Soneran nettitikku / Yhteys lopetettu

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 1 katselukerta

Noudin tänään postista soneran netti tikun. Asensin sen ja ohjelmiston koneeseen tarkasti ohjeita noudattaen, mutta kun yritän yhdistää verkkoon niin hetken näytössä lukee "Yhdistetään Sonera Internet" ja heti perään "Yhteys lopetettu". Eikö liittymä ole vielä aktiivinen vai missä vika?

6 kommenttia

Nettitikkuliittymä ei ole vielä aktivoitunut käyttöön. Voit nopeuttaa liittymän käyttöönottoa lähettämällä viestin AKTIVOI 040-xxxxxxx, jossa xx on nettitikkuliittymän numero (esim. 040-9876543) numeroon 18100 (0 €). Voit lähettää viestin mistä tahansa matkapuhelinliittymästä.

Täältä löytyy lisäohjeita Liikkuvan laajakaistan käyttöönotosta.
Täällä valitti myös tästä asiasta. Mistä saan tuon liittymäni oikean numeron? Katsoin sähköpostin tilausvahvistuksesta nettitikun liittymän numeron, mutta kun yritin aktivoida sen, tilausta ei muka ole olemassakaan. Herjaa siis tuota "yhteys lopetettu", kun yritän yhdistää internetin ihmeelliseen maailmaan.

Toinen kysymykseni koskee sitä, että kuuluuko tuohon nettitikkuun(joka siis tuli 24M:n kiinteän laajakaistan kylkiäisenä) jo tietty määrä tiedonsiirtoa vai maksaako se, jos rupean sitä nyt käyttämään enkä ota mitään pakettia tuohon liittymään?

T. Jarzkii
Saamassasi tilausvahvistuksessa on nettitikun liittymän numero. Aktivointi ei ole täysin onnistunut, koska nettipalvelumme ovat uusiutuneet sen jälkeen, kun liittymäsi on tilattu.

Nettitikkuliittymäsi on nyt toiminnassa. Et tarvitse enää erillisiä paketteja, vaan liittymäsi toimii sopimuksen mukaisesti Data kuukausi (rajattomalla) palvelulla. Kotimaan tiedonsiirrosta ei siis tule lisämaksua.
Täällä samoin on 14pv koeajalle otettu Huewei E5..ja "search" vaan näkyy näytöllä. Ja jos kokeilet kännykästä "aktivoida"..niin ei ole mitään tilauksia..tarkista numero....ärsyttävää.

Onko omaa tyhmyyttä?..vai olisko nettipalvelupäivitys täälläkin syy/seuraus?
Liittymäsi on avautunut tänään. Onko tilanne vielä ennallaan? Kannattaa kuitenkin irrottaa nettitikku koneesta vielä ennen yhteyden muodostamista.
klassinen lopputulos.
19.11 aamulla vielä sama ongelma. Sammutellen mokkulaa ja reboottaillen konetta. Lähetellen "aktivointi" koodia tekstarilla..Hetki hermolepoa ja katsellen TV:tä. Soitto asiakaspalveluun klo 10.15..odottelua...
."miten voin auttaa"...
-mokkula ei toimi..
-"sammuta ja käynnistä uudelleen"
-just tein ton äskettäin--(mutinaa).....jaa..nyt tää toimiikin
Olo tuntuen tyhmältä ja tietäen taas pääsevänsä päivän vitsiksi...
-kiitti hei

Mutta joo..toimii.
Nyt testaillen, onko nopeus riittävä omaan käyttöön.

Vastaa