Sopimus loppuu vai loppuuko... Sonera, se on Teistä kiinni


Kunniamerkki +7
Määräaikainen sopimukseni on päättymässä parin kuukauden päästä.
Koska nykyisen palveluni normaalihinta on silkkaa ryöstöä, emme jatka asiakassuhdetta ainakaan sillä hinnalla.

Miten saisin Teidät lähettämään minulle tarjouksen sähköpostilla tai ihan paperikirjeenä?

Yritin kovasti etsiä sellaista koloa omilta sivuilta ja julkisilta sivuilta, jonne olisin voinut kirjoittaa speksin mitä olen hakemassa. Mutta ei, en ikinä löytänyt sellaista paikkaa.
Ainoa vaihtoehto on soittaa puhelimella (tai käydä Sonera kaupassa, mutta sellaista ei ole järkevästi saavutettavissani.).
Ei, tässä asiassa en halua hoitaa asiaa puhelimessa. Haluan kirjallisen tarjouksen, jota voin rauhassa verrata kilpailijanne tarjoukseen kotona kynttilänvalossa takkatulen räiskyessä taustalla.

13 kommenttia

Hei maksavaasiakas,

Harmillista, että koit oikeanlaisen yhteydenottotavan hankalaksi.

Haluatko tarjouksen laajakaistasta vaiko matkapuhelinliitymästä ?

Soneran sivuilta löytyy yhteysopas, jonka avulla voit jättää meille tarjouspyynnön.
Myös omien sivujen kautta voit meille lähettää sähköpostia, tai vaikkapa chattailla.

Matkapuhelinasioissa voit lähettää meille pyynnön kirjallisesta tarjouksesta täältä:
http://bit.ly/S2sW34
Kirjaa viestiin tiedot siitä mitä tarvitset ja minkälaisesta paketista olet kiinnostunut. Yleensä soitamme sähköpostiviestin perusteella asiakkaalle, joten kirjaa ylös myös, että tahdot kirjallisen vastauksen.

Laajakaista-asioissa ei valitettavasti tällä hetkellä ole muuta vaihtoehtoa kuin olla yhteydessä asiakaspalveluun.
Kunniamerkki +7
Mariela kirjoitti:
Laajakaista-asioissa ei valitettavasti tällä hetkellä ole muuta vaihtoehtoa kuin olla yhteydessä asiakaspalveluun.

Siinäpä se vastaus sitten tuli.
Täytyy soitella myyntipalveluun, koska sinne soittaminen on minulle ilmaista. Jos ei diili synny sitä kautta, niin ei sitten.

Kiitos vastauksestasi Mariela.
Kunniamerkki +7
Se siitä sitten?
Aikani jonottelin myyntipalvelun numerossa. Aikani on kallista, eikä minulla ole mahdollisuutta roikkua puhelimessa.

Teillä on vielä mahdollisuus, jos reagoitte tähän viestiin:
Lähettäkää minulle kirjallinen tarjous asiakastiedoissani mainittuun sähköpostiosoitteeseen seuraavista vaihtoehdoista:
- nykyisen palvelusisällön jatkaminen
- yhteys ilman koti-tv:tä eri nopeusvaihtoehdoilla
Jo etukäteen huomautan, että nettisivujenne osoitteeseeni antamilla hinnoilla emme pääse sopimukseen.


Asiakasnumeroni löytyy keskustelupalstan profiilista ao kohdasta.
Pari viikkoa sitten soittelin samasta aiheesta myyntipalveluun, sopivan hintaista jatkoa ei löytynyt, mutta viikko tuosta puhelusta soittelivat perään ja tarjosivat parin vuoden sopimusta nykyisellä hinnalla. Mikä kelpasi.

Sähköposti-/paperitarjouksen saaminen voi olla haastavampaa..
maksavaasiakas: Sopisiko yhteydenottoväyläksi Ajanvaraus? Eli linkin takaa löytyy vapaita soittoaikoja, jolloin me soitamme sinulle. Jos varaisit sieltä sinulle sopivan.
Tällöin sinulta ei kuluisi arvokasta aikaa, kuin hieman, että kerkiämme sinulle tarjoukset kertoa. Ja me soitamme sinulle, jolloin vältyt puhelin kuluilta.
Meiltä löytyy toki loistotarjouksia vanhoille asiakkaille. Sekä KotiTV:llä että ilman.
Näitä ei kuitenkaan ole mahdollista lähettää sähköpostilla. Toki sopimuksista saa "mustaa valkoisella" eli tehty sopimus lähetetään kirjallisena, jolloin sitä voi rauhassa tutkailla. Ja näissähän on luonnollisesti vielä 14vrk peruutusoikeus (etäkauppa). Voimme myöskin lähettää sinulle kirjallisen sopimuksen allekirjoitettavaksi, kunhan olet ensin niistä valinnut sinulle sopivan. Tämä vie tietysti hieman enemmän aikaa, että saamme tarjouksen sinulle tallenettua, mutta toki onnistuu.
Luuletko, että voisimme palvella sinua tässä asiassa näin?
Kunniamerkki +7
Kiitos Niinamari vastauksestasi. Ajanvarauspalvelussanne ei ollut vapaita aikoja.

