Sonera Viihde iPad app & airplay

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Onko tosiaan niin etten voi katsoa Sonera Viihteeseen tallennettuja ohjelmia iPadilla niin että se on kytketty telkkariin? Kokeiltu sekä Apple TV:llä että kaapelilla, kummassakin tulee vain ilmoitus että ohjelmaa ei voida näyttää tekijänoikeussyistä jos laitteeseen on kytketty ulkoinen näyttö... Mikä sinällänsä on kummallinen tilanne kun tietokoneella ohjelmien näyttäminen vaikuttaisi kyllä onnistuvan (ainakin Apple TVhen)

Onko tähän tulossa muutosta? En missään tapauksessa jatka palvelun käyttöä 6kk kokeilujakson jälkeen jos tämä asia ei ole kunnossa.

Esim. BooxTV:n kanssa ei ole mitään ongelmia tässä asiassa. Sonera Viihde vaikuttaisi muuten olevan minulle sopivampi, mutta tämä ulkoiseen näyttöön kytkemisen estäminen on minulle deal breaker.

9 kommenttia

Hei barcoder!

Laitoin tästä vielä tarkempaa kyselyä eteenpäin.
Ilmoitan heti kun saan tarkempaa tietoa.
Minulla sama ongelma ratkesi kun poistin Viihde-sovelluksen iPadista ja asensin Appstoresta uudelleen. Olin asentanut sovelluksen jo Viihteen pilottivaiheessa, joten saattoi johtua siitä.

En tosin saa skaalattua ipadin näyttöä koko tv:n ruudun kokoiseksi vaan reunoille jää aika isot mustat palkit. Vinkkejä tuohon?
iPhone 5:lla ohjelma ilmoittaa "Tätä sisältöä ei saa esittää ulkoisella näytöllä. Virhekoodi: Cv-12.
Kuulostaa ihan halutulta ominaisuudelta.
Juuri kun luulin että ei tarvisi läppärin ja piuhojen kanssa säätää vaan olisi helppoa heittää puhelimesta ohjelma pyörimään telkkariin...

Täytyy yhtyä barcoden kommentteihin että tilaus ei kyllä jatku ilmaisjakson jälkeen vaan siirtyy kilpailijoille jos ei tästä päästä yli. Ei jaksa kyllä kiekkoa tabletista tai puhelimesta tihrustaa.
Tämä ominaisuus on myös minulle äärimmäisen tärkeä. Tarkoitus on katsoa CHL otteluita pyörittäen kuvaa televisiossa. Uskomatonta, jos Sonera Viihde ei pysty tätä tarjoamaan, kun käytännössä kaikki muut siihen pystyvät.

Onko tähän tullut selvyyttä?
Hei Kaikki,

Mobiiliviihteen kuvaa ei tekijänoikeudellisista syistä johtuen voida striimata toiselle näytölle.

Palvelua kuitenkin kehitetään jatkuvasti ja tulevaisuus voi näihinkin tuoda muutoksia, mutta toistaiseksi tilanne on tämä.
Ilman mitään sarkasmia kysyisin ihan tosissaan että koskeeko nämä tekijänoikeudelliset syyt vain Soneraa koska muut vastaavat palvelut toimivat striimauksen (esim airplay) kanssa ihan hyvin? Miksi vain Sonera on rampautettu?
Hei FIN68,

Tekijänoikeudet ja jakelusopimukset vaikuttavat näihin asioihin.

Tekniikan kannalta esteitä ei useimmiten ole, mutta kuten sanoin, niin tulevaisuus voi aina tuoda muutosta tullessaan.
Marko- kirjoitti:
Hei Kaikki,

Mobiiliviihteen kuvaa ei tekijänoikeudellisista syistä johtuen voida striimata toiselle näytölle.

Palvelua kuitenkin kehitetään jatkuvasti ja tulevaisuus voi näihinkin tuoda muutoksia, mutta toistaiseksi tilanne on tämä.



Kannattaisiko sopimuksia olla neuvottelemassa pätevät henkilöt?
Sonera lähtee tähän kisaan mukaan yksi tai kaksi kättä sidottuna selän taakse...
Läppärillähän voi tietenkin tämän palvelun kuvan heittää telkkariin, mutta tablettia käytettäessä tulevat tekijänoikeudet tielle? Ootteko nyt ihan varmoja?

Onneksi homma lähinnä naurattaa 🙂
Ei naurattaisi jos olisi maksanut yli 0€
Esim. Nelonen-pron olisin voinut teidän kautta ostaa, mutta näemmä kannattaa ostaa suoraan Neloselta.
Hei dimebag,

Lähinnä tuo johtuu siitä, että kaikilla kokoonpanoilla tuota ei pystytä estämään.

Sopimuksia tehtäessä voi joskus olla vaikea päästä sellaiseen ratkaisuun joka tyydyttää kaikkia osapuolia ja jossa ei mitään rajoituksia olisi.

Nelosen kanssa hommat ovat edelleen vaiheessa, josta johtuen kyseisen yhtiön kanavia emme mobiiliviihteen kautta pysty tarjoamaan tällä hetkellä.

Mutta mitään ei ole kiveen kirjoitettu ja pyrimme jatkuvasti parantamaan palvelua.

Vastaa