Sopimuskausi kesken-hintaa nostettiin

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Avasin Sonera Viihde-paketin 23.5 2012, sopimus on määräaikainen ja päättyy 22.5.2013. Paketti luvattiin tarjoushintaan 29,00 € sopimuskauden ajaksi, mutta nyt vuoden sopimuksen jälkeen hinta nousi yhtäkkiä 40,23 € jonka väitetään myös olevan tarjoushinta (lukee uusimmassa laskussani). Normaalihinta 45,26 €.
Omilla Sivuilla sanotaan liittymäni tietojen kohdalla seuraavaa: "Jos Sopimus-kohtaan on merkitty tietty päivämäärä on sopimuksesi määräaikainen ja se päättyy merkittynä päivänä. Tällöin myös sopimuksesi tarjous päättyy, ja liittymäsi hinta saattaa muuttua." Eikö tämän mukaan tarjoushinnan pitäisi jatkua tuonne 22.5.2014 asti eikä muuttua kesken kaiken?

Ikävää tulla harhaanjohdetuksi hintojen kanssa, varsinkaan kun liittymästä ei pääse edes eroon noin vain 😞
Olen ollut Soneran asiakas reilut 15 vuotta ja ollut kaikinpuolin tyytyväinen palveluun ja laskutuksen sujuvuuteen, mutta näiden pakettien kanssa alkaa mieli pikkuhiljaa muuttua.

2 kommenttia

Hei spellcaster

Vilkaisin liittymäsopimustasi ja sopimushinta 29,00e/kk oli ensimmäiset 12kk. Toinen vuosi on hintaan 39,90e/kk. Eli 24kk sopimuksestasi ensimmäinen vuosi on luvattu edullisempaan hintaan. Ensimmäinen vuosi tuli täyteen nyt toukokuussa joten nykyinen kuukausihinta on 39,90e/kk.

Pieni korotus luvattuun 39,90e hintaan johtuu siitä, että Suomen arvonlisäverokannat nousivat 1.1.2013 yhdellä prosenttiyksiköllä. Veroton hinta on säilynyt samana.
Antti- kirjoitti:
Hei spellcaster

Vilkaisin liittymäsopimustasi ja sopimushinta 29,00e/kk oli ensimmäiset 12kk. Toinen vuosi on hintaan 39,90e/kk. Eli 24kk sopimuksestasi ensimmäinen vuosi on luvattu edullisempaan hintaan. Ensimmäinen vuosi tuli täyteen nyt toukokuussa joten nykyinen kuukausihinta on 39,90e/kk.

Pieni korotus luvattuun 39,90e hintaan johtuu siitä, että Suomen arvonlisäverokannat nousivat 1.1.2013 yhdellä prosenttiyksiköllä. Veroton hinta on säilynyt samana.


Tuonkin olisi voinut tehdä järkevästi, ottaa korotuksen firman piikkiin ja mainostaa, että "emme sylje vanhojen asiakkaidemme päälle, korottamalla jo sovittua hintaa, vaan kannamme veronkorotuksen itse." Kai me asiakkaatkin saadaan sitten muutella sopimuksiamme kesken sopimuskauden? Uusi nettinopeuteni onkin sitten 23.08.2013 alkaen 100mbit/s ja kk-maksu on 3 euroa sopimuskauden loppuun asti, sisältäen kaikki kanavat ja palvelut mitä viihdepakettiin voi ikinä sisältyä. Samalla myös puhelinlaskuni maksimisumma kuukaudelta on 1 euro. Sisältää rajattomasti puheluita, teksti-, ja mms-viestejä, sekä dataa maksiminopeudella. Kiitos.

Niin, leikki leikkinä ja sopimus varmaan sisältää jonkun pienen präntin mikä tuollaisen veronkorotuksesta johtuvan hinnanmuutoksen sallii, mutta minun mielestäni se on silti asiakkaiden kaltoinkohtelua.

Vastaa