Sonera Tunnus

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 0 katselukertaa

On kyllä ongelmallinen joulukalenteri. Ensin yritin kirjautua tunnuksillani, jolloin sain viestin:

"Palvelua ei voi käyttää laajakaistatunnuksella. Kirjauduit Omille Sivuille tunnuksilla, joilla et voi käyttää palvelua Yllätyskalenteri. Kirjaudu uudelleen Omille Sivuille Sonera Tunnuksella, tai luo itsellesi Sonera Tunnus. "

Sitten vain Sonera Tunnusta luomaan, johon pankkitunnusten antamisen jälkeen sain virheviestin:

"Sonera Tunnuksen voi luoda ainoastaan liittymän omistaja eli henkilö, jonka nimissä liittymäsopimus on."

Liittymääni ei liity ketään muita omistajia/käyttäjiä.

Asiakaspalveluun soitto oli aivan turha. Asiakaspalvelijan mielestä laajakaistatunnukset ovat sama asia, kuin Sonera Tunnus.

Olen aiemminkin yrittänyt luoda Sonera Tunnuksen, jotta näkisin laskuarkistoni mutta silloinkin törmäsin samaan ongelmaan.

8 kommenttia

Hei siilakka

Kuulostaapa omituiselta tilanteelta tunnusten että asiakaspalvelusta saamasi ohjeen puolesta. Sonera tunnus on aina erillinen tunnus itse liittymätunnuksesta. Nämä tunnukset pystyy kyllä yhdistämään mutta tästä ei ole tainnut olla puhelussa ja vastauksessa kyse?

Olisiko sinulla mahdollisesti liittymätunnusta (Lisää liittymätunnus ilman väliviivaa (-) esim. 333123456) tai asiakasnumeroa jonka voisit lisätä käyttäjätunnuksesi profiiliin(Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan, miltä liittymäsi ja omistussuhteesi näyttää.
Hei Antti,
liittymätunnukseni on 333-x.

Käyn lisäämässä asiakasnumeron profiiliin.

-Siilakka
Hei siilakka

Kaikki näkyy liittymätiedoissasi OK ja muita omistussuhteita tässä ei ole. Jos sonera tunnusten luonti kuitenkin epäonnistuu, olisitko yhteydessä meidän vikapalveluun asiasta. Minkä pankin verkkopankkitunnuksia käytät ?
Hei,
Yritin taas uudelleen Nordean tunnuksilla, ei onnistu.

Mihin vikapalveluun tästä pitäisi soittaa? Mikään aihealue ei oikein osu kohdalle: Laajakaista-asiat, Kotipuhelinasiat, Matkapuhelinasiat vaiTV- ja viihde-asiat?
siilakka kirjoitti:


Mihin vikapalveluun tästä pitäisi soittaa? Mikään aihealue ei oikein osu kohdalle: Laajakaista-asiat, Kotipuhelinasiat, Matkapuhelinasiat vaiTV- ja viihde-asiat?


Minä soitin laajakaistaan. Hiukan ne nikotteli mutta tuli kuntoon.

Minulla oli ongelmana että kun loin tunnuksen ja salasanan ne toimi yhden kerran. Toisella kerralla piti taas tunnistautua pankkitunnuksilla.
Hei siilakka

Voit ilmoittaa tästä omat sivut ongelmasta jompaan kumpaan (kiinteä tai liikkuva) vikapalveluun. Ilmoitat vain omat yhteystiedot sekä käyttämäsi verkkopankin. Numero vikapalveluun on 0206 90101.
Sonera Tunnukseen liittyen:

onnistuin luomaan itselleni Sonera Tunnuksen, mutta miksei salasanakenttään voi syöttää "." -merkkiä? Verifiontityökalu ei näytä vihreää valoa salasanaehdokkaalle joka on hyvä, mutta joka sisältää pisteen.

Salasanan säännöt sanovat "vähintään 8 merkkiä, joista 2 tulee oleman numeroita, ja ääkköset ovat nou-nou, kuitenkin niin ettet oleman käyttänyt samaa salasanaa viimeisiin N kertaan"

Voi sitä turhautumisen määrää kun unohdan salasanani siksi ettei Sonera hyväksy kansainvälisiä ASCII-merkkejä salasanaan. Sitä paitsi, salasanan tehokkuus olennaisesti riippuu käytetyn merkkijonon pituudesta, ei sisällöstä. Mitä väliä sillä on teidän tietokannassa onko siellä pisteitä vai ei, hajoaako tietokanta vai mitä tässä nyt on takana?
Hei emutanen! Salasanan säännöt kaipaisivat kyllä päivitystä, sillä nykyinen säännöstö on kieltämättä melko monimutkainen. Asia on tiedossamme ja hyvänä uutisena voin kertoa, että säännöstöön on tulossa selkeytyksiä ensi vuoden puolella.

Vastaa