Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
djyallu_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sonera Laajakaista ja Youtube

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Miksi Youtube ei toimi kunnolla Soneran yhteydellä? Sama vika toistuu kaikilla talouden koneilla. Aikasemmalla (Elisa) operaattorilla ei ollut kyseistä ongelmaa. Googlella löytyy kohtalotovereita.

Testasin Youtubea samanaikaisesti Songin, Elisan (remote desktop) ja Soneran yhtyksillä. Sonera oli ainoa jolla Youtube ei toiminut kunnolla.

Nykyinen yhteys on Soneran laajakaista extra 10/2 ja yhteys DSLAM:iin muodostuu nopeudella 11/2,2mbit. Kaikki muut internetpalvelut, Youtubea lukuunottamatta toimii moitteetta. Myös "Speedtest" näyttää nopeuden olevan kohdillaan, eli sisään tulee 11Mbit/s ja ulos menee 2,2Mbit/s.

Voisiko Sonera-asiantuntija ottaa kantaa tähän?

Kiitos.
699 vastausta
bindi_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Joop, samaa ongelmaa täälläkin. Korjausta odotellessa..
kauko101_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Sama laulu Kouvolan suunnalla. Perheenjäsenilla 3 liittymää, ei tietenkään samassa taloudessa vaan eri puolilla seutua. Vaihdoimme jokainen Elisan 2M liittymän Soneran 8M:een. Siitä alkoi YouTuben latailuprobleemat. Lataa vähän väliä.
mli_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
24/1 putkella yhden keskikokoisen youtube videon lataus saattaa kestää sen viisi minuuttia! Surkeaa sonera! Milloinka tämä korjaantuu koska vika on ollut olemassa jo jonkun aikaa?!
bindi_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Terve. Ongelmaan löytyy ratkaisu. DNS-serverien vaihto OpenDNS:ään. Google on täynnä guideja miten tämän voi tehdä.

OpenDNS servut ovat:

208.67.222.222
208.67.220.220


Ps. terveiset fysaenilta 😉
LaDeX_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Samaa vikaa täälläkin youtuben kanssa. 24/2 netti ja videon latausta saa odotella puoli tuntia. Muutenkin kyllä turhan hitaasti toimii. Erinäisten nopeustestien perusteella 17/0,7 tasolla toimii.
fysaen_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Olemme saaneet jonkun verran palautetta ja kyselyitä koskien yhteyden hidastelua Youtube-palvelua käytettäessä. Asia on selvityksessä verkonhallinnassamme ja informoimme tähän ketjuun, kun saamme tarkempia lisätietoja.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu


Terve,

Ilmeisesti vika on aikamoinen, jos ongelmaa ei ole vieläkään saatu korjattua. Kenties ongelmien määrät ovat niin suuret, että riittävät jonoksi asti tai sitten joku muu asia mättää?

Miksi ylipäätään on keskustelualue, jolla ei tapahdu loppupeleissä asiakaspalvelun päästä mitään? Vai onko tässäkin tapauksessa asiakkaiden yhteydenotot olleet liian pieniä että niitä pitäisi mitenkään sen kummallisemmin noteerata?

Eikö asiakkaille pitäisi antaa edes jonkunlainen näyte siitä, että asiakaspalvelua kiinnostaa ongelmat ja ongelmat korjataan tietyssä ajassa? esim. "ongelma korjaantuu seuraavan 2 vko aikana".

Vaikka itse en olekkaan teidän asiakkaana tällä hetkellä, niin kertoo se jotain jo asiakaspalvelun tasosta, jos nämä asiat ehtivät kiiriä ulkopuolisten korviin asti.

Keskustelualuetta kuitenkin käyttävät sellaisetkin ihmiset, jotka tietävät tekniikasta enemmän ja vähemmän. Niin yleisen informaationkin kannalta on hyvä ilmoittaa ongelmannimi, jotta esim. Edistyneemmät käyttäjät voivat käyttää vaihtoehtoisia reittejä palvelun toimivuuden parantamiseen.

Kuten bindi tuossa aikaisemmin mainitsi, joillain asiakkaistanne on auttanut OpenDNS-palvelun käyttöönottaminen. Syyhän tähän on minulle tuntematon, koska en viitsi käyttää arvokasta aikaani toisten mokien paikantamiseen ja korjaamiseen.

