Soneran lähettämät tekstiviestit


Kunniamerkki +7
Miksi Sonera lähettää matkapuhelinliittymääni tekstiviestejä, vaikka olen asiakastiedoissani ottanut rastin pois lähettämisen sallivasta ruudusta?
Vikailmoituksiin ja palvelupyyntöihin liittyvät viestit ovat ok, mutta palveluiden mainostaminen vastoin tahtoa ei ole asiallista toimintaa.
Viestejä kun tuntuu vielä tulevan aivan liian usein.

Harrastukseni (vapaaehtoispalokuntatoiminta) luonteen takia en halua mitään ylimääräisiä tekstiviestejä puhelimeeni, koska jokainen tekstiviesti voi olla pyyntö (käsky) lähteä auttamaan hädässä olevaa lähimmäistä.


Hauskaa ja turvallista Vappua kaikille!

20 kommenttia

Tiedoissasi näkyy yhä markkinointilupa tekstiviestitse. Mikäli muutoksen päivittäminen ei onnistu Omien Sivujen kautta, voit ilmoittaa siitä asiakaspalveluumme puhelimitse tai jättämällä Palvelupyynnön.
Kunniamerkki +7
Oma apu nopein apu, myös hätätilanteessa ;)

Mistä kohdasta omia sivuja tieto päivitetään?
Ainakaan kohdassa Liittymänhallinta - Asiakastiedot - Tietoa asiakaseduista ei ole rastia kummankaan vaihtoehdon ruudussa.

Jauhetaan asiaa sen takia, että joku voi joskus löytää tästä avun vastaavaan ongelmaansa.
Liittymänhallinta -> Asiakastiedot, markkinointiluvat kysytään kahdessa eri "osiossa": asiakas- ja käyttäjäosiossa. Katsoithan molemmat osiot läpi? Jos kummassakaan osiossa markkinointilupia ei näy, suosittelen että olet yhteydessä asiakaspalveluumme kuten Suski ohjeisti.

Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera
Kunniamerkki +7
Voi Eerik, Eerik...
Kun ei ole mitään käyttäjätieto kohtaa olemassa, koska olen vain laajakaista-asiakas.
Matkapuhelinasiakkaalla käyttäjätiedot ehkä onkin.

No koska oma apu ei onnistunut, täyttelin nettilomakkeella markkinointiluvan peruutuslomakkeen.
http://www.sonera.fi/asiakastuki/markkinointilupa/esto


Sitä vain jäin ihmettelemään, että milloin olen luvan antanut.
Asiakassuhde on ollut voimassa yli kymmenen vuotta ja viestejä on tullut vain ihan viime viikoina.
(Markkinointiviestikielto tehty jo vuosia sitten aikaisemmin, kun oli vielä matkapuhelinliittymäkin Soneralta.)
Juuri näin, matkapuhelinasiakkaalla näkyy tiedot noin kuten kirjoitin. Laajakaista-asiakkaan kohdalla tiedot päivitetään siellä missä itsekin olet jo käynyt niitä katsomassa ja siellä ei tosiaan kysytä käyttäjätietoja. Hyvä, että täytit peruutuslomakkeen, saadaan asia kohdallasi kuntoon.
Kunniamerkki +7
Edelleen Sonera muistaa minua markkinointi viesteillä.
Voisitteko ystävällisesti lopettaa tekstiviestien lähettämisen!

Vai onko minun käännyttävä asiassa tietosuojavaltuutetun puoleen, koska jätätte noudattamatta tekemääni suoramarkkinointi kieltoa?

Pystytte varmasti selvittämään puhelinnumeroni asiakasnumeroni perusteella, joten soittakaa jos ette muuten ymmärrä asiaani. Olettehan saaneet numeroni selville tekstiviestien lähettämistäkin varten.

Maksava Asiakas
maksavaasiakas: Asiakastiedoissasi ei ole tällä hetkellä voimassa tekstiviestien markkinointilupaa. Jos saat vielä markkinointiviestejä Soneralta matkapuhelimeesi, pyytäisin sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme esimerkiksi palvelupyynnön lähettämällä.
Kunniamerkki +7
Palvelupyyntö jätetty keskiviikko iltaisen viestin johdosta.

