Soneralta ostetun modeemin takuukysymys

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Viime helmikuussa menin ja tilasin soneralta 10/1M Extra-C netin. Tarkoitus oli vaihtaa myöhemmin 100megaseen joten modeemikin ostettiin sitä silmällä pitäen ja sonera kauppasi minulle Netgear CG3300D purkin.

Kuukausia langaton netti pätki säännöllisesti poikki ja nyt myöhemmin asiaa tutkittuani huomaan etten näköjään ole ainoa ongelmani kanssa kyseisellä modeemilla. Piuhan perässä netti toimi moitteetta.

Menin paikalliseen sonera liikkeeseen ja esitin asiani, sieltä kummasteltiin ongelmaani ja käskettiin resetoida purkki ja tulla vaihtamaan modeemi uuteen jos ongelmat jatkuvat. Ongelmathan jatkuivat ja resetoinnilla ei ollut mitään vaikutusta. Menin liikkeeseen uudelleen jossa sama myyjä totesi suoraan että kyseisessä modeemissa on tyyppivika salauksessa ja ehdotti kaikenmaailman poppakonsteja joilla modeemi varmasti toimisi wlanissa mutta se ei palvele tarkoitustani koska maksoin soneralle toimivasta modeemista ja semmoisen myös haluan. Liike ei suostu vaihtamaan modeemiani uuteen, kuulemma kaikki ovat rikki, en saa vaihtaa modeemia erityyppiin koska soneralla ei kuulemma ole muita tarjolla, en saa myöskään palauttaa jo liikeenkin toteamaa rikkinäistä modeemia ja ottaa rahoja takaisin. Mitä helvettiä ?? Mikä on liikkeen vastuu myydessään minulle rikkinäistä tavaraa jonka he jo myyntihetkelläkin tiesivät vialliseksi. Ja kuinka ylipäänsä liike saa edelleen myydä kyseistä modeemia tyyppiviasta tietämättömille asiakkaille kun ongelmia näyttäisi olevan jo viime kesästä asti.

Nyt olen saanut wlanin toimimaan muuttamalla asetuksista moden G asentoon. joka käsittääkseni tukee 54megaa ? Mutta ongelma tulee esille nyt kun haluan nostaa nopeuteni 100megaan ja se ei tuolla viallisella modeemilla nyt onnistu. Pitääkö tässä ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteyttä jotta kuluttaja saa oikeutta?

Aikaisemmat kokemukseni soneralta ovat positiivisia, koskaan ei ole ollut mitään ongelmia missään ja palvelu on aina pelannut, mutta nyt kyllä negatiiviset kokemukset alkaa painamaan positiivisia enemmän. Olisi kiva saada näkökulmaa muiltakin soneran henkiläkunnalta toimiko tämä kyseinen liike nyt firman linjausten mukaisesti ?

EDIT. Lisätään vielä että voinhan aina ostaa uuden modeemin tuolle sadalle megalle mutta en halua maksaa turhaan soneralla tuosta viallisesta purkista. Siitä täytyy saada rahat takaisin jos hankin uuden muualta.

http://www5.sonera.fi/ohjeet/Toimiviksi ... limodeemit

EDIT.2 Linkin takaa löytyy lista soneran toimiviksi testatuista modeemeistä, listassa näyttää olevan myös kyseinen netgearin malli, josta soneraliikkeen myyjäkin sanoi kaikkien olevan jo tehtaalta tulleessaan viallisia, eikö tuo ole jo asiakkaan harhaanjohtamista ?

4 kommenttia

Hei, ikävä kuulla modeemi ongelmastasi. Jos olet ostanut modeemin Sonera Kaupasta, emme voi vaikuttaa takuuvaihtoihin, vaan ne hoidetaan asiakkaan ja ostoliikkeen välillä. Asiakaspalvelusta ostettujen modeemien takuuvaihdot menevät Teknisen Asiakaspalvelun kautta.
Mutta ostoliike ei tee asian eteen yhtään mitään, vaan toteaa että modeemi on rikki mutta sitä ei voi vaihtaa, palauttaa eikä korjata.

Annan pisteet siitä että myyjä rehellisesti kertoi tuotteessa olevasta laajemmasta viasta joka koskee muitakin eikä pelkästään minua mutta miten ihmeessä sonera ei tee asialle yhtään mitään vaan jatkaa viallisen tuotteen myyntiä. Eihän tämä homma voi ihan oikeasti näin mennä, eihän ?
Niinamari kirjoitti:
Hei, ikävä kuulla modeemi ongelmastasi. Jos olet ostanut modeemin Sonera Kaupasta, emme voi vaikuttaa takuuvaihtoihin, vaan ne hoidetaan asiakkaan ja ostoliikkeen välillä. Asiakaspalvelusta ostettujen modeemien takuuvaihdot menevät Teknisen Asiakaspalvelun kautta.


Hei Niinamari ja kiitos vastauksestasi.

Kerron nyt oikean vastauksen:

"Hei Keimaster, ikävä kuulla modeemi ongelmastasi.

Jos olet ostanut modeemin Sonera Kaupasta, emme periaatteessa voi vaikuttaa takuuvaihtoihin, vaan ne hoidetaan asiakkaan ja ostoliikkeen välillä. Hyvän asiakapalvelun nimissä soitimme kuitenkin puolestasi asiakaspalvelunumeroomme "0206 90101" ja selvitimme asian kertomasi perusteella.

Laitteesi tullaan vaihtamaan toimivaan"
Jää nyt ikävästi hankkimatta se satameganen nettiki tämän modeemihomman takia..ei hommaa enää ikinä soneralta mitään jos hommat hoidetaan nykyään tällä tyylillä..

Vastaa