Onhan se raskasta hommaa TeliaSoneran kokoisessa yrityksessä yhden tai kahden ihmisen seurata työpäivänaikana mitä keskustelualueella tapahtuu ja onko ongelmaan saatu mitään selvyyttä.

Toivottavasti saatte asiakaidenne vian korjattua "kohtuullisella" aikataululla.
ElPedro_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Huomasin että myös Live streamia pätkii jatkuvasti. Yritin katsoa formuloita mutta eihän siitä mitään tullut kun lataili jatkuvasti. Kokeilin myös muita streameja, sama ongelma jokapaikassa. Koittakaapa selvittää mistä nää ongelmat johtuu. Nostin yhteyden 2megasta 24megaan mutta eipä tästä ole ollut mitään iloa (lukuunottamatta kahta ensimmäistä viikkoa milloin toimi normaalisti) kun pätkii ja paukkuu enemmän kuin ikinä. Kohta takaisin 2megaan tai sonera vaihtoon.
Sonera-asiantuntija_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5687 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
'Sonera Laajakaista ja Youtube' - Asia on selvityksen alla ja jatkoselvityksemme tutkii häiriötilanteita.

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidän myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera
hildepe1_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 67 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hämmentävää. Youtube on edelleen käsittämättömän hidas. Hauskaa tässä on tietysti se, että jos reititän liikenteen omalta palvelimelta ssh:n yli eunetin palvelimelle ja käytän SOCS5:sta, youtube tulee järkyttävällä nopeudella. Mutta kuinka ollakaan kun reititän liikenteen Soneran verkon läpi suoraa youtube -palvelimille, videot tulevat edelleen ihastuttavalla mutta vihastuttavalla 20-40kB/s nopeudella.

Arpovatko Soneran DNS:ät jonkin cache -palvelimen en tiedä... pikkusaarelta Thaimaasta 512kbit ADSL:n yli, vai mitä Soneran upeassa verkossa tapahtuu? En jaksa katsoa nyt mistä eunet vs sonera repivät loppu contentin, mutta ero on järkyttävä.

Vaikuttaako asiaan omien nimipalvelimien käyttö?

$ cat resolv.conf
nameserver 192.168.34.1
;sonera servers
nameserver 10.16.10.16
nameserver 10.16.11.16
nameserver 193.210.18.18
nameserver 193.210.19.19
nameserver 192.89.123.230
nameserver 192.89.123.231
nameserver 193.210.18.31
nameserver 192.89.123.26
nameserver 192.168.252.17

oma DNS -palvelin kyselee suoraan root -palvelimilta nimet.

huoh. tehkää edes vaikka.. jotain.

terv,
p
Jantteri_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Minua ei kiinnosta pätkääkään se, että missä se vika on.

Se kiinnostaa, että maksan tästä "ilosta" abaut 60€/kk nopeuden ollessa mukamas 24/2. Youtubessa jotkut harvat videot latautuvat säällisessä ajassa. Muuten on sama kun liisterialtaassa yrittäisi uida...

Olen muutenkin miettinyt kalliin liittymän mielekkyyttä ja nämä nopeusongelmat ovat viimeinen niitti. Mikäli pikaista ratkaisua ei tule palveluntarjoajan puolelta, palvelun tarjoaja vaihtuu. [u:194lvpa4]Ja pikainen tarkoittaa tämän viikon aikana[/u:194lvpa4]. Seuraavaa kuukautta en aio maksaa jos jumittaminen jatkuu. Aiemmin pelasi ihan hyvin, joten jotain hyvin kummallista on tapahtunut. Jotain mikä nykypäivänä on kohtuullisen helppoa palautta takaisin ennalleen. Mutta halutaanko sitä edes tehdä? Toimenpiteiden hitaus viittaa siihen että tätä ongelmaa ei ole tosissaan edes yritetty ratkaista.

Pitää alkaa takomaan porukalla nyrkkiä pöytään kun muuten ei tunnu ketään kiinnostavan asiakkaan ongelmat. Sitten varmaan alkaisi pikkuhiljaa kiinnostaa kun tuhannet asiakkaat äänestäisivät jaloillaan.
Tämän osion uusimmat keskustelut