Kehitystoive:
Vaikka olen vain laajakaista asiakkaanne, tein palvelupyynnön matkapuhelin puolelle. Syy tähän on se, että laajakaista-osiossa ei ollut yhtään vaihtoehtoa joka kuvaisi ongelmaani. Matkapuhelin puolelta löytyi muita asioita kohta, josta ei auennut lisäkyselyä vaan pääsin heti kirjoittamaan asiani.
Vastaava kohta saisi löytyä myös laajakaista puolelta.
Kunniamerkki +7
Kuinkahan kävi, tuliko palvelupyyntöni perille?
Sain klo 14.56 sähköpostiin seuraavan sisältöisen sähköpostin osoitteesta internetpalvelut@sonera.com
Hei,

kiitos yhteydenotostasi.

Laajakaista-, TV- ja kotipuhelinasiakaspalvelumme on muuttunut, internetpalvelut@sonera.com -osoitteeseen lähetettyjä sähköpostiviestejä ei käsitellä enää. Hoitaaksesi asiasi voit jättää palvelupyynnön asiakaspalveluumme osoitteessa http://www.sonera.fi/24<http://www.sonera.fi/24>. Hoidamme asiasi saman vuorokauden kuluessa tai viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Tiesithän, että asiakaspalvelumme palvelee sinua vuorokauden ajasta riippumatta osoitteessa http://www.sonera.fi/24<http://www.sonera.fi/24>. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit - Tervetuloa!


Ystävällisin terveisin,

Sonera Asiakaspalvelu

0200 17000 (ma-pe 8-20, la 9-16:30, mpm/pvm)

Huom! Tämä on automaattinen viesti, joten ethän vastaa tähän viestiin. Kiitos!
Systeeminne kaipaisivat hieman virittämistä...
Sähköpostiosoite internetpalvelut@sonera.com on poistunut käytöstä, kuten saamasi viesti kertoo. Korvaavaa sähköpostiosoitetta ei ole, joten sinun tulee jättää palvelupyyntö Omien sivujen kautta. Voit toki myös soittaa asiakaspalveluumme p. 0200 17000 (ma-pe 8-20, la 9-16.30) asian hoitamiseksi.
Kunniamerkki +7
Anni asiakaspalvelijani,
kuten tämän ketjun aiemmassa viestissä kirjoitin tein PALVELUPYYNNÖN 5.8.2011 hieman ennen klo 12.56 kohdasta Matkapuhelinasiat - muita asioita.
En ole lähettänyt sähköpostia mainittuun sähköpostiosoitteeseen, vaan sinne on viestiä lähetellyt kenties PALVELUPYYNNÖN lomake.

Koska ilmeisesti mitään palvelupyyntöä ei ole kirjaantunut yritin nyt tehdä uuden.
Tällä kertaa kohdasta Laajakaista-asiat - Liittymän muutoksia.
maksavaasiakas kirjoitti:
Kuinkahan kävi, tuliko palvelupyyntöni perille?
Sain klo 14.56 sähköpostiin seuraavan sisältöisen sähköpostin osoitteesta internetpalvelut@sonera.com
Hei,

kiitos yhteydenotostasi.

Laajakaista-, TV- ja kotipuhelinasiakaspalvelumme on muuttunut....
Systeeminne kaipaisivat hieman virittämistä...


Kyseessä on laajakaista-asiakaspalvelun käytöstä poistetun sähköpostin lähettämä automaattivastaus. Tuota viestiä ei pitäisi tulla palvelupyynnön jättämisen jälkeen. Mihin aihealueelle jätit palvelupyynnön kun sait tuon viestin?
Kunniamerkki +7
Tapio kirjoitti:
[quote="maksavaasiakas":3skxxpua]Kuinkahan kävi, tuliko palvelupyyntöni perille?
Sain klo 14.56 sähköpostiin seuraavan sisältöisen sähköpostin osoitteesta internetpalvelut@sonera.com
Hei,

kiitos yhteydenotostasi.

Laajakaista-, TV- ja kotipuhelinasiakaspalvelumme on muuttunut....
Systeeminne kaipaisivat hieman virittämistä...


