Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
djyallu_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sonera Laajakaista ja Youtube

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Miksi Youtube ei toimi kunnolla Soneran yhteydellä? Sama vika toistuu kaikilla talouden koneilla. Aikasemmalla (Elisa) operaattorilla ei ollut kyseistä ongelmaa. Googlella löytyy kohtalotovereita.

Testasin Youtubea samanaikaisesti Songin, Elisan (remote desktop) ja Soneran yhtyksillä. Sonera oli ainoa jolla Youtube ei toiminut kunnolla.

Nykyinen yhteys on Soneran laajakaista extra 10/2 ja yhteys DSLAM:iin muodostuu nopeudella 11/2,2mbit. Kaikki muut internetpalvelut, Youtubea lukuunottamatta toimii moitteetta. Myös "Speedtest" näyttää nopeuden olevan kohdillaan, eli sisään tulee 11Mbit/s ja ulos menee 2,2Mbit/s.

Voisiko Sonera-asiantuntija ottaa kantaa tähän?

Kiitos.
699 vastausta
nemo78_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 21 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Aivan toivotonta ollut taas viime päivät Youtuben käyttö iltaisin. Videot lähtevät latautumaan vasta monen minuutin odottamisen jälkeen ja sittenkin latautuvat hitaasti. Ja mitä tekee Sonera? No ei yhtään mitään! Kuten ei ole tehnyt tähänkään saakka!
Wasama_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
nemo78 kirjoitti:
Aivan toivotonta ollut taas viime päivät Youtuben käyttö iltaisin. Videot lähtevät latautumaan vasta monen minuutin odottamisen jälkeen ja sittenkin latautuvat hitaasti. Ja mitä tekee Sonera? No ei v***u yhtään mitään! Kuten ei ole tehnyt tähänkään saakka!


Silloin kun ei osata (tai saada lupaa Ruotsista lisäinvestointiin kapasiteetin kasvattamiseksi??) tehdä mitään korjauksia, kannattaa piiloutua hiljaisuuden verhoon.

Ehkä ne aattelee jospa me asiakkaat ei jaksettais ruikuttaa samasta asiasta vuodesta toiseen.

"Hiljaista kuin Soneran aspan vastaukset kun Youtubesta valitetaan" lol
nmt1900_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 35 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Meik81_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Luojan kiitos määräaikainen sopimukseni tämän firman kanssa on päättymässä. Olen ollut kyllä niin totaalisen pettynyt Soneraan, niin monessa eri asiassa, että sopimukseni päätyttyä en kusekkaan tähän suuntaan.
Reklamoidessani on uhattu lyödä luuri korvaan jos en muuta äänensävyäni. Eli ei saa olla närkästynyt, vaikka hommat kusee useammalla sektorilla ja luvatut asiat eivät pidä paikkaansa. Kun reklamoin tästä kusipää ämmästä, luvatiin Sonerasta olla minuun yhteydessä ja kertoa miten asian selvitys on yrityksen sisällä mennyt ja miten asiaa mahdollisesti minulle hyvitetään. Koskaan en puhelinsoittoa asian tiimoilta saanut ja tapahtuneesta on aikaa yli 6kk.
Tämä "asiakaspalvelun" robotti on sitten vain kirsikka todella mädän kakun päällä. Todella vastenmielinen tapa hoitaa asiakaspalvelua ja tuntuu siltä että se on laitettu käytännöksi vain siksi, että moni ihminen oikeasti luovuttaa puhelunsa kesken, kun ei tuon robotin kanssa asionnista tule yhtään mitään.
Sitten nämä jatkuvat yhteyden hidastelut ja nimenomaan ongelmat Youtuben kanssa.. Voi luoja. 100 megan netti MY ASS!
Opettakaa maksamillani rahoilla vaikka asiakaspalvelun robotille joku uusi lause, niin voitte väittää että asiaa on kehitetty parempaan suuntaan. Enää ei dollareita tästä taloudesta tälle yritykselle valu.
T: Kohta entinen asiakas.
yamaneko_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 40 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Meik81 kirjoitti:
Luojan kiitos määräaikainen sopimukseni tämän firman kanssa on päättymässä.

Onneksi olkoon, on varmaan mahtava tunne!!

Joo, tuo Soneran asiakaspalvelun robottiosuus on perästä. Kävi sen kanssa hassu juttu kun naama punaisena karjuin sille (tiedän, hyödytöntä mutta kun vaihtoehdot eivät sopineet mikään) niin sieltä vastasi kesken ryöpytyksen ihmis-aspa. Kun en siis oikein koskaan käytä moista äänensävyä ja kieltä, niin naama punaisena pääsin vihdoin selittämään asiaani. Vinkiksi, jos odotatte, jopa sanomatta mitään, lopulta sieltä vastaa ihminen.

Valitettavasti tuo "robotti-aspa" lajittelemassa soittajia on jo yleistymään päin ja yleistyy jatkossakin. Yleensähän ne toimivat suht' ok.

Meik81 kirjoitti:
Olen ollut kyllä niin totaalisen pettynyt Soneraan, niin monessa eri asiassa, että sopimukseni päätyttyä en kusekkaan tähän suuntaan.

Olen kokenut tunteen useasti. Nyt kyllä muutettuani uuteen asuntoon, olen Youtube-ongelmia lukuunottamatta ollut tyytyväinen. Tai muotoillaanpa toisin, ongelmia ei ole ollut muuta kuin Youtuben kanssa iltaisin. Jopa monessa paikassa moitittu ZyXEL P-870HN-51B modeemi on pelannut hyvin eikä ole vaatinut mitään kikkailuja.
pekkafin_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
onko nyt joku yleinen ongelma kun lataa videon alkua 2minuuttia ja pätkii koko ajan??elokuussa entinen asiakas.
terokark_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Onhan tämä nyt aivan ala-arvoista palvelua.. 8 meganen liittymä ja ei puhettakaan että 1080p tubea katsoisi, nyt on myös twitch.tv alkanut pätkiä vaikka laittaisi 240p streamiä.
Myös nyt parin päivän ajan on tube videot ladanneet ok 720p minuutin pari ja sitten tökkää ku seinään.

Huom.. ennen soneraa oli paikallinen liittymä myös 8 megalla eikä ollut 3 vuoden aikana MITÄÄN ongelmia, ei voi ku itkeä partaansa että meni tämän soneran ottamaan muutaman euron säästön takia.

Aivan varmasti viimeinen tuote soneralta ikinä.
nemo78_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 21 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
No eipä katsella YouTube-videoita tänäänkään. Kiitos tästä Sonera!
Heikki-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 495 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tervehdys!

Olemme tietoisia siitä, että asiakkaillamme on edelleen ajoittaisia ongelmia YouTuben kanssa. Tiedämme, että palvelu on tärkeä asiakkaillemme ja yritämme tehdä kaikkemme ongelman ratkaisemiseksi. Toivomme, että ratkaisu löytyy pian. Emme ole yksin tämän haasteen edessä, sillä verkkokapasiteetin tarve kasvaa jatkuvasti joka puolella maailmaa, koska ihmiset haluavat katsoa liikkuvaa kuvaa koko ajan enemmän ja enemmän.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa _http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista _http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä _http://www.twitter.com/sonera_palvelu
joma2_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 18 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Olen huomannut parannusta viime aikoina, muutaman viikon toiminut paremmin. Nyt voi katsoa jopa HD:na ilman suurempia pätkimisiä. Jotain on varmasti tehty?