Sonera on perinyt 2vuotta 24M hintaa 8M yhteydestä

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 1 katselukerta

Tänään selvisi että sonera on myynyt minulle 2 vuotta sitten 24 Megasen yhteyden vaikkei osoitteeseeni edes saa kuin 8 Megasen yhteyden! Eli olen maksanut Soneralle 2 vuotta sellaisesta mitä ei ole olemassakaan. Noloa minulle, mutta loistavaa huijausta Soneralta! Eikö totta?
Sonera reippaana ja rehtinä operaattorina ei tietenkään halua korvata asiaa mitenkään. Heidän myyntimiehet nyt myyvät mitä sattuu, ei sille voi mitään. Aikoivat harkita että jos vaikka saisin hyvitykseksi irtisanoa liittymäni paria viikkoa aikaisemmin kuin sopimus(2v) sanoo!! REILUA, eikä totta?! 🙂

5 kommenttia

ADSL-liittymäsi nopeusluokka verkossa on 24/1 Mbit/s. Liittymäsi konfiguraatioon ei ole tehty muutoksia marraskuun 2009 jälkeen. Osoitteeseesi on edelleen saatavuus ADSL-nopeusluokalle 24/1 Mbit/s.

Olet saanut Asiakaspalvelusta väärää tietoa ADSL-saatavuudesta osoitteeseesi. Pahoittelut siitä.

Liittymääsi saisi Koti TV ja sen mukana maksutta Thomson-palvelureitittimen, sillä alueen verkko tukee Koti TV:n multicast-lähetystä. Myös kiintolevyllä varustettu tallentava Motorola VIP1963 IPTV-digiboksi olisi lisähintaan saatavilla Koti TV:n mukana. Sillä voi tallentaa kaikkia kanavia eli myös niitä, jotka eivät kuulu Koti TV:n verkkotallennukseen.

Viihdepaketin hinta on 39,90 euroa/kk ja se sisältää 24/1M ADSL-liittymän ja siihen Koti TV -palvelun. Liittymääsi tulisi myös edellä mainittu Thomson-palvelureititin korvaamaan nykyisen ADSL-modeemisi. Verkkotallennus on aina Koti TV -palvelussa mukana.
Terve

Minulla on ollut varmaan vähän sama tilanne - nyt olen jo pari kuukautta yrittänyt selvittää mikä on tilanteeni mutta on tosi vaikea saada yhteyttä asiakaspalveluun, että voisi keskustella miten asia pitäisi varmistella... ja mikä olisi meille oikea liittymä. Perhe on painanut jo päälle pitkään, että maksamme liikaa laaja-kaistasta kun sen hinta on ollut 49.90 ja kuulemma sen pitäisi olla korkeintaan 39.

Voisiko joku SONERAlla katsoa meidän tilannetta ja mennyttä aikaa - ja esittää miten tämä asia selvitetään/ratkaistaan.
Tapio kirjoitti:
ADSL-liittymäsi nopeusluokka verkossa on 24/1 Mbit/s. Liittymäsi konfiguraatioon ei ole tehty muutoksia marraskuun 2009 jälkeen. Osoitteeseesi on edelleen saatavuus ADSL-nopeusluokalle 24/1 Mbit/s.

Olet saanut Asiakaspalvelusta väärää tietoa ADSL-saatavuudesta osoitteeseesi. Pahoittelut siitä.

Liittymääsi saisi Koti TV ja sen mukana maksutta Thomson-palvelureitittimen, sillä alueen verkko tukee Koti TV:n multicast-lähetystä. Myös kiintolevyllä varustettu tallentava Motorola VIP1963 IPTV-digiboksi olisi lisähintaan saatavilla Koti TV:n mukana. Sillä voi tallentaa kaikkia kanavia eli myös niitä, jotka eivät kuulu Koti TV:n verkkotallennukseen.

Viihdepaketin hinta on 39,90 euroa/kk ja se sisältää 24/1M ADSL-liittymän ja siihen Koti TV -palvelun. Liittymääsi tulisi myös edellä mainittu Thomson-palvelureititin korvaamaan nykyisen ADSL-modeemisi. Verkkotallennus on aina Koti TV -palvelussa mukana.


Meneepä aika halpamaiseksi. Asiakaspalvelun nainen sanoi selkeästi ettei osoitteeseeni saa 24M yhteyttä ja kun menin Soneran sivuille tarkastamaan niin siellä todellakin annataan ositteeseeni maksimiyhteydeksi 8 megaa.
Tokihan soneran kannattaa väittää muuta, olen sentään maksanut 48 kuukauttaa liikaa, eikä sonera tietenkään halua korvata penniäkään takaisin.
Nyt ilmeisesti tarkoitatte että jollakin lisäreitittimellä yhteys saataisiin 24 megaan, jos ottaisin ylimääräisiä palveluja(Koti tv). Mutta minulle on aikoinaan myyty soneran taholta normaali laajakaistayhteys 24 megan nopeudella, ilman mitään Koti-TV liittymiä ja lisäreitittimiä.
Odotan ilman muuta että sonera korjaa laskutuksen ja niin varmaan tekeekin, eikä totta?
Nimimerkki kirjoitti:
Meneepä aika halpamaiseksi. Asiakaspalvelun nainen sanoi selkeästi ettei osoitteeseeni saa 24M yhteyttä ja kun menin Soneran sivuille tarkastamaan niin siellä todellakin annataan ositteeseeni maksimiyhteydeksi 8 megaa.
Tokihan soneran kannattaa väittää muuta, olen sentään maksanut 48 kuukauttaa liikaa, eikä sonera tietenkään halua korvata penniäkään takaisin.
Nyt ilmeisesti tarkoitatte että jollakin lisäreitittimellä yhteys saataisiin 24 megaan, jos ottaisin ylimääräisiä palveluja(Koti tv). Mutta minulle on aikoinaan myyty soneran taholta normaali laajakaistayhteys 24 megan nopeudella, ilman mitään Koti-TV liittymiä ja lisäreitittimiä.
Odotan ilman muuta että sonera korjaa laskutuksen ja niin varmaan tekeekin, eikä totta?


Kun tarkistetaan osoitteella ADSL-nopeusluokan saatavuus, saadaan aina alustava saatavuus. Jos osoitteessa on jo Sonera ADSL-liittymä, voi Asiakaspalvelu tarkistaa myös lopullisen (ei alustavan) saatavuuden, koska liittymän tarkka johdonpituus on tiedossa.

Nimimerkki: Osoitteeseesi on saatavilla ADSL-nopeusluokka 24/1M. Näin se vain on, vaikka sinulle on Asiakaspalvelusta kerrottu toisin. Osoitteestasi on johdonpituus Soneran ADSL-keskittimelle alle 2 kilometriä ja kyseisellä ADSL-keskittimelle on ADSL 2+ valmius. Nämä kaksi faktaa mahdollistavat sen, että osoitteeseesi on saatavilla ADSL-nopeusluokka 24/1M.

Nimimerkki: Sinun ADSL-liittymässä on ollut käytossä 24/1 Mbit/s nopeusluokka marraskuusta 2009 lähtien eli sen jälkeen, kun tilasin liittymääsi nopeuden noston. Toivon että tämä asia tuli nyt selväksi.
Jos katsot soneran sivuilta katuosoitteeni ja nopeuden niin mitä mahtaa kertoa..?
Ja mittausten mukaan nopeus on hitaampi kuin Saunalahden mokkulalla. Molemmat vertailin samaan aikaan ja vuorotellen.

Vastaa