Kyseessä on laajakaista-asiakaspalvelun käytöstä poistetun sähköpostin lähettämä automaattivastaus. Tuota viestiä ei pitäisi tulla palvelupyynnön jättämisen jälkeen. Mihin aihealueelle jätit palvelupyynnön kun sait tuon viestin?[/quote:3skxxpua]Kuten jo edellisessä viestissäni kirjoitin, tuo ilmoitus tuli sen jälkeen kun jätin palvelupyynnön kohtaan Matkapuhelinasiat - muita asioita.
En ole yrittänyt lähettää sähköpostia mihinkään osoitteeseen, koska tiedän ettei sellaista mahdollisuutta ole käytettävissä.
Onhan toki teoriassa mahdollista, että joku roskapostirobotti olisi juuri sopivasti lähettänyt nimissäni sähköpostia tuohon poistuneeseen sähköpostiin...
Kunniamerkki +7
Toivottavasti tämä jää tämän ketjun viimeiseksi viestiksi.
Sain nimittäin hetki sitten Soneralta tekstiviestin (ironista), jossa kerrotaan että markkinointilupa on nyt poistettu tiedoistani.
Viestin mukaan tammikuussa tekemäni liittymämuutoksien yhteydessä lupa olisi annettu.
Ei ole kysytty minulta sitä lupaa.

Rauhaisaa syksyä toivottelee
Maksava Asiakas
maksavaasiakas kirjoitti:
Toivottavasti tämä jää tämän ketjun viimeiseksi viestiksi.


Kiitän kuitenkin antamastasi palautteesta. Testaan sen perusteella Matkapuhelinasiat - muita asioita lomaketta, jos se lähettäisi virheellisen kuittausviestin. Mahdollisen virheen toistaminen auttaa sen aiheuttajan paikallistamisessa.
Sami kirjoitti:
maksavaasiakas: Asiakastiedoissasi ei ole tällä hetkellä voimassa tekstiviestien markkinointilupaa. Jos saat vielä markkinointiviestejä Soneralta matkapuhelimeesi, pyytäisin sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme esimerkiksi palvelupyynnön lähettämällä.


Hehheh, montakohan kertaa olen itsekin tämän kuullut vuosien varrella.

Olen nyt usean vuoden ajan yrittänyt saada Soneraa lopettamaan lainvastaisen sähköisen suoramarkkinoinnin muodossa tapahtuvan häiriköinnin, tuloksetta. Olen toistanut markkinointikieltovaatimukseni lukuisia kertoja, ja aina Sonera ilmoittaa että "luvat on nyt poistettu". Ja aina niitä uusia viestejä tulee. Joskus taukoa on pari kuukautta, joskus pari minuuttia, mutta poikkeuksetta homma senkuin jatkuu.
Tekstiviestejä, sähköpostiviestejä. Sonera väärinkäyttää asemaansa suuryrityksenä tietoisena siitä, että sähköisen viestinnän tietosuojalakia voi huoletta rikkoa; tietosuojavaltuutettu vain keskustelee, poliisi jättää rikokset tutkimatta. Ja kuluttaja ei voi kuin lyödä päätänsä Sonera -nimiseen seinään.

Jos joku on keksinyt tavan saada Sonera lopettamaan lain rikkominen ja häiriköinti, jakakaa tuo vihje muillekin!
Hei pupona!
Pahoitteluni, mikäli markkinointiesto ei ole päivittynyt, kuten sen pitäisi. Voit lisätä asiakasnumerosi profiiliin (Omat asetukset -> Profiili), niin tarkistan että estot ovat voimassa, kuten pitääkin. Tai asia voidaan vielä kerran varmistaa myös Asiakaspalvelussamme.

Huomioithan, että osa kampanjoistamme vaatii sähköisen markkinointiluvan sallimisen. Tästäkin toki tulee myyntitilanteessa erikseen mainita ja luvat näkyvät myös tilausvahvistuksessa.
Hilda kirjoitti:
Hei pupona!
Pahoitteluni, mikäli markkinointiesto ei ole päivittynyt, kuten sen pitäisi. Voit lisätä asiakasnumerosi profiiliin (Omat asetukset -> Profiili), niin tarkistan että estot ovat voimassa, kuten pitääkin. Tai asia voidaan vielä kerran varmistaa myös Asiakaspalvelussamme.

Huomioithan, että osa kampanjoistamme vaatii sähköisen markkinointiluvan sallimisen. Tästäkin toki tulee myyntitilanteessa erikseen mainita ja luvat näkyvät myös tilausvahvistuksessa.


Moi,

nimeltämainitsematon jollakin tapaa markkinoinnistanne vastuussa oleva taho on ottanut asiakseen vastailla markkinointikieltovaatimuksiini, ja toistaa aina että luvat on "nyt poistettu", mutta aina ne kummallisesti itsestään sinne muka palaavat.

