Soneran kytky / Sony Ericsson yari


98% viesteistä ei lähde eikä yksikään viesti lähde vastaamalla viestiin. Puhelin ollut kaksi kertaa huollossa, ja huollossa puhelimeen on molemmilla kerroilla ajettu uusimmat päivitykset sisään. Ei toimi. Soneralta viimeksi sanoivat että minun pitää tehdä Sony Ericssonille reklamaatio, koska sonera ei pysty enempää tekemään puhelimen eteen. Jumalauta tämä on kytky jossa on takuut voimassa. Minun siis pitäisi alkaa hoitaa näitä takuuhommia. Eiköhän nämä ole Soneran hommia? Haloo. Jos homma tosiaan menee näin niin seuraava kytky ei todellakaan tule Soneralta. Olisko mitään järkevää selitystä?

15 kommenttia

uate: Lisäätkö vielä asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa takuu- ja huoltoasiaa. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumero löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.
Täytyy odotella seuraavaa laskua, ei ollut vanhaa tallella enkä muista papereista löytänyt asiakasnumeroa.
Laskut löytyvät myös laskumapista Soneran Omilta Sivuilta. Jos et ole kirjautunut sivulle aiemmin, saat sivulle tarvittavan salasanan lähettämällä kyseisestä liittymästäsi tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (0€). Käyttäjätunnus on matkapuhelinnumerosi.
Asiakasnumero lisätty.
uate: Takuuseen kuuluvat viat korjataan huollossa. Koska puhelimesi ei kertomasi mukaan vieläkään toimi, niin se pitäisi vielä uudelleen toimittaa korjattavaksi. Mukaan on hyvä liittää tarkka kuvaus viasta ja viimeisestä huoltokäynnistä.

Jos laitteesi on ollut SCF-huollossa, löydät yhteystiedot täältä, josta voi myös tarvittaessa tiedustella tarkempaa selvitystä.
Eli siis teen täysin samat asiat uudestaan mitkä olen jo tehnyt. Mikä siinä on niin helvetin vaikeeta ettei iso firma pysty yksinkertaisia asioita hoitaan niinkuin kaikki muut vastaavat firmat. Mulla on vanha toimiva puhelin ja en juokse kaupungissa päivästä toiseen jonkun firman takia joka ei pysty hoitamaan asioitaan. Seuraava kytky haetaan muualta. Kiitos taas asiantuntevasta palvelusta. Viimeksi kun tappelin teidän kanssa laajakaistasta niin väititte että mulla oli koneissa vika kunnes uhkasin kuluttaja-asiamiehellä niin seuraavana päivänä yhteydet toimi. Eli en juokse enää puhelimen kanssa yhtään mihinkään koska kiintiö on täynnä. Leikkikää jonkun muun kanssa. Eikö tuosta ensimmäisestä viestistä tullut selväksi että huollossa ei mitään enää pystytä tekemään silti pitäisi tehdä itsensä naurualaiseksi ja juosta siellä päivästä toiseen. Olen ymmärtänyt asian niin että ette voi tälle asialle mitään eli unohtakaa. Vituttaa tällanen amatööritouhu. Ensimmäisellä puhelimen takuukäynnillä luvattiin laajakaistan 8Mb nosto 24Mb:n ja digiboxi jossa ilmaiset mtv3 lisäkanavat maaliskuun puoleenväliin asti. Vitut mitään ei ole kuulunut. Yhteenveto: Voiko enää paskemmin mennä. Ainoa vaihtoehto on että te ilmoitatte että mihin osoitteeseen puhelimen lähetän ja saan uuden tilalle tai vanhan EHJÄNÄ JA KORJATTUNA takaisin. Täts it. (vai pitääkö taas ottaa kuluttajasuoja kehiin kun teillä viat siihen asti on aina asiakkaassa)?
Toki voit vaihtoehtoisesti myös lähettää puhelimen postitse huoltoon. Postitustiedot löydät SCF-Huollon yhteystiedoista.

Takuuseen kuuluvat viat korjataan huollossa ja ellei laite ole korjattavissa, niin siinä tapauksessa se voidaan vaihtaa takuuehtojen mukaisesti.

Liitä mukaan puhelimen takuukuitti. Jos kuitti ei ole enää tallessa, saat uuden ottamalla yhteyttä Sonera Asiakaspalveluun.

