Sonera sivuston värit vaihtuivat, hermostuttaa

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 13 katselukertaa

Sonera sivuston värit vaihtuivat kamaliksi. Violetti on rumaa. Edellinen väri, Soneran punainen oli minusta yllättävän hyvä, neutraali, joka on kumma kun punaista pidetään aktiivisena värinä. Soneran sivuilla jaksoi olla, vaikka kaikki haluamani ei sieltä löytynyt.

Sen sijaan tämä violetti on minusta hermostunut väri saa minut hermostuneeksi, enkä halua olla näillä sivuilla yhtään kauempaa kuin tarvitsee. Tai ehkä en ole niinkään kaunan kuin tarvitsisi. Ehkäpä Sonera siis haluaa karkottaa kaikki asiakkaansa, varsinkin maksavat asiakkaansa?

Testaatteko sivujanne asiakkailla ennen muutoksia ja käytättekö asiantuntijoita kun niinkin herkkää asiaa kuin sivuston pääväriä päivitetään?

8 kommenttia

Väri ja ilme ei ole hassumpi. Vielä ei ole juuri muuta muuttunut kuin punainen - joka oli onnistuneen selkeä - vaihtunut TeliaSoneran violetiksi. Ja monet linkit eivät vielä toimi.

Violetti tuo mieleen pääsiäiskasukan, mutta tämä on siitä vähän haalistunut ja harmaantunut. Rauhallinen. Kuin ranskalainen pastilli. Pikemmin suurille ikäluokille. Sekavat mainokset sopivat entistäkin huonommin seuraan. Selkeä kunnolla toimiva järjestelmä minusta olisikin parasta mainosta, ontoiksi kuultavat tyrkytteet ei niinkään.

Uusi vaidekepinnuppilogo sopii tyyliin. Tyynesti moderni.
Hei kotikissa ja aina: Kiitos palautteestanne. Sivujamme kehitetään kokoajan ja sinne lisätään puuttuvia tietoja ja linkkejä.

Violetin värin valitsimme siksi, koska se on moderni, lämmin ja eloisa. Lisäksi se erottaa meidät hyvin muista kansainvälisistä teleoperaattoreista, koska väri ei ole muilla käytössä.

Tämä uusi ilme on ollut jo aikaisemmin käytössä Euraasiassa, jossa se on saanut loistavan vastaanoton.

TeliaSonera-perhe yhdistettiin yhden brandin alle, koska yhdistämällä kansainvälisen vahvuuden ja paikallisen osaamisen, varmistamme maailmanluokan palvelut ja asiakaskokemuksen miljoonille asiakkaillemme.

Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera
Olavi kirjoitti:
Hei kotikissa ja aina: Kiitos palautteestanne. Sivujamme kehitetään kokoajan ja sinne lisätään puuttuvia tietoja ja linkkejä.

Violetin värin valitsimme siksi, koska se on moderni, lämmin ja eloisa.


Ei ole. Aina:n viestin luettuani huomasin mikä minua tässä värissä hermostuttaa. Se on todellakin haalistunut pääsiäinen! Kristillisessä maailmassa pääsiäinen on tärkeä juhla, tärkeä symboli. Pääsiäisen violetti on kuitenkin kirkas. Draagiset tapahtumat johtavat uuteen alkuun, uuteen elämään. Soneran violetti on haalistunut. Mitähän se viestii?


Lisäksi se erottaa meidät hyvin muista kansainvälisistä teleoperaattoreista, koska väri ei ole muilla käytössä.


Olisiko siis kannattanut miettiä vähän tarkemmin, miksi tämä väri ei ole muilla käytössä. Eikä tule!

Tämä uusi ilme on ollut jo aikaisemmin käytössä Euraasiassa, jossa se on saanut loistavan vastaanoton.


Niinkö? Nehän eivät ole kristittyyjä maita. Mutta tuskimpa Soneran punaista inhottiin siellä. Nimittäin punainen on ilon väri itäisillä mailla, viestii onnellisuutta ja uutta alkua. Morsiamet pukeutuvat punaiseen. Nuoruus ja dynaamisuus. Sonera vaikutti tosiaan ennen dynaamiselta.

TeliaSonera-perhe yhdistettiin yhden brandin alle, koska yhdistämällä kansainvälisen vahvuuden ja paikallisen osaamisen, varmistamme maailmanluokan palvelut ja asiakaskokemuksen miljoonille asiakkaillemme.

Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera


Kuulostaa ikävästi konsernimuutokselta, jossa on ostettu monta pienempää firmaa, joissa on eri käytännöt. Nyt ne sitten yhtenäistetään ja kootaan kaikkien firmojen käytännöt, joista valitaan yhteinen, Valinta on löytyneistä käytännöistä se huonoin käytäntö, jotta konsernissa saadaan tasa.arvo, kellään ei saa olla enää paremmin kuin toisella oli ;-(

Tätä minä kuitenkin miettisin toisenkin kerran, vielä kun voi vaihtaa.
kotikissa: Tarkoituksenamme on hyödyntää ison kansainvälisen yrityksen mukanaan tuomia etuja esim. tuotekehityksen ja parhaiden käytäntöjen suhteen. Lisäksi tästä hyötyvät myös asiakkaamme, koska esim. Pohjoismaissa ja Baltiassa voi käyttää mobiilinettiä jopa 85% halvemmalla. Paikalliset toimintatavat ja osaaminen tulevat olemaan tärkeässä roolissa, sillä nimi Sonera ja siihen liittyvä paikallisuus säilyy ja vahvistuu.
Ei tuo liila niin paha ole, siihen tottuu. Enemmän häiritsee joissain alasivuilla harmaan eri sävyjen käyttö. Minulla on tässä työpöydällä kaksi monitoria. Toinen vähän halvempi, toinen kalliimpi. Halvemman perusnäytön värierottelu ei riitä noille kahdelle erisävyiselle harmaalle. Esimerkiksi salasanan kirjoituspalkki ei erotu ollenkaan taustasta, koska kirjoituskentän ja taustan värit ovat liian lähellä toisiaan. Tuota kannattaisi varmaan soneralla pikkasen tutkia. En varmasti ole ainoa, joka joutuu tuollaista parinsadan halpisnäyttöä käyttämään.
Minun mielestä violetti väri toimii ihan hyvin, en siitä valita. Mutta reklamoisin sivuston sekä Omat Sivut -sivuston yläosan tilankäyttöä. Sivuston leiska on erittäin erittäin ilmava...oikeastaan tuhlaileva. Pienemmällä miniläppärin ruudulla inhottava käyttää sivustoja. Tämänkin foorumin yläosassa on 40% pystytilasta käytännössä turhaa informaatiota jonka voisi tiivistää paljon pienempään tilaan. Asiaosuudelta syödään tekstitilaa.

Omat sivut -puolella yläotsikon tilaryöstön pahiten huomaan EPG ohjelmaoppaan selauksessa. Sitä ei viitsi käyttää enää.
Hei JarnoF ja whome. Kiitos palautteesta. Laitoin viestiä eteenpäin sivuston kehittäjille.

Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera
Myös uutiskirje sähköpostiin "uudistui". Olipa uusi sen verran entistäkin luotaantyöntävämmän tyrkytyksen oloinen, että sieltä lähes näkymättömän harmaasta hännästä oli kaivettava linkki markkinointiestoon. Mistä sitten olivatkaan nyt huhtikuussa keksineet alkaa markkinointisaastaa lähettämään (Osoitelähde: Soneran internetasiakkaiden asiakastietokanta).

Vastaa