SoneraViihteen markkinoinnissa harhaanjohtaminen

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Hei.

Kun tilasin Sonera Viihteen, myyntipuolelta sanottiin että mm. Katsomo palvelussa olisi sarjoja, mitä siellä ei ainakaan minun laitteillani näy. Kun katson Katsomopalvelua, niin miksi siellä on vain joitakin hajanaisia jaksoja joistakin sarjoista. Esim. Emmerdale ja Korkojen kera, mitkä ovat minusta kuitenkin yhdentekeviä.
Mutta tulevaisuudessa jos (tuskin) sinne tulee ohjelmasisältöä, niin onko se joka sarjan kanssa samanlaista.
eli muutama jakso per vuosi.
Katsomopalvelukin on suunnattu maksukanavien puolelle. Miksi ei Sonera halua tarjota katetta viihteeseen ?

mitä tarkoittaa Katsomo ohjelman alussa oleva kuusinumeroinen numerosarja ? Ei voi olla päivä milloin ohjelma on tullut Katsomoon, eikä mikään järjestysnumerokaan.

Lisäksi tilatessani palvelua, sanottiin että laki estää sen että maksukanavien ohjelmia ei voi tallentaa.
Pötyä tämäkin.

Koska sama laki koskisi sitten myös kilpailijoitanne. Elisa Viihteessä myös maksukanavien tallentaminen onnistuu. Ja tallenteet eivät poistu ennenkun ne itse poistaa. Sonerallahan tallenteet ovat vain 90 vrk. Tästäkään ei mainittu tilatessani mitään.
Kuinka vaikeaa se voisi olla järjestää niin että tallenteet eivät poistuisi automaattisesti ?
Ja [u:17zl5myy]mihin oikeasti (siis totuudella puhuttuna tällä kertaa) perustuu se, että niissä on määräaika ?[/u:17zl5myy]

sonera viihteen - niinkuin yleensä uusien laajakaistojen ja palvelujen - kohdalla, pitäisi olla 1 kk - 3 kk:den mittainen palautusoikeus ja oikeus joko vaihtaa liittymä toiseen tai mahdollisesti siirtyä toiselle operaattorille.

Tämä vaikuttaisi kai siihen, että Sonera tarjoaisi näissä palveluissa ja tuotteissa sen minkä ovat luvanneet.
Nyt on teille vain tärkeintä saada tuote kaupaksi, keinolla millä hyvänsä. Ja asiakas on sitten sidottu vähintään kahdeksi vuodeksi.

Mistä tiedän, että minulla on tuo luvattu 10 elokuvan maksuton tarjous videovuokraamoon ?
Kun ei ollut Viasat ja Discovery kanavapakettejakaan (0 €/ 2 kk).
Niitä kuitenkaan ei saa enää kun tilaus on jo vahvistettu ja toimitettu.

Joskin minä en niitä maksukanavia pitäisikään tuon tarjousajankohdan jälkeen, koska niistä ei voi mitään tallentaa.

Keskustelusivusto ja monet muut Soneran sivut eivät toimi Firefoxissa.
Selaimessa ei vikaa, koska kaikki muut sivut toimii.


Tekninen tukenne on valehtelun mestari.
Olen ottanut sinne yhteyttä muutaman kerran nyt niin, että on luvattu selvittää asioita ja palata parin vuorokauden sisällä asiaan. Kummastakaan kerrasta (eri asioita) ei ole soiteltu.
Ensimmäisestä kerrasta on jo reilu kaksi kuukautta.

Ensimmäisellä kerralla oli kysymys netin hitaudesta. maksan 24 megasta, ja käytännössä se on korkeintaan 4. Soneraviihteenkin vuoksi olisi tärkeää että olisi se puolet ainakin, mitä lupaatte.
Sekin on merkillistä, että maksetaan täydestä, ja Soneran mielestä puolet riittää.

