon toimenpiteistä huolimatta asia ei korjaannu, kannattaa sinun jättää viestiä tai soittaa Tekniseen Asiakaspalveluumme http://bit.ly/MiuncP , jotta voidaan miettiä mahdollisia lisälaitteita käytön tueksi.
Hei Katju

Jos kyseessä on kerran laitteen tyyppivika - niin siihen ei mikään huolto auta!

Tyyppivian ollessa kyseessä tulee mieleeni vain ja ainoastaa kaupan purku tai vaihtaminen toiseen samankaltaiseen toimivaan laitteeseen.

Minä asun maaseudulla (vain puoli tuntia Hesasta) ja puhelimetkin kärsivät heikosta signaalista! Kun tämä laite ei kerran tule toimeen heikon signaalin kanssa... Minun käyttötarkoituksiin laite on siis täysi susi.
Miksi Infocare (Samsungin huolto) ei informoi asiakasta tunnetusta tyyppiviasta - kuullostaa jälleen kerran selkeästä välinpitämättömyydestä.
Hei JKy ,

mikäli ongelma on heikommassa kuuluvuudessa kehottaisin sinua ottamaan yhteyttä aiemmassa viestissä olevan linkin kautta Tekniseen asiakaspalveluun asian ratkaisemiseksi.
Tervehdys

Samsungin mukaan tässä laitteessa ei ole tyyppivikaa...
Kyse on Soneran SIM kortista.
Laite lähtee kolmannen kerran huoltoon.
Onko Sonera halukas pitämään minut vielä asiakkaana? Haluatteko tehdä sen asian suhteen mitään?
Hei JKy !

Toivomme, että tällä huoltokerralla laite saataisiin toimintakuntoon. Niinkuin aikaisemmin jo mainitsimme, riippuen huollon antamasta vastauksesta on myös Teknisen asiakaspalvelun kautta mahdollisuus yrittää korjata asiaa. Joten otathan yhteyttä sinne, mikäli tämä kolmaskaan huolto ei ongelmaa poista.

Vastaa