Siirtyminen Elisalta Soneralle ei tapahtunutkaan.

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Terve,

Tilasin tammikuun lopussa puhelinmyyjän välityksellä teidän laajakaistaliittymän. Olen aiemmin Elisa Viihteen asiakas. Koska Elisa ei pystynyt tarjoamaan kilpailevaa sopimusta ja puhelinmyyjänne soitti juuri oikealla hetkellä siirryin teidän asikkaaksenne. Elisan liittymä on käynyt minulle turhaksi koska nykyään kulutan viihteeni mieluumin Netflixin ja muiden stream palveluiden kautta television sijaan. Samalla ajattelin säästäväni vuodessa 120 euroa kympin halvemalla liittymällä.

Sovimme myyjän kanssa kolmesta asiasta:
1) Tilaan Sonera 100Mb laajakaistan. Jäin uskoon, että kyseessä on ADSL -liittymä koska tästä myös myyjä puhui.

2) Te ilmoitatte koska uusi liittymä on käytössä.

3) Tarvitsen liittymän siirron joustavasti koska teen töitä freekuna kotoani käsin. Tästä sovimme te hoidatte edellisen liittymän irtisanomisen. Tästä minulle kerrottiin, että se käy niin, että Elisan asentaja napsaisee ADSL:n pois ja Soneran asentaja tulee laittamaan uuden liittymän käyntiin.

Nyt on käynyt niin, että sovitut kolme kohtaa eivät pitäneet.

1) Liittymä onkin kaapelimodeemi. Tämä ei ole sinänsä ongelma, mutta ilmoitin myyjälle, että muutan tästä osoitteesta puolen vuoden sisään pois. Kaapelimodeemi edellyttää kaapeliliittymää. Tätä ei välttämättä joka talossa löydy.

2) En ole saanut vieläkään kytkentäilmoitusta.

3) Elisan liittymä on yhä päällä. Irtisanomista ei ole tehty puolestanne vaikka näinhän me sovimme. Koska uskoin, että kyseessä on ADSL liittymä, ei minun hälytyskellot alkaneet missään vaiheessa soimaan, että kyseinen liittymä olisikin edelleen sama Elisa. Vasta saatuani teiltä laskun tammikuulta jäin ihmettelemään. Huomasin vasta nyt, että kyseessä on kaapelimodeemi.

Kysynkin, että miten nyt edetään sillä nyt kun nämä kolme sovittavaa kohtaa meni pieleen, olen maksanut turhaan Elisan liittymästä, minkä katkaisun teidän piti hoitaa. Miten hyvitätte aiheuttamanne taloudellisen tappioni? Siirryin Elisan asikkaasta teidän asiakkaakseni siksi, että säästän vuodessa 120€. Nyt tämä summa on kulunut Elisan laskuihin.

3 kommenttia

Hei harbot!

Pahoittelut, että olet saanut näin väärää tietoa tilauksestasi. Liittymä on tosiaan kaapelin kautta. Itseasiassa ADSL puolelta ei 100M ole edes mahdollista saada, sillä ADSL on maksimissaan 24M. Myöskään kaapeliliittymästä ei ole mahdollista tehdä operaattorinvaihtotilausta.
Muutto ei sinänsä ole ongelma, sillä jollei uudesta osoitteesta kaapelia löydy, voi sopimuksen purkaa.
Tässä kohtaa ajattelin tehdä puolestasi reklamaation. Mielestäni asian hoito vaatii sinun ja puhelinmyyjän välisen puhelun kuuntelua, enkä sitä itse pääse tekemään. Olisiko tämä ok?
Hei,
Reklamaatio on hyvä. Saatte kuunnella puhelintilaukseni.
harbot: Reklamaatio on nyt kirjattu. Sinuun ollaan yhteydessä, kun se on käsitelty. Tarkkaa käsittely aikaa en uskalla arvioda, mutta uskoisin yhteydenoton tulevan n. viikon sisään.

Vastaa