Surffilauta-liittymä ei toimi


Minulla on nyt yli 2kk ollut tämä Surffilauta-liittymä Lumiassani ja yli kuukauden siinä on ollut vikaa. Netti katkeilee ihan koko ajan kesken käytön eikä sitä saa millään päälle, 4G:llä se ei ole ollut koskaan. Olen ilmoittanut tästä asiakaspalveluun aiemmin ja he yrittivät korjata sitä, mutta totesivat että puhelimessa on vikaa. Puhelin kävi korjauksessa eikä tilanne ole muuttunut ollenkaan. Rahani menee hukkaan kun en voi käyttää liittymää normaalisti. Onko mahdollisesti sim-kortissa vikaa? Onko sitä mahdollista vaihtaa? Jos ei niin vaihdan operaattoria.

11 kommenttia

Huomenta Xaldin,

Ikävä kuulla ongelmista, mutta laitetaan toki nyt ensimmäisenä uusi kortti tulemaan. Selvisikö huoltoraportista, mitä puhelimelle on tehty?
Ei lukenut muuta kuin "Ohjelmisto päivitetty"
Ja nyt koko SIM-kortti ei toimi ollenkaan, edes puhelut ja tekstiviestit ei ole enää mahdollisia. Suljitteko kortin?
Hei Xaldin,

Tuliko uusi SIM-kortti jo? Sen pitäisi aktivoitua käyttöön vasta kun sen vastaanotat ja itse aktivoit. Vanha kortti ainakin näkyisi olevan vielä käytössä ja liittymä aktiivinen.. Auttaako uudelleenkäynnistys?

"Ohjelmisto päivitetty" tarkoittanee sitä, että puhelimeen ei ole tehty huollossa muuta kuin päivitys, joka ei välttämättä kyllä tällaiseen ongelmaan aina auta. Olihan mukana huoltoon laitetta viedessäsi selkeä vikaseloste siitä, että kyse on nimenomaan yhteyden katkeilusta?
Kyllä siellä Sonera-liikkeessä kirjattiin ylös kaikki viat ja kuulemma toimittivat eteenpäin. Puhelimessa oli useita vikoja esim. ylikuumeneminen, joten korjattiinko sitäkään pelkällä ohjelmistopäivityksellä?
Ei ole uusi kortti vielä tullut. Kokeilin puhelimen uudelleenkäynnistämistä, muttei se auttanut asiaa mitenkään.
Ei taida kyllä ohjelmistopäivitys auttaa ylikuumenemiseenkaan.. 😞 Melkein suosittelisin toimittamaan laitteen uudestaan huoltoon ja painottamaan ongelmien jatkuneen.

Onko nyt käytössäsi olevan sim-kortin numero 120180219152? Samalla kun tarkistat tuon, tulee kokeiltua auttaako kortin pois ottaminen ja takaisin asettaminen.
Sama kortti kyseessä, ja ei auttanut uudelleenasettaminen. Ihmettelen vain että miksi huollossa puhelimelle tehtiin sille asioita joista ei ole sille mitään hyötyä. 😕 En viitsi viedä uudestaan huoltoon koska siellä poistetaan kaikki sovellykset sun muut enkä jaksa ladata niitä jatkuvasti takaisin.
Mitäs nyt? Odotan uutta korttia?
Xaldin! Odotellaan että uusi kortti saapuu, ja testaat jatkuuko ongelmat vielä tuon uuden SIM-kortinkin kanssa.
Sain nyt sen uuden simin. Sama meno jatkuu. Yhteys näyttää E:tä, joskus 3G:tä (jossa se ei aina toimi) ja äsken vilahti H+ mutta 4G:stä ei ole tietoakaan
Laitan uuden viestin koska tänne ei ilmeisesti vastata muuten.

Sain sim-korttini aktivoitua ja aluksi se ei päästänyt nettiin ollenkaan, mutta parin tunnin jälkeen netti alkoi pelittää. Vain yksi ongelma: se toimii vain ulkona. Jos sisällä omassa huoneessa haluaa surffailla netissä, on se vain mahdollista aivan ikkunassa kiinni. Sisällä ei saa minkäänlaista yhteyttä, kun taas heti ulos astuessa 4G astuu voimaan. Miten tämä selittyy? Miten asiaa voi korjata?
Hei Xaldin,

pahoittelen ongelmia puhelimessasi ja 4G-yhteyden toiminnassa. Hyvä kuulla, että olet saanut 4G-yhteyden toimimaan ainakin ulkona. On vaikea varmuudella sanoa, mistä ongelmat johtuvat sisätiloissa.

Ilmeisesti kotiosoitteesi sisätiloissa 4G-verkon kuuluvuus on jostakin syystä huonohko. Jotta ongelman aiheuttaja voidaan perusteellisesti tutkia, pyytäisin sinua ottamaan yhteyttä vikapalvelumme numeroon 0206 90101 (mpm/pvm), joka palvelee ma-pe klo 8-20 ja la 9-16.30. Vikapalvelumme voi tehdä asiasta vikailmoituksen ja verkonhallintamme asiantuntijat tutkivat tilanteen. Vikailmoituksen perusteella päästään selvyyteen siitä, onko Soneran 4G-verkossa häiriötilanne vai johtuuko heikko kuuluvuus jostakin muusta syystä.


Ystävällisin terveisin

Tapani V

Vastaa