Jos kaupassa ostettaisiin Sinistä lenkkiä, ja kassalla myyjä söisi paketista puolet (eli toisen makkaran) ja veloittaisi täyden hinnan. Niin olisiki meidän pakko tyytyä siihen.
Sonera siis syö laajakaistastakin puolet ja katsoo silti oikeudekseen veloittaa täyden hinnan.

ja vaikka palvelu toimisi vain kuudesosalla siitä mistä maksetaan (niinkun minunkin tilanteessani).
Eikä vikapalvelusta oteta selvää asiasta.

Olen jättänyt monta soittopyyntöä. Ja Soneraviihdetilauksen yhteydessä olen maininnut ja on luvattu ottaa yhteyttä. Ei mitään.
Tälläkin viikolla olen soittanut asioista kuusi kertaa.

Helpsoniin soitin kerran. Ei osattu siellä tehdä mitään. Sain itse homman hoidettua viimein, mistä Helpsonkaan ei tajunnut neuvoa.
Kun soittaa vähänkin vaikeimmisa kysymyksistä, Soneran tekninen "palvelu", sanoo asian kuuluvan Helpsoniin. Sitten Helpsonilta menee sormi suuhun ja sanoo vain samat litanjat, mitkä itse jo tiedän.
ja vaikka sanon että olen näitä jo kokeillut, niin "jos kokeillaan vielä kerran".
Näin saadaan tietysti puheaikaa pitkitettyä ja laskua isommaksi.

sitten Helpson sanoo, että soittakaa Soneran tekniseen tukeen....
Huoh.

Missä olisi Kotiviihteen täydellinen ohje.
siis tuon katselulaitteen eli hienosti sanottuna "digiboxin".
mukana tullut ohje oli niin pelkistetty että sitä lukemattakin selviää.

vastatkaa nyt jotain, mitä keksitte tällä kertaa. Mutta yrittäkää edes pysyä totuudessa.

Ja vastauksena ei kelpaa pelkkä pahoittelu.
vaan nyt oikeasti niitä kongreettisia vastauksia

5 kommenttia

Sen verran täytyy ottaa kantaa että ei myöskää elisan viihtees pysty nettitallentaan maksukanavia.
Elisa sivuilta:
Elisa Viihde -palveluun kuuluu uudenlainen HD-digiboksi, jonka avulla voit tallentaa valitsemasi ohjelmat henkilökohtaiseen tallennustilaasi verkkoon. Tallennustilaa on lähes rajattomasti ja tallennuksesi säilyvät verkkolevyllä niin kauan kuin haluat.

HD-digiboksissa käytössäsi on merkittävä määrä tallennustilaa, 5000 gigatavua (5 teratavua). Se tarkoittaa, että voit tallentaa noin 2500 tuntia, eli yli 100 vuorokautta ohjelmaa – tarvittaessa vaikka kaikilta viideltätoista peruskanavalta yhtä aikaa.
Lisäkanavien ja maksukanavien ohjelmia ei voi tallentaa.
Hei Rae,

pahoittelen mikäli myyntitilanteessa on syntynyt väärinkäsitystä Katsomon sisällöstä tai tallennusten säilytysajasta eikä palvelu ole sellainen jota odotit. Varmasti tulevaisuudessa saamme Katsomoon enemmän sisältöä ja siksi saamamme palaute onkin tärkeää ja tervetullutta.

Verkkotallennuksena ei ole mahdollista maksu kanavia tallentaa. Erillisellä tallentavalla digiboksilla maksukanavien tallennus onnistuu. Ja tässä vaiheessa verkkotallennukset tosiaan säilyvät 90 vuorokautta.

Kun sopimus tehdään etäkaupassa esim. puhelimessa on asiakkaalla oikeus perua sopimus 14 vuorokauden kuluessa siitä kun on vastaanottanut sopimuksen. Kun sopimus tehdään kasvotusten ei peruutusoikeutta ole.

