Sonera Koti-TV:n toimituksen mahdottomuus.

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Sonera Koti-TV:n toimituksen mahdottomuus?

Kirjoitan nyt tänne foorumille, kun en enään kertakaikkiaan jaksa ja ehdi hoitaa ko. ongelmaa puhelimitse.

Olen tilannut Sonera Koti-TV palvelun 16.12.2010. Kaikki mahdolliset asiat ovat nyt kohdallani totaalisen sekaisin.

Tilauspäivänä luvattiin nopeuden nosto 10/2 -> 24/2. Netti meni kuitenkin poikki yli vuorokaudeksi. Tarvittiin 7 puhelua Soneran asiakaspalveluun ja vikailmoitus numeroon, että yhteys saataisiin takaisin. Aikaa näihin puheluihin on mennyt enemmän kuin työpäivän verran.

Liittymäntyyppi vaihtui samalla VDSL2 tekniikkaan ja kuten arvata saattaa, Soneran lähettämässä Koti-TV laite toimituksessa oli tavallinen ADSL-modeemi. Soitto asiakaspalveluun, josta luvattiin lähettää VDSL2-modeemi. Modeemi saapuikin pian ja yllätyksenä mukana seurasi ylimääräinen Digiboksi. Tästä siis ylimääräinen käynti Itellan tiskille.

Tunnusvahvituksiakin on tullut riittämiin. Kahdet eri tunnukset sähköpostiin ja yhdet perinteisesti postilla. Soneran lähettämissä vahvistusviesteissä on eri hinnat joista tilaushetkellä sovittiin puhelimessa. Oikea hinta palvelulle on vanhan yhteyden (10/2) + tähän + 5€, eli 26,11€ + 5€ = 31,11€/kk, eikä suinkaan tilausvahvistuksessa mainittu 43,25€/kk.

Kävin viime viikolla Soneran omilla hallinta sivuilla tekemässä ”Modeemin vaihdon”. Eli siis laittamassa rastin ruutuun ”Minulla on käytössäni VDSL2-modeemi”. Tarkoituksena oli saada täysi hyöty liittymästä ja siirtyä 100/10 nopeuteen. Tästä seurasi vain ja ainoastaan sähköpostiini viesti, että olen tilannut Soneran 10/10 yhteyden 18 kuukaudeksi hintaan 26,11€/kk???

Myös olemassa olevan Spotifyn siirto liittymään + ilmainen kuukausi on täysin tietämättömässä tilassa.

Tilanne tällä hetkellä.

-Koti-TV palvelua ei ole kytketty.
-Yhteystyyppi on edelleen 24/2 ADSL, 100/10 VDSL sijaan.
-Spotifyn suhteen olen tietämättömässä tilassa.
-Soneran ”Omilla sivuilla” näkyy vanha 10/2 yhteys.

Soitin tänään aamulla vikapalveluun ja minulle kerrottiin, että liittymäni on ”selvityksessä”.

Minuun ei ole oltu yhteydessä missään vaiheessa Soneran osalta. Olen ihmeissäni missä mennään ja millä hinnalla.

Tässä vaiheessa tekisi mieli viheltää peli poikki. Kohtuuton määrä vaivaa ja ajanhukkaa yhden Koti-TV liittymän vuoksi.

Yst. Jari Hämäläinen

3 kommenttia

23.12.2010 Omien Sivujen kautta tekemäsi muutos nopeusluokasta 10/2M (ADSL) nopeusluokkaan 10/10M (VDSL2) on kesken. Kun tuo tilaus valmistuu, tilataan Koti TV vielä kerran uudelleen. Jostain syystä aikaisemmat tilaukset on jouduttu perumaan.

Saat siis vielä kerran uudet tunnukset palveluun ja saanet myös uudet laitteet (reititin ja digiboksi), jotka suosittelemme ottamaan käyttöön, jotta Koti TV toimii. Aikaisemmat laitteet voit lähettää takaisin asiakaspalautuksena.

Saat uuden tilauksen yhteydessä myös oikeanlaisen tilausvahvistuksen hintatietoineen.

Jotta nykyinen Spotify-palvelusi voidaan muuttaa Spotify Premiumiksi Sonera Laajakaistan yhteyteen, tarvitsemme tunnuksen ja sähköpostiosoitteen, joilla nykyinen palvelusi toimii. Voit ilmoittaa ne asiakaspalveluumme puhelimitse, tekemällä ajanvarauksen tai jättämällä Palvelupyynnön Omien Sivujen kautta.

Pahoittelemme tilauksen viivästymisen aiheuttamaa harmia.
Hei.

En ole tilannut 10/10 yhteyttä missään vaiheessa, vaan 100/10 (VDSL2) + Sonera Koti-TV hintaan 31,11€/kk + Spotify kuukaudeksi veloituksetta ja sen jälkeen 9,95€/kk + tarjouksen kanavapaketti veloituksetta maaliskuun loppuun. Ei sen enempää eikä sen vähempää.

Soitinkin jo asiakaspalveluun ja sieltä todettiin, että tekemäni tilaukset on peruttu. Syytä tähän ei osattu sanoa. Teimme tilauksen uudelleen. Katsotaan kuinka jatkossa käy.

Kiitos ja hyvää uutta vuotta!
djyallu kirjoitti:
Hei.

En ole tilannut 10/10 yhteyttä missään vaiheessa, vaan 100/10 (VDSL2) + Sonera Koti-TV hintaan 31,11€/kk + Spotify kuukaudeksi veloituksetta ja sen jälkeen 9,95€/kk + tarjouksen kanavapaketti veloituksetta maaliskuun loppuun. Ei sen enempää eikä sen vähempää.

Soitinkin jo asiakaspalveluun ja sieltä todettiin, että tekemäni tilaukset on peruttu. Syytä tähän ei osattu sanoa. Teimme tilauksen uudelleen. Katsotaan kuinka jatkossa käy.

Kiitos ja hyvää uutta vuotta!


Tilaus peruttu. Menee aivan liian vaikeaksi koko touhu. Jatketaan ADSL:llä ilman muita palveluita. Kiitos.

Vastaa