Sonera Laajakaista Extra ADSL wlan katkeaa omituisesti

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Hei

Laajakaista Extra ADSL (10mb/2mb) on ilmennyt outo vika. Kun läppärin virtajohdon ottaa koneesta irti, wlan internet-yhteys katkeaa, eikä yhteyttä saa enää takaisin. Virtajohto täytyy laittaa takaisin kiinni, jolloin yhteys palaa takaisin. Virtajohdon täytyy siis olla koko ajan läppärissä kiinni, ja kone on tällöin koko ajan latauksessa.

Yhteyden katketessa, kone kyllä löytää suojatun verkkoyhteyden, mutta ei suostu yhdistämään konetta internettiin. Viaksi kone ilmoittaa salausasetusten olevan väärät, vaikka asetukset ja salasanat ovat täsmälleen samat kuin virtajohdon ollessa kiinni.

Olen miettinyt, onko tällöin jotkut asetukset kuitenkin minulla väärin vai onko vika mahdollisesti tietokoneessa eikä nettiyhteydessä? Olisko esimerkiksi koneen verkkokortissa jotain vikaa?

Tietokoneena toimii Compaq Presario CQ60 Notebook PC ja modeemina ZyXel P-660HW D1.

1 kommentti

Jotenkin ongelman syy jää kannettavaan, mutta minulla ei ole tietoa miten ja mitä sille pitäisi tehdä. Vika saattaisi olla tuttu Compaqin omalle tuelle.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa