Sonera / Netflix Super HD / Netflix Open Connect


Eli eli, kun menen Netflix Super HD sivulle niin palvelu kertoo punaisella, että:

"Internetpalveluntarjoajallasi ei ole vielä Super HD -valmiutta".

Sivulta lainattua:
Miten saan Netflix Super HD:n käyttöön?
Internetpalveluntarjoajan pitää olla Netflix Open Connect -verkoston jäsen Super HD:n käyttöä varten. Ota yhteyttä palveluntarjoajaasi ja pyydä heitä liittymään Netflix Open Connect -verkostoon, jotta voit katsoa Super HD -laatua.


Lisää tietoa suomeksi kuluttajille: http://support.netflix.com/fi/node/8736#gsc.tab=0

Ja sitten tietoa OPERAATTORILLE: https://signup.netflix.com/openconnect

Sonera, olisiko mahdollista teidän liittyä (ILMAINEN!) tuohon "Netflix Open Connect" systeemiin, että saisi asiakkaanne parhaat mahdolliset kuvat kotiin?

Elisalla kuulemma jo toimii.. eli chop chop hommiin.

55 kommenttia

Minäkin vaadin että Sonera saattaa asiakkailleen Netflix Super HD:n käyttöön. Heräsin asiaan vasta tänään ja ihmettelin kun PS3:n päivitys ei tuonutkaan superhd logoa ohjelmien yhteyteen. En voinut kuvitellakaan että tämä asia on kiinni operaattorin jälkeenjääneisyydestä. Luettuani vastaavia ketjuja, sainkin selityksen myös pätkiville youtube clipeille: Eli Sonera pätkii! Olenkin jo ihmetellyt, että eikö kymmenien megojen yhteys tosiaan riitä youtube pätkien pyörittämiseen? Uskomatonta touhua. Olin aikaisemmin Elisan asiakas ja hyvin toimi. Taloyhtiön liityttyä Soneran verkkoasiakkaaksi, olin pakotettu vaihtamaan operaattoria... Ja vielä palaute Koti-TV palvelusta: Tehkää jo joku sopiva ohjelma älypuhelimiin, jotta tallennus onnistuisi myös etänä helposti. Ja miksei ohjelma-ajastuksiin saa jatkuvaa tallennusta, joka olisi todella kätevä sarjoja seuratessa? Nämä kaikki ominaisuudet ovat jo Elisalla kunnossa!!!
Kuulemma jopa saunalahden mobiililaajakaista tukee Super HD:ta. Way to go surina!
Olisihan tuo mukava saada päälle kun muillakin on. Pitää harkita keväällä muutettaessa toista palveluntarjoajaa jos tuota ei saada skulaamaan.
Jotenkin on tässä vuosien varrella alkanut tuntumaan, että Soneralla on muita operaattoreita jäykempi organisaatio näissä jutuissa. Laittaisitte jo tämänkin asian kuntoon niin asiakkaiden ei tarvitsisi valittaa.
Mulla ainakin on jo yli kuukauden toiminu super HD ja ps3 näyttää video streamin laaduksi 1080 superHD.
Sonera
Onko joku tunnelointiviritys käytössä?

Sanooko tämä sivu että SuperHD on ok:
https://signup.netflix.com/superhd
UnoTelly on käytössä
0tex kirjoitti:
UnoTelly on käytössä

Kyllähän se proxylla toimii iloisesti, mutta kyllähän se on kaikkien käyttäjien ja tottakai Sonerankin etu liittyä tuohon open connectiin.
Alkoi jälleen kerran hymyilyttämään. Ei Youtube ole ainoa takkuava palvelu.
Soneran nopeuskäyrän kehitys sojottaa väärään suuntaan:

http://ispspeedindex.netflix.com/results/finland/graph
JFK kirjoitti:
Alkoi jälleen kerran hymyilyttämään. Ei Youtube ole ainoa takkuava palvelu.
Soneran nopeuskäyrän kehitys sojottaa väärään suuntaan:

http://ispspeedindex.netflix.com/results/finland/graph

Ei o todellista O_0
Onneks luin tän ketjun, ehdin vielä perua laajakaistan vaihdon 😃
JFK kirjoitti:
Alkoi jälleen kerran hymyilyttämään. Ei Youtube ole ainoa takkuava palvelu.
Soneran nopeuskäyrän kehitys sojottaa väärään suuntaan:

http://ispspeedindex.netflix.com/results/finland/graph


Olis ihmisten ihan hyvä tietää houstien erot näissä asioissa. Joku vois vähän blogata tms. Muuten olen kyllä ihan tyytyväinen Soneran palveluihin, mutta nämä jutut tuntuu vähän oudoilta.
Alkaa olla aika selvää kaikkien touhujen myötä ja tämä vielä päälle, että sonera vaihtuu varmasti kun siihen vaan on mahdollisuus.
Seuraavat asunnotkin katsellaan sen mukaan mikä operaattori siellä tarjoaa kuitua..
Voi sitä riemua, kun menee asunto vapun jälkeen vaihtoon ja saa irtisanoa sopimuksen Soneran kanssa jo alle vuoden asiakkuuden jälkeen. Ei jää ikävä Soneran heikkolaatuisia tuotteita tai ylimielistä suhtautumista asiakkaisiin. DNA Welho Überkaista taitaa kuulua Open Connectiin.
No tilannetta piti aiemmin tutkia, nyt on mennyt joitakin kuukausia, vieläkö sitä pitää tutkia?

Eli joko tuon Super HD:n saisi myös Soneran laajakaistaan tarjolle vai mikä tässä on näin vaikeaa?

Jotenkin järjetöntä, että tässä pitää varmaan omalla rahalla ottaa työnantajan liittymän tilalle joku toinen laajakaista ja ilmeisesti puhepuolelle pitää tehdä sama ratkaisu koska kotona ei tarvitse enää paljon hoitaa puheluita, kiitos yhden poistetun tukiaseman ja jonkun toisen mikä muka on lisätty, mutta signaalit kokoajan 0-3 tolppaa ja välillä no service keikkuu ruudulla.
Nyt tästä toive Soneralle. Linkki suoraan kyselyyn https://www.webropolsurveys.com/R/A281F6BC0A3E0766.par

Lopussa avoin vastausboksi-
Onko tämän asian suhteen tapahtunut yhtään mitään? Soneran ylläpito voisi vastata ihan suoraan, jos Open Connectiin liittymistä ei ole edes tarkoitus harkita.
Soneraa ei kiinnosta mitkään hommat mistä he eivät saa lisätienestejä. Onhan se nähty jo. Nimimerkillä: tallennusvalikon bugit kohta korjaamatta 2 vuotta.
Onko tämän tiimoilta uutta? Kyllä 3D-sisältö ja kunnon HD-streamaus kelpaisivat. Laittakaa vaikka euro lisää kuukausihintaa kunhan saatte Netflix Open Connectin päälle.
Netflix on kyllä sen verran kovassa käytössä että pitää harkita saunalahden 100Mbit/4G liittymää tämän kuidun sijaan kunhan nykyinen määräaikaisuus raukeaa..
Eihän tässä muusta ole kyse, kuin että Netflix haluaa saada puskettua oman liikenteensä suoraan ilmaiseksi operaattoreiden verkkoon. Nykyisellään Netflix maksaa TeliaSoneralle käyttämästään kaistasta, joten ymmärrettävästi näistä maksuista luopuminen ei TeliaSoneraa paljoa kiinnosta.

Jos tilanteeseen haluaa muutosta, niin kannattaa valittaa asiasta Netflixille (kyseessähän ei ole mikään tekninen este), käyttää jotain proxyvirityksiä tai vaihtaa operaattoria. Soneran osalta tilanteeseen tuskin tulee mitään muutosta, paitsi jos Netflix nousee jossain vaiheessa sellaiseen suosioon, että tämä asia vaikuttaa selvästi operaattorin asiakasmääriin.
Maksis, kummallisesti kaikki (IIRC) muut operaattorit suomessa EIVÄT näe ongelmaa tässä. Itselle tämä on yksi syy (taas lisää) vaihtaa lafkaa kun määräaikaisuus loppuu.










