TG784 modeemin langattoman verkon kantama putosi yllättäen


Kunniamerkki +7
Hei

Siinäpä se ongelma otsikossa.
Mitä teitte modeemille su-ma yönä 15.-16.9.2013?
Maanantai-aamuna langattoman verkon asetukset olivat resetoituneet, eli ilmeisesti laitteeseen oli ajettu uusi ohjelma tai jotain? Ei muuten mitään, mutta... langattoman verkon kantama putosi tämän jälkeen sellaiseksi, että parin lastulevyseinän takana ei yhteys enää toimi. Aiemmin toimi kuin junan vessa.
Päätelaitteissa (kokeiltu useita läppäreitä ja puhelimia) ei ole tapahtunut mitään muutosta.
Ainoa muutos mitä modeemin asetuksiin on tehty on langattoman verkon nimen ja salasanan asettaminen mieleisiksi.

terveisin
Maksava Asiakas
PS. Digiboxin kaukosäädin tuli nopeammin, kuin osasin kuvitellakaan. Kiitos.

11 kommenttia

Hei Maksavaasiakas,

Oletko kokeillut resetoida Thomsonia? Jos ongelma edelleen jatkuu, niin suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä. Tarvittaessa laite voidaan vaihtaa.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Kunniamerkki +7
Resetointi tehty. Ja sen myötä langattoman verkon asetuksien virittely.
Seurataan tilannetta huomiseen, mutta äkkiseltään ei hyvältä näytä. Tilanne tuntui vain pahenevan. (Ongelmallisessa tilassa pätkii entistä herkemmin.)
Olisikohan käynyt niin, että lähes kolmen vuoden käytön jälkeen alkaa laite hajoamaan.

terveisin
Maksava Asiakas

PS. Miksi vaahtoan täällä? Jos vaikka joku muu tuskailee samojen ongelmien kanssa.
Hei Maksavaasiakas,

On hyvin mahdollista että laitteeseen on tullut vikaa. Saatko vielä tarkistettua mikä ohjelmistoversio laitteessasi on?
Kunniamerkki +7
Ohjelmistoversio on 8.C.H.2
Illan ihmettelyn jälkeen tulos on ettei resetoinnilla ollut (ainakaan parantavaa) vaikutusta langattoman verkon kuuluvuuteen.

terveisin
Maksava Asiakas
Sama ongelma huomattiin täällä. Vielä klo 8:00 16. päivän aamuna kännyyn tuli sähköpostit, muutama minuutti sen jälkeen modeemi olikin resetoinut itsensä ja muuttanut SSID:n ja salasanan oletusarvoihin, ja samalla jyrännyt kaikki itse tehdyt asetukset.

Modeemi tuli resetoitua, tein taas työllä ja tuskalla (hieman liioitellusti) asetukset ja taas hommat pelaavat. Jopa aiemmin niin ongelmallinen PS3 ottaa nyt kiltisti WLANin kautta yhteyden nettiin, kun aiemmin tuo oli ongelmallista. Puhelin taas toimii WLANissa normaalia tahmeammin ja KDE:n wicd client näyttää yhteysprosentiksi 68% kun ennen tuota ihmeresetointia se oli aina mukavasti 80% paremmalla puolella.

Ja laite on ollut käytössä joulukuusta 2012 asti, joten ei luulisi olevan hengetön - vaikka nyt Thomsonista puhutaankin.. ja softa on täälläkin 8.C.H.2

Edit: modeemini onkin TG789vn
maksavaasiakas kirjoitti:
Hei

Siinäpä se ongelma otsikossa.
Mitä teitte modeemille su-ma yönä 15.-16.9.2013?
Maanantai-aamuna langattoman verkon asetukset olivat resetoituneet, eli ilmeisesti laitteeseen oli ajettu uusi ohjelma tai jotain? Ei muuten mitään, mutta... langattoman verkon kantama putosi tämän jälkeen sellaiseksi, että parin lastulevyseinän takana ei yhteys enää toimi. Aiemmin toimi kuin junan vessa.
Päätelaitteissa (kokeiltu useita läppäreitä ja puhelimia) ei ole tapahtunut mitään muutosta.
Ainoa muutos mitä modeemin asetuksiin on tehty on langattoman verkon nimen ja salasanan asettaminen mieleisiksi.

terveisin
Maksava Asiakas
PS. Digiboxin kaukosäädin tuli nopeammin, kuin osasin kuvitellakaan. Kiitos.


Auttaisiko channelin vaihto? Tuossa ohjetta vuosien takaa:
http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=50&t=3913#p16448

Myös virransäästön (power reduction) pois ottamista on ehdotettu:
http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=72&t=4008&start=10#p20272
Hei Tlilja,

Sinulla olikin tuo TG789 käytössä. Siinä tuon resetoitumisen oli aiheuttanut järjestelmävirhe meidän päässämme. Asia on selvityksessä, eikä samaa pitäisi enää päästä toistumaan. Pahoittelemme kuitenkin siitä kohtunutta vaivaa. Ymmärrettävästi noiden asetusten laittaminen uudelleen on vähintäänkin rasittavaa.
Hei Maksavaasiakas,

Laitteeseen oli ilmeisesti ohjelmistoversio päivittynyt vai muistatko että laitteessa olisi aiemminkin ollut jo tuo 8.C.H.2. versio?

Jos nuo ongelmat kuitenkin langattoman verkon kanssa jatkuu, niin olethan vikapalveluun yhteydessä.
Kunniamerkki +7
Kiitos juhuri vinkeistä, mutta niistä ei ole apua:
- chanelia vaihdeltu jo aiemmin tuloksetta
- power reduction valintaan ei pysty itse vaikuttamaan ja se on asennossa no (linkattu ohje koski versiota TG789vn)

Marko-:
Ohjelmistoversiosta ennen ongelmia ei ole mitään muistikuvia.
Kuvio meni kuten ensimmäisessä viestissä kerroin: yön aikana laitteen asetukset olivat resetoituneet ja sen jälkeen wlan-kantavuus on ollut huono.
Otan yhteyttä vikapalveluun paremmalla ajalla.
Siihen asti tytär surffatkoon olohuoneessa valvovan silmän alla. (Eli jotain hyvääkin tässä on :-)

Kiitos avustanne
Maksava Asiakas
Kunniamerkki +7
Nyt hermostui vaimo modeemin tilapäiseen sijoituspaikkaan, mikä taas sai minut tekemään vikailmoituksen.
Seuraamme tilannetta.

mukavaa syksyn jatkoa
Maksava Asiakas
Kunniamerkki +7
Tämän tapauksen loppuselvityksen aika.
Lauantaina(!) vikapalvelusta soiteltiin ja kerrottiin, että laittavat uuden laitteen tulemaan.
Tänään sitten puhelin piippasi ja kertoi, että pakettiautomaatissa olisi terveisiä.
Paketista paljastui Inteno merkkinen purkki, joka alkoi kukkumaan kiltisti. Wlan-verkon asetukset kohdilleen ja eikun testaamaan miten yhteys toimii tyttären huoneessa. Toimii.

Sekin tuli jo todettua, että laite tarjoaa rahtusen paremman yhteyden ulkomaailmaan kuin vanha. http://nopeusmittaus.sonera.fi/ tehty testi antoi hiukan yli kymmenen megan latausnopeuden, kun aiemmin päästiin vajaaseen yhdeksään megaan.


Kiitos ja palaamme kenties linjoille reilun vuoden päästä, kun määräaikainen sopimus on päättymässä.

Turvallista talvea toivottaen
Maksava Asiakas

Vastaa