Soneran 4G tukiasemat Uudessakaupungissa

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Terve!

Olen kiinnostunut ottamaan käyttöön Aito 4G Max liittymän Uudessakaupungissa, mutta asunnon sijainnin ja seinien materiaalin takia olisin varmistanut löytyykö tukiasemaa keskustan tai sataman suunnassa?

Myös muiden mahdolliset kokemukset 4G:n nopeuksista Uudessakaupungissa kiinnostavat.

4 kommenttia

Terve Gregg!

Kiitos viestistäsi. Voit tarkistaa Soneran 4G-verkon kuuluvuuden peittoaluekartastamme osoitteessa:

http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea ... d=Some3417

Osoitehakukenttään kirjoitetaan tarkka osoite ja seuraavaksi valitaan Nettiyhteys ja kohta Aito 4G Saatavilla. Huomioithan, että kartassa ilmoitetut peittoalueet ovat suuntaa-antavia. Sonera Liikkuva Netti-liittymissä on kahden viikon tyytyväisyystakuu, joten jos liittymä ei toimikaan kunnolla, voit halutessasi irtisanoa liittymän kahden viikon kuluessa.

Tällä hetkellä Uudessakaupungissa olevat 4G-verkon tukiasemat sijaitsevat keskustan alueella Koulukadulla ja Hitsaajankujalla. Alustavien suunnitelmien mukaan ensi syksynä otetaan käyttöön kaksi uutta 4G-verkon tukiasemaa, joista toinen on Sorvakon alueella ja toinen pohjoisen suunnassa Hiun alueella.
Kiiitos vastauksestasi Tapani V.

Pitääpä kokeilla miten toimii.
Nyt on muutaman päivän ollut Soneran Aito 4g Max käytössä.
Vanhalla reitittimellä (ASUS DSL-55NU) jäivät latausnopeudet n. 20Mb/s luokkaan ja kun kytki tikun suoraan läppäriin, pääsi nopeuksiin 50-60 Mb/s.

Otin käyttöön Telewellin TW-LTE 4g/3g reitittimen ja sillä yhteyden pystyy jakamaan laitteille käytännössä samalla nopeudella kuin suoraan nettitikkua käyttämällä.
Täytyy sanoa, että olen suhteellisen tyytyväinen liittymään.
Nyt on muutaman päivän ollut Soneran Aito 4g Max käytössä.
Vanhalla reitittimellä (ASUS DSL-55NU) jäivät latausnopeudet n. 20Mb/s luokkaan ja kun kytki tikun suoraan läppäriin, pääsi nopeuksiin 50-60 Mb/s.

Otin käyttöön Telewellin TW-LTE 4g/3g reitittimen ja sillä yhteyden pystyy jakamaan laitteille käytännössä samalla nopeudella kuin suoraan nettitikkua käyttämällä.
Täytyy sanoa, että olen suhteellisen tyytyväinen liittymään.

Vastaa