Sekava promootion käyttö

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Eli kyse Omista Sivuista, siellä näkyy liittymät näin http://imgur.com/Kyds19F

Sitten kun klikkaat tuota oikeimmanpuolista ottaaksesi Viihteen kokeilujaksot HBO:sta ja muista käyttöösi, niin se opastaa aina vain luomaan uuden ja uuden tilin, vaikka minulla on jo kahdet Viihde tilit.

Kampanjan customer pipeline on todella heikosti toteutettu. On erittäin epäselvää miten tulisi kulloinkin toimia. Erilaisia vahvistussähköposteja satelee, otsikot:
-Vikailmoituspalvelu kytketty (saatu kolme kertaa sama posti)
- TUNNUSVAHVISTUS (6 viestiä, 3 eri tunnusta)
- Toimitusvahvistus Sonera Viihde netti- ja mobiilipalvelut
-Tilausvahvistus Sonera Viihde netti- ja mobiilipalvelut (2 kertaa)
- Kanavapaketin tilausvahvistus
- Aktivointivahvistus, ota käyttöön Sonera Viihde netti- ja mobiilipalvelut (2 kertaa)
-Toimitusvahvistus Sonera Viihde netti- ja mobiilipalvelut

Mitä näillä viesteillä yritetään kertoa? Onko helppoa Soneran käyttöönotto? 16 sähköpostivahvistusviestiä, kaikkien ohjeita noudatettu ja tilejä vain satelee lisää?!?

Kannattaisikohan siellä nyt jonkun palveluvastaavan istua miettimään riittäisikö yksi sähköpostivahvistus? Miksi jo olemassa oleva asiakas, joka on kirjautunut sisään Omille Sivuille, joutuu vielä syöttämään kaikki tiedot kampanjaan rekisteröityessään uudestaan? Miksi siihen tarvitaan taas uusi Viihde-tili? Kannattaisiko kysyä asiakkaalta tarvitsetko todella toisen Viihde tilin, ettei vahingossa tule niitä tarpeettomia määriä. Ja nekin pitää vielä erikseen "aktivoida"?

Mitä jos mietitte nyt homman ihan alusta asti uudestaan ja asiakas selviää kyllä / ei kysymyksillä!

4 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Ryydman kirjoitti:
Eli kyse Omista Sivuista, siellä näkyy liittymät näin http://imgur.com/Kyds19F

Sitten kun klikkaat tuota oikeimmanpuolista ottaaksesi Viihteen kokeilujaksot HBO:sta ja muista käyttöösi, niin se opastaa aina vain luomaan uuden ja uuden tilin, vaikka minulla on jo kahdet Viihde tilit.

Kampanjan customer pipeline on todella heikosti toteutettu. On erittäin epäselvää miten tulisi kulloinkin toimia. Erilaisia vahvistussähköposteja satelee, otsikot:
-Vikailmoituspalvelu kytketty (saatu kolme kertaa sama posti)
- TUNNUSVAHVISTUS (6 viestiä, 3 eri tunnusta)
- Toimitusvahvistus Sonera Viihde netti- ja mobiilipalvelut
-Tilausvahvistus Sonera Viihde netti- ja mobiilipalvelut (2 kertaa)
- Kanavapaketin tilausvahvistus
- Aktivointivahvistus, ota käyttöön Sonera Viihde netti- ja mobiilipalvelut (2 kertaa)
-Toimitusvahvistus Sonera Viihde netti- ja mobiilipalvelut

Mitä näillä viesteillä yritetään kertoa? Onko helppoa Soneran käyttöönotto? 16 sähköpostivahvistusviestiä, kaikkien ohjeita noudatettu ja tilejä vain satelee lisää?!?

Kannattaisikohan siellä nyt jonkun palveluvastaavan istua miettimään riittäisikö yksi sähköpostivahvistus? Miksi jo olemassa oleva asiakas, joka on kirjautunut sisään Omille Sivuille, joutuu vielä syöttämään kaikki tiedot kampanjaan rekisteröityessään uudestaan? Miksi siihen tarvitaan taas uusi Viihde-tili? Kannattaisiko kysyä asiakkaalta tarvitsetko todella toisen Viihde tilin, ettei vahingossa tule niitä tarpeettomia määriä. Ja nekin pitää vielä erikseen "aktivoida"?

Mitä jos mietitte nyt homman ihan alusta asti uudestaan ja asiakas selviää kyllä / ei kysymyksillä!


Sonera Viihde ja Sonera Viihde netissä ja mobiilissa ovat kaksi eri palvelua. Sonera Viihde nettissä ja mobiilissa on kaikkien saatavilla ja Sonera Viihde on vain Soneran laajakaistan omistajille.

Yksi käyttäjätili johon tilaat kanavapaketteija tai vaikka yksittäisesti elokuvia. Voit tilata kanavapaketin käyttäjätilille. Peruspaketit ovat ilmaisia Sonera Viihteen omistajille ja Sonera Viihteen kanavapaketit voi tilata maksuttomasti Sonera Viihteeseen netissä ja mobiiliin, jossa on tilannut ne Sonera Viihteeseen.
Kiitos tiedoista, mutta ei se nyt tätä rekisteröintisotkua korjaa. Kehittäjien lisäksi voisi palkata ihan käytettävyyssuunnittelijan, joka miettisi kaikki asiakkaan suuntaan näkyvät kuviot selkeiksi.

Näin sekavaa järjestelmäsotkua en muista nähneeni vuosiin.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Ryydman kirjoitti:
Kiitos tiedoista, mutta ei se nyt tätä rekisteröintisotkua korjaa. Kehittäjien lisäksi voisi palkata ihan käytettävyyssuunnittelijan, joka miettisi kaikki asiakkaan suuntaan näkyvät kuviot selkeiksi.

Näin sekavaa järjestelmäsotkua en muista nähneeni vuosiin.


Onhan järjestelmä vähän hölmö... varsinkin laajakaista tunnukset ja Sonera tunnus... ei alunperin voisi olla se yksi tunnus...

Sonera Viihteeseen ja Sonera Viihde netissä ja mobiilissa se varmaan on pakollisesti kaksi käyttätunnusta.

Ainakin Sonera Viihde netissä ja mobiilissa ei tietenkään voi yhdistellä, koska mahdollista useisiin käyttäjätunnuksiin.

Kuitenkin kuvalliset ohjeet löytyy Sonera tukisivulta.
Hei Ryydman!

Kiitos palautteesta! Mielellään kehitetään palvelua paremmaksi ja jouhevammaksi. Olkitu ehtikin jo vastata kysymyksiin palvelun käyttöön liittyen. Jos muita kysymyksiä tulee mieleen, laita vain uutta ideaa / kysymystä eetteriin. 🙂

Vastaa