Soiton toisto

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 119 katselukertaa

Voiko puhelimen soiton toistoaikaa saada pidemmäksi? Äitini (90v) lopetti lankaliittymän ja on nyt kännykän varassa. Kun hänelle soittaa niin ei siinä ihmeitä aikoja mene kun verkko (?) katkaisee soiton ja alkaa tuuttaamaan lyhyesti. Vanhuksella kestää asiat hieman pitempään eikä hän osaa katsoa kuka soitti ja soittaa takaisin. Onko siis mahdollista saada tuo puhelin hälyyttämään kauemmin?

Vaihdoin hänelle Doro 615-kännykän, edellinen oli Nokia 6060 ja siinä oli asetuksissa automaattinen soiton toisto mutta ei sekään soinut yhtään pitempään. Ja vastaaja ei ole tähän ratkaisu, kaikki ylimääräinen tuo vaan lisää vaikeusastetta äidille.

Täsmennetään vielä, että kyseessä tietenkin Soneran liittymä ja vertailun vuoksi pojallani on eri operaattorin liittymä ja siihen hälyyttää paljon pitempään.

6 kommenttia

Moi jnevala! Soittoaikaa on mahdollista pidentää. Voisitte aluksi tarkistaa, pystyykö tämän tekemään suoraan puhelimen asetuksista. Mikäli se ei onnistu, voitte ottaa yhteyttä tekniseen tukeemme numeroon 0206 90101.
Hei!

Tarkoitatko nyt sitä, että kun äidillesi päin soitetaan, puhelin ei soi riittävän pitkään?

Onko liittymässä vastaaja tai viivesiirto? Ainoa säätö, minkä puhelimella itsellään voi tehdä, on määritellä viivesiirrolle ajan 5 – 30 sekuntia 5 sekunnin portain.

Mikäli kyse ei ole viivesiirrosta eikä vastaajasta, asiakkaalla ei ole käytettävissään mitään säätöjä, mihin hän voisi vaikuttaa. Puhelimen sointiajan muutos on säätö, jonka Sonera joutuu tekemään puhelinkeskukseensa.

PS. Mainitsemasi soiton toisto ei liity edellämainittuun tilanteeseen lainkaan. Soiton toisto liittyy tilanteeseen, jos esim. soitat varattuun numeroon ja aktivoit puhelimesta automaattisen uudelleenyrityksen eli soiton toiston.
Johannes kirjoitti:
Moi jnevala! Soittoaikaa on mahdollista pidentää. Voisitte aluksi tarkistaa, pystyykö tämän tekemään suoraan puhelimen asetuksista. Mikäli se ei onnistu, voitte ottaa yhteyttä tekniseen tukeemme numeroon 0206 90101.

Olin äsken yhteydessä tekniseen tukeen ja soittoaikaa ei ollut mahdollista pidentää. Verkko katkaisee soiton n 45 sekunnin jälkeen.

Tuo on kyllä harmillista, jää vähän hontelo olo kun vanhus ei vastaakaan. No uutta soittoa putkeen mutta silti.
Onpa harmi. Siinä tapauksessa sain itse väärää tietoa, pahoittelut tästä. Ei auta muuta kuin soittaa uudelleen, jos ensimmäisellä kerralla ei ehdi vastaamaan.
Tämä 45s aikakatkaisu harmittaa edelleenkin. Äitini ei useinkaan kerkeä vastaamaan puheluun tuossa ajassa. Ei kaikki muutkaan mutta pojallani on Saunalahden liittymä ja sitä voi soitattaa selvästi pitempään, en ole edes mitannut milloin se sitten loppuisi kun hän lopulta kuitenkin vastaa.

Eikö tälle tosiaan ole mahdollista muuttaa tekniikan asetuksia? Luulenpa, että voisi, ihmisen keksimiä juttujahan nuo lopulta ovat, ohjelmointikysymyksiä.
jnevala: Valitettavasti tuota aikakatkaisua ei voi verkon puolelta muuttaa. Varmistin tämän asian vielä, ja kuten sinulle on aiemmin neuvottu mikäli puhelimeen ei vastata, tulee puhelua koittaa uudelleen.

Vastaa