 
Maksis, kummallisesti kaikki (IIRC) muut operaattorit suomessa EIVÄT näe ongelmaa tässä. Itselle tämä on yksi syy (taas lisää) vaihtaa lafkaa kun määräaikaisuus loppuu.




TeliaSoneran kuituverkko on yrityksen omien sivujen mukaan maailman kolmen suurimman joukossa, kun taas suomalaisten operaattoreiden verkko on ulkomailla melkoisen olematon (tai sitä ei ole). TeliaSoneran runkoverkkoyksikkö pyrkii saamaan tuloja myymällä verkkonsa kapasiteettia, kun suomalaisille operaattoreille lienee tärkeämpää saada hoidettua Suomessa olevien asiakkaidensa liikenne ulkomaailman kanssa mahdollisimman halvalla (ja ostettuja yhteyksiä välttäen). Suomalaisilla operaattoreilla liikennevoluumit ovat luultavasti sen verran pienet, että muita tuskin kiinnostaa alkaa erikseen ostamaan niiltä jokaiselta kaistaa, vaan liikenne ohjataan mielummin joltain suuremmalta toimijalta ostettua verkkokapasiteettia hyödyntämällä.

Mahtaakohan TeliaSonera harrastaa peeringiä muiden kuin Googlen (YouTuben) kanssa (kun siis muita suurimpia runkoverkko-operaattoreita ei oteta huomioon)? YouTuben asema kuitenkin on sen verran vahva, että sen hitaus olisi liian häiritsevää operaattorin omille loppuasiakkaille. Mainittakoon nyt vielä, että itse en ole havainnut YouTuben hidastelua Soneran yhteydellä, vaikka monet näyttävät asiasta valittavan (en tosin laske itseäni kyseisen palvelun tehokäyttäjäksi). Jos TeliaSonera lähtisi tekemään enemmän tuollaisia myönnytyksiä, niin eiköhän kohta jokainen streamauspalvelu ala tarjoamaan jotain superhyper-HD streamia ilmaista kaistaa vastaan.

Jos joku kuvittelee TeliaSoneran laajasta verkosta olevan hyötyä yrityksen kuluttaja-asiakkaille, niin eiköhän tilanne ole juuri päinvastainen rajoittuneempien peering-mahdollisuuksien takia. Esim. ruotsalaisten operaattoreiden ja TeliaSoneran välinen liikenne saattaa kiertää Tanskassa kolmannen osapuolen verkon kautta, jos toinen operaattori ostaa kaistansa TeliaSoneran sijaan mielummin joltain muulta. Myös Elisa ja DNA näyttävät mielummin tukevan TeliaSoneran kilpailijoita oman ulkomaankapasiteettinsa hankinnassa. Onneksi Soneran verkko näyttää sentään Suomessa olevan erillään TeliaSoneran runkoverkkopuolesta, jolloin liikenne muiden suomalaisten operaattoreiden kanssa menee peeringin kautta (sen sijaan, että se kiertäisi esim. Ruotsin kautta).

Vielä pari linkkiä Open Connectiin liittyen USA:sta:



http://www.engadget.com/2013/01/08/netf ... streaming/



 



http://www.digitaltrends.com/home-theat ... n-connect/





Siellä ilmeisesti yksikään suurimmista operaattoreista ei ole lähtenyt mukaan Open Connectiin, vaikka Netflix on vahvemmassa asemassa USA:ssa kuin Suomessa.

Kiitos tekstistä, en ole vihkiytynyt näihin verkkopuolen asioihin niin tarkasti kuin sinä. Anyways, näinhän se menee, mitä isompi firma, sitä vähemmän niitä kiinnostaa tehdä mitään asiakkaiden eteen. Sonerahan on tämän selvästi todistanut.

Kirjoittamasi perusteella voi täysin varmasti sanoa, että sodoma EI varmasti tule liittymään Netflix Open Connect-systeemiin. Eli tähän topikkiin on aivan turha enää kirjoitella. Toista palveluntarjoajaa vaan kehiin.

Vastaa