Koti tv: n käyttöliittymästä kohdassa Menu_>Tietoa palvelusta->Ostosi voit tarkistaa vuokrattujen elokuvien määrän. Sopimusvahvistuksesta voit tarkistaa, kuinka monta ilmaista elokuvaa sinulla on mahdollista vuokrata.

Tässä nyt muutamia vastauksia sopimusasioihin ja palvelun sisältöön. Odotetaan vielä Vikapalvelun kommentteja teknisistä asioista, niihin en osaa minä vastata ollenkaan 🙂
Hei Rea,

Katsomo ohjelmakirjastossa olevissa ohjelmissa tämä kuusinumeroinen sarja ennen ohjelman nimeä on päivämäärä. Esim. 130111 -> 11.01.2013.

Sivumme, mukaanlukien keskustelupalstan pitäisi toimia aivan normaalisti myös Firefox selaimella. En itse ainankaan ole huomannut mitään poikkeavaa kyseisellä selaimella. Mikäköhän versionumero selaimesta sinulla on käytössä? Selaimen lisäosien ajantasaisuus kannattaa varmistaa myös. Tietokoneen päivitysten ajantasaisuus muutenkin kannattaa varmistaa.

Olit näemmä tehnyt vikailmoituksen yhteyden hidastelusta ja tähän liittyen sinuun oli eilen oltu yhteydessä. Modeemille asti liittymän nopeus oli normaali, mutta koneella latausnopeus reilusti alempi. Ongelma tässä tapauksessa tuntuisi siis jäävän tietokoneen päähän. Oletko jo ehtinyt testaamaan yhteyttä toisella koneella?

Ohjeita KotiTV palveluun löydät ohjeet ja vinkit sivustoltamme.
Enpä ole sitä varten uutta konetta ostamassa ja menee kuukausia ennen kun saan kenenkään kannettavaa lainattua
Teea- kirjoitti:
Hei Rae,

Kun sopimus tehdään etäkaupassa esim. puhelimessa on asiakkaalla oikeus perua sopimus 14 vuorokauden kuluessa siitä kun on vastaanottanut sopimuksen. Kun sopimus tehdään kasvotusten ei peruutusoikeutta ole.



vikapalvelu ja aspa ei ole sanoneet tuota, vaikka olen tuonut asian hyvin esille.

olen jonottamassa parhaillaan asiakaspalveluun irtisanoakseni sonera viihteen.

tilaus on tehty puhelimitse ja päivämäärä oli 7.1.2013 (eli 9 päivää sitten)
palvelun käyttöönotto 10.1.2013.

--- aspa vastasikin (yllätys yllätys, viikko sitten meni tunti ja vartti jonotukseen, enkä sittenkään päässyt läpi.
eka jonotus vartin silloin, sitten kun vastattiin, sanottiin "hetkinen", ja pudotettiin jonoon tunniksi.

tämäkään ei ottanut irtisanomista vastaan, vaikka puhetunniste palvelussa sanoin "irtisanominen" ja selkeästi "sonera viihde palvelu".
silti puhelu meni ihmiselle, joka sanoi että jättää soittopyynnön huomiselle ihmiselle joka hoitaa irtisanomisia.

päätöstäni vahvistaa se että tässä nytkin surffatessani nettiyhteys katkesi ja kotitv pätkäs.
Jouduin resetoimaan taas Thomsonin. sitten pelittää toistaiseksi.

se on nyt good bye.
pa reissu mutta tulipa tehtyä.

ennen sonera viihdepalvelun tilausta minulla oli meneillään määräaikainen sopimus, joka olisi päättynyt 10.5.2013.
palautuuko tuo määräaikainen sopimus, vai voinko irtisanoa koko Soneran liittymän ja vaihtaa operaattoria.

voin kysyä sitä tietty huomenna, mutta koska aspasta soitettaessa ei saa vastauksia mitä täältä, niin varmistan asian.

soneralta soittivatkin takaisin ja näin on että joudun olemaan naimisissa seuraavat kaksi vuotta, vaikka luovun sonera viihteestä.

Vastaa