Sonera viihteen järjettömyys

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Hei!
Olisi muutamia kysymyksiä joihin haluaisin mieluiten saada vastauksia.

1. Miksi Sonera viihde ja Sonera viihde mobiili ovat kaksi eri palvelua? Eikö olisi kätevää, että ohjelmia voisi tallentaa yhteiseen tallennustilaan Sonera viihde mobiilisovelluksesta? Nyt tallentaakseen ohjelmia muualla kuin kotona joutuu kirjautumaan soneran omille sivuille. Mikä on pilvipalvelun idea, jos se kuitenkin toimii vain yhdestä laitteesta?
2. Timeshift-palvelua ei ole digiboksilla normaalikanaville. Miksi? Myyjä kuitenkin sitä mainosti, eikä puhunut mitään sen löytymisestä vain mobiilisovelluksesta.
3. iPhone 5 julkaistiin syyskuussa 2012. Kake-sovellusta ei ole vieläkään portattu isommalle näytölle sopivaksi. Miksi ei? Odotan innolla, miltä se näyttää 5,5 tuuman iPhone 6+:n näytöllä...
4. Koko Sonera mobiiliviihde ei edes toimi jailbreakatussa iPhonessa. Mikä mahtaa olla syynä?
5. Sonera viihteen kanavapaketteja ei voi perua omilta sivuilta. Soneran asiakaspalvelun jonotusaikojen ovat mitä ovat. Pakettien peruminen on mukavan hankalaa, jotta asiakkaat unohtaisivat pakettinsa ja maksaisivat niistä kiltisti. Sekö on Soneran markkinointityyli?


Jos saan ihan nätisti ehdottaa heille, jotka suunnittelevat mobiiliviihteen sovelluksia ja viihteen ulkoasua muuutenkin, siinä riittäisi tekemistä. Nykyisellään Sonera mobiiliviihde näyttää enemmän IT-insinööriksi opiskelevan kokeilulta vuonna 2009, kuin erään Suomen johtavan teleoperaattorin viihdepalvelulta. Kake-sovellus voisi olla interaktiivinen ohjain, jolla voisi helposti valita haluamansa elokuvan, tai katsella ohjelmaopasta. Nyt se on vain vuonna 1955 keksitty kaukosäädin piirrettynä kännykän näytölle. Tai miksei mobiiliviihdettä ja kakea voisi yhdistää niin, että haluamansa ohjelmat voisi lähettää televisioon. Google chromecast-tyylisesti. Itselleni viihteestä jää lähinnä nopeasti kyhätty vaikutelma. Palvelua ei ole toteutettu asiakaslähtöisesti, onko tarkoituksena vain rahastaa jokaiselta laajakaista-asiakkaalta 2 vuoden sopimusjakso?

1 kommentti

Hei ENoikeinYMMARRA,

Kiitos palautteestasi. Laitetan viestiä eteenpäin.

Mobiiliviihde on saatavilla myös niille asiakkaillemme, joilla ei ole kiinteän verkon viihdepalveluun mahdollisuutta. Tämä on mm. yksi syy miksi palvelut eivät ole sidottuja toisiinsa.

Ohjelmien tallennus onnistuu huolimatta siitä, onko digiboxi päällä tai ei. Digiboxi voi olla vaikka kokonaan pois virroista, niin ohjelma tallentuu silti.

Tämä on mm. yksi pilvitallennuksen etuja. Tallennukset pysyvät myös tallessa jos vaikka digiboxi vaihtuisi välillä.

Ns. timesift ja catch up ominaisuus on mahdollista ainoastaan, niillä kanavilla joihin meillä sopimuksen puitteissa oikeudet.

Mobiiliviihteessä ei tueta jailbreikattuja laitteita. Syy löytyy siis ihan tuosta toimenpiteestä joka laitteelle tehdään.

Mobiiliviihteen kanavapaketit on mahdollista tällä hetkellä perua ja tilata Omien sivujen kautta. Toistaiseksi kiinteän verkon viihteessä, kanavapaketin irtisanominen ei ole mahdollista.

Vastaa