Soneran yhteys takkuaa pahemman kerran


Muutimme 22.7. ja tämän jälkeen ei ole muuta kuin ongelmia ollut. Ensin luvattiin netti toimintaan 22.7. ja tekstiviestillä piti kuitata että netti on kytketty päälle. Tekstiviestiä ei kuulunut, eikä nettiyhteyttä. Seuraavana päivänä Soneran aspa väitti että asentaja olisi käynyt kytkemässä yhteyden. Tekstiviestiä tästä ei kuulunut edelleenkään. Eikä myöskään nettiyhteyttä. Soitto jälleen aspaan, lupasivat että minulle soitetaan kun asentaja on laittanut yhteyden kuntoon. No tietenkään Sonera ei luvattua pystynyt pitämään. Nettiyhteys tuli toimintaan VASTA 25.7., mutta ei yhteydenottoa tai ilmoitusta, edes tekstiviestillä.

Alkuun kaikki näytti toimivan hyvin. Nyt klo 20:30 jälkeen ongelmat alkoivat. Yhteys pätkii jatkuvasti. DSL yhteys reitittimen mukaan menee alas jatkuvasti. Noin 30 sek - 15 min välein katkeaa yhteys. Tallennuksia ja HBO:ta katsellessa yhteys katkeaa lähes saman tien. Yhteysvirhe 610, 611 ja 619 on osunut kohdalle.

Nyt normi tv:n katsominen ei myöskään onnistu. Yhteys menee jatkuvasti alas.

Soitin raivostuttavaan puheohjauksella toimivaan aspaan ja jätin vikailmoituksen. Miksi sinne ei voi jättää mitään viestiä?

Reitittimenä on Thomson TG789vn, firmis 8.8.B.A. Onko tähän uudempaa tarjolla joka ehkä poistaisi ongelmat?

16 kommenttia

Linkistä löytyy kuvakaappaus DSL yhteydestä: http://s17.postimg.org/3raeq7nr3/screenshot.jpg

FEC ja CRC virheitä näyttää tulevan.
Yhteys on pysynyt nyt ylhäällä 11 tuntia putkeen. Jopa HBO:ta pystyi katsomaan.

Missähän vika oikein oli? Tarvitseekohan vikailmoitus nyt perua kuitenkin?
Hei Jehki,

Vikailmoitusta ei tässä vaiheessa kannata perua, niin voimme vielä tarkistaa että yhteydessä on kaikki kunnossa. Laitan vikailmoitukselle kuitenkin tiedon että tilanne on parantunut tällä hetkellä.

Katsotaan kuitenkin vielä että verkon puolella kaikki on kunnossa.
OK. Onko reitittimelle kuitenkin firmikseen päivitystä saatavilla?
Hei Jehki,

Reitittimelle on olemassa uudempi ohjelmisto. Lisäsin vikailmoitukselle myös pyynnön ohjelmistonpäivityksesta, joten sen pitäisi tulla samalla. Tämän unohdinkin tuossa edellisessä viestissä mainita.
Lauantaina tuli käsittelykuittaus vikailmoituksesta. Nähtävästi alensivat yhteysnopeutta 90/10 --> 70/7. Yhteys on toki nyt toiminut, mutta nopeuden kustannuksella... Uutta firmwarea ei ole näkynyt eikä kuulunut.
Hei jehki

Voisitko resetoida Thomsonin pitämällä laitteen kyljestä löytyvää "reset"-nappia pohjassa 30s ajan. Kokeillaan sitten vielä päivitystä uudestaan. Luultavasti liittymäsi virheenkorjausta on nostettu ja sen takia jouduttu ylänopeutta hieman rajaamaan pienemmäksi. Toimiiko yhteytesi nyt kuitenkin nopeammin vai olitko testannut yhteysnopeutta aiemmin?
Reititin on nyt resetoitu.

En ole testannut nopeustestejä, mutta koneita on verkossa useampi laite joten saattaa olla että ylimääräiset latausnopeudet olisivat tarpeen
Hei jehki

Päivitys laitettu tulemaan mutta modeemi ei vielä reagoi muutoksiin. Pyri pitämään modeemi nyt päivän ajan päällä ja linjaan kytkettynä ilman uudelleenkäynnistystä!
Päivitystä ei ole vieläkään näkynyt. Kuinka kauan pitää vielä odotella?
Hei Jehki,

Asia on selvityksessä. Ilmoittelen kunhan saan lisää tietoa tuosta.
Vieläkään ei ole firmware päivittynyt.

Lisäksi viime aikoina on yhteys pätkinyt. Viimeksi eilen aamuna on yhteys käynyt alhaalla.
Hei Jehki,

Kokeiletko vielä kerran resetoida Thomsonia ja ilmoitteletko tänne kun olet sen tehnyt, niin kokeillaan laittaa tuo ohjelmisto taas uusiksi.
Resetoitu.
Hei Jehki,

Kokeillaan laittaa päivitystä kohta uudelleen.
Hei Jehki,

Päivitys ei näyttänyt viekäkään onnistuvan. Laitoin asiaa vielä eteenpäin selvitettäväksi.

Vastaa