Laajakaista-asiasta sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan laajakaista-asiakaspalveluun, jotta saat nopeudennosto asian selvitettyä. Asiakaspalveluun soittamisen sijaan voit halutessasi varata ajan ajanvarauskalenterista, jolloin asiakaspalvelustamme soitetaan sinulle.
Juuri SCF-huollossa tää mun puhelin on ollut kaksi kertaa.
1. kerta: Ohjelmapäivitetty tehdasasetuksiin, uusittu keyflex.
2. kerta: Ohjelmapäivitetty tehdasasetuksiin. "Jälleenmyyjä voi pyytää mahdollista laitevaihtoa tekemällä reklamaation Sony Ericsson reklamaatiojärjestelmään."
Minä en ole tietääkseni jälleenmyyjä vaan asiakas eli ostaja. Miksi Soneran myyjä käski minun ottamaan yhteyttä Sony Ericssoniin ja tekemään reklamaation????
Tämä homma näyttää nyt siltä että soneralla kukaan ei tiedä miten tässä tapauksessa menetellään. Onko kuluttajasuoja taas ainoa vaihtoehto?
"Takuuseen kuuluvat viat korjataan huollossa ja ellei laite ole korjattavissa, niin siinä tapauksessa se voidaan vaihtaa takuuehtojen mukaisesti." Miksi tämä ei toimi minun kohdalla? Toivoisin järkevää vastausta vaihteeksi.
uate: Takuuseen kuuluvat viat korjataan huollossa ja tämä pätee myös sinun kohdallasi.

1. Toimita laite vielä kertaalleen SCF-huoltoon, koska se ei ole kertomasi mukaan tullut kuntoon. Oletan, että olet kertonut tämän myös huollolle ja saanut vastauksen.

2. Aiemmassa vastauksessani olevista yhteystiedoista voit tarvittaessa kysyä huollon etenemisestä. Jos laite ei edelleenkään tule kuntoon, huolto kertoo sinulle voidaanko laitetta ylipäätään korjata ja onko kyseessä takuun piiriin menevä korjaus.

3. Jos huolto toteaa, että laitetta ei ole mahdollisuus korjata, se myös kertoo sinulle laitteenvaihtomahdollisuudesta.

4. Toimi huollon antamien ohjeiden mukaan.

Reklamaation voit toki halutessasi tehdä Soneralle.
"1. Toimita laite vielä kertaalleen SCF-huoltoon, koska se ei ole kertomasi mukaan tullut kuntoon. Oletan, että olet kertonut tämän myös huollolle ja saanut vastauksen."

Etkö ole lukenut tämän ketjun aikaisempia viestejäni vai etkö ole ymmärtänyt niitä? Jos kerran teidän huollosta ilmoitetaan minulle että muuta siellä ei pystytä puhelimelle tekemään, niin minkä helvetin takia silti pitäisi sinne vielä ilmoitella vioista?

Pääsisin paljon helpommalla kun nappaisin puhelimen seinään ja hakisin kaupasta uuden puhelimen, ei tarvitsisi kuukausitolkulla pelleillä soneran väen kanssa.
Olemme ohjanneet asian poikkeuksellisesti asiakaspalautteista vastaavalle taholle selvitettäväksi. Otamme sinuun yhteyttä.
Kiitos Heidi. Uusi puhelin on kuulemma tulossa. Näin näitä ongelmia pitää hoitaa.
Tulihan taas kehuttua soneran touhuja liian aikaisin. Mikä helvetti siinä on että ei ainuttakaan lupausta voida pitää? Melkein kolme viikkoa eikä uudesta puhelimesta tietoakaan vaikka samana päivänä luvattiin uusi postittaa. Mitäs luulette onko sonera meikäläisellä tän perkeleen kytkyn päättymisen jälkeen enää ikinä? Ainoa ongelma on että JOUTUU pitämään vielä valtakunnan kalleimman laajakaistan (tietenkin soneran) kun ei vielä muilta saa kiinteätä yhteyttä meidän osoitteeseen, mutta heti kun saa niin vaihtuu. Kun se päivä tulee että pääsee kaikin tavoin irti sonerasta niin sitten ryypätään ja meikäläinen tarjoaa. Huomenna haen uuden luurin kaupasta ja haistatan soneralle pitkät vitut. Ei tarvi enää VAIVAUTUA lähettelemään tähän osoitteeseen yhtään mitään kun ei se kuitenkaan onnistu. (saatana kyllä laskuja sataa koko ajan mutta ei mitään vastinetta rahalle). Kiitoksia.
uate: Todella harmillista. Uusi puhelin on lähetetty sinulle antamaasi osoitteeseen sovitusti. Asia on selvityksessä ja sinuun on varmasti oltukin jo yhteydessä. Sovitun puhelimen tulet kuitenkin saamaan.
No joo, kyllä se nokialainen vihdoin ja viimein sitten tuli. On vaan ikävää että joutuu joka asian kanssa räyhäämään että saa asiat kuntoon. Kiitokset, nyt taas pääsee tekstiviestejäkin lähettelemään pitkästä aikaa.

Vastaa