Asia tuli osaltani loppuun käsitellyksi uudella soittoyrityksellä myyntipalveluun.
Jatkamme asiakassuhdetta seuraavat kaksi vuotta entisellä hinnalla.

Mukavaa Joulun odotusta Teille sinne Asiakaspalveluun.
terveisin maksavaasiakas

PS. kirjallinen yhteydenotto saisi silti olla helpompaa kuin nykyisin. Ehkäpä sitten kahden vuoden päästä...
Hei maksavaasiakas,
Olipa kiva kuulla, että jatkat vielä asiakkaanamme ja sopiva ratkaisu löytyi! Palautteesi kirjallisista yhteydenottokanavista laitoin eteenpäin, toivotaan että senkin osalta asia saadaan mahdollisimman pian nykyistä joustavammaksi. Oikein hyvää joulunodotusta myös sinulle!
Kunniamerkki +7
Jatkanpa tässä ketjussa, koska minun asiakkuudesta kyse :-)
Sain maanantaina 19.11.2012 tekstiviestin, jossa minulle tarjottiin jatkosopimusta. Ihan kohtalainen tarjous,vaikkei sillä sopimusta olisi kyllä syntynyt.

Mutta sitten siihen itse asiaan: tekstiviestissä lukee, että tarjous on (oli) voimassa 16.11.2012 asti. Siis tarjous oli päättynyt jo ennenkuin se minut tavoitti :-)

Minun osaltani sopimus jatkuu kuten tässä ketjussa jo on kerrottu.
Mutta yrittäkää nyt saada systeeminne siihen kuntoon, että ette aseta itseänne naurun alaiseksi.
Moi maksavaasiakas,
No onpas tullut lapsus, jos tarjousviestissä on päivämäärät viturallaan! Kiitos että ilmoitit tästä, laitan noottia eteenpäin että katsotaanpa viestit läpi ennen lähettämistä!
Dear Sir
I have an iPhone 4, gift from my father, that an lock iphone. Now i heard that "sonera to begin unlocking off-contract". So, would you please help me check my iphone can unlock? my IMEI:012427000367129.serial number :6Q038S17A4S. I can't call sonera service because I'm living in Vietnam.
I look forwards to hearing from you.
Thanks for support.

My email :sonhoangacb@gmail.com
Hi hoangsoncz!

I think we have discussed about this same thing on facebook. You can read my answer from there.
Törmäsin tähän samaan asiaa nyt eli n. viikko sitten, kun yritän tiedustella kuinka paljon maksaisi nykyisen kiinteäkaapeliyhteyden+nettitikun käyttö 14.5 eteenpäin, jolloin sopimus päättyy. Nettitikun kanssa sopimus ollut kaksi vuotta, mutta kiinteä kaapeliyhteys ties kuinka kauan, liekö lähes "aikojen alusta". Nyt en ole päässyt oikein selvyyteen katkeaako minulta kaikki vai vain tikkuyhteys.

Olen aika riippuvainen netistä, kun hoidan muittenkin asioita tätä kautta.
Minä pidän myös ja nimenomaan sähköpostin ja vastaavien kautta toimimisesta. En jostain syystä koe puhelimella asioiden hoitamista omakseni.

Ja jäähän kirjoituksesta aina jälki ilman erillistä nauhoitusta ja sekin on etu. Ainakin julkisessa virassa toimivalle.

En nyt ole edes ihan varma menikö tämä viesti alkuperäiselle kysymyksen lähettäjälle vai Soneralle, Soneralle se kyllä oli tarkoitettu. Mut jos ette muuten pysty tarjoamaan mitään, niin soittakaa tai tekstatkaa. Numeronhan tiedätte
Moi pekka1234,
Nykyisen sopimuksesi päättyessä ei sinulta suinkaan sulkeudu kumpikaan liittymistä vaan molemmat jatkavat toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella ja listahinnoin.
Tarjousvaihtoehtoja sinulle löytyy useampi koska olet ns. "vanha asiakas" 🙂
Suosittelen että otat vaikkapa tämän viikon aikana yhteyttä Myyntipalvelumme maksuttomaan numeroon 0800133133 jotta voidaan käydä läpi nuo vaihtoehdot ja valita niistä sinulle sopivin.

Vastaa