Koska toiminta on laitonta, on yrityksenne valinnut linjan ilmoittaa, että joku nimissäni kävisi muka roskapostia erikseen tilaamassa sivustonne kautta. Sinänsä tämä on Soneran kannalta kätevää; laitonta toimintaa voidaan huoletta jatkaa, syytetään aina jotain olematonta kolmatta osapuolta siitä että toiminta oikeastaan olikin luvallista, hupsista vain kun ne luvat siellä oli, nyt ne on poistettu, pahoittelemme.

Surullista on tämä, aseeton on kuluttaja, eikä poliisistakaan ole apua; sähköisen viestinnän tietosuojalakia kun valvoo tietosuojavaltuutettu. Ja tietosuojavaltuutettu taas ei tee asialle mitään, enintään opastaa yritystänne toimimaan lain mukaisesti. Mitä ette jostakin käsittämättömästä syystä tee..

Lopettaisin oitis asiakassuhteeni kokonaan, ellei se olisi määräaikaisuuteen sidottu; ehkä se tarjoaisi mahdollisuuden viimein päästä häiriköinnistä eroon. Ehkä.

Toivossa on hyvä elää.

Suurten yritysten asenne asiakkaita kohtaan on tällaisen jatkuvan kiusanteon kohteen perspektiivistä käsittämätön; asiakastyytyväisyydellä ei ole mitään merkitystä. On selvää, että tässäkin tapauksessa tyytyväisyys olisi hyvin helppo saavuttaa: Yritys lopettaisi lainvastaisen toiminnan, kenties kompensoisi asiakkaalle vuosikaudet aiheutettua harmia jotenkin, ja asia olisi kunnossa. Sen sijaan yritys valitsee kieltämisen tien. Väitetään ettei olla vastuussa. Ettei oikeastaan asialle voida mitään tehdä. Kieltäydytään kompensaatiosta.
Kun on tarpeeksi suuri toimija, ei yksittäisen asiakkaan huonolla kokemuksella ole merkitystä; vaikka tyytymättömän asiakkaan ääni kuuluu kauemmas kuin tyytyväisen, hukkuu se riittävään asiakasmassaan.
Ei asiakastyytyväisyydestä tarvitse välittää kun laskutus rullaa.

Minun Sonera, juuri sellaisena kuin Sonera haluaa.
Hei vielä pupona,
Tuossa Hilda on näköjään aiemmin ehdottanutkin, että lisäisit asiakasnumeron profiiliisi, jotta voisimme tarkistaa tilannetta. Jos ehdit, niin käythän tekemässä tämän niin pääsemme katsomaan että estot on kunnossa.
Aivan käsittämätöntä toimintaa!
Mira xxxxx TeliaSonera Finlandin puolesta on monta kertaa luvannut yksin tämän vuoden puolella, että yrityksenne lopettaisi laittoman suoramarkkinoinnin, mutta ei tunnu onnistuvan.

Jälleen tänään tuli yksi lainvastainen suoramarkkinointiviesti.

Yrityksenne rikkoo sähköisen viestinnän tietosuojalakia aivan surutta: Kysynkin jälleen kerran, kuinka yksityinen kuluttaja voi saada teidät lopettamaan?

Toimintanne on aivan tahallista kiusantekoa, olen joutunut käyttämään asian selvitystyöhön tuntikausia aikaa, ja on raivostuttavaa viikon välein lähettää uudestaan ja uudestaan yrityksellenne selvityspyyntöä lainvastaisesta suoramarkkinoinnista, johon vastaatte että "hupsista", ja jatkatte taas toimintaanne viikon kuluttua kuin mitään ei olisi tapahtunut.


Ymmärrän, ettei yrityksenne ymmärrä asiakaspalvelun tai -tyytyväisyyden käsitteitä, mutta tällainen kuluttajaan kohdistuva jatkuva tahallinen kiusanteko ja häirintä on kertakaikkiaan käsittämätöntä.

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Oletteko saaneet Soneraa noudattamaan lakia?
Olenko yksin yrityksen silmätikkuna?

Tietosuojavaltuutetulle on asiasta tehty toimenpidepyyntöjä, mutta sillä ei taida paljoa olla vaikutusta.

Vastaa