TW-EAV510 v2 - Ei saa yhteyttä (muut purkit hitaita)

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Hei,

Pitääköhän purkissa olla mitään erityisiä asetuksia? Sillä nettiin ei pääse. Välkyttää vaan DSL valoa mutta internet valo ei syty.
Koitettu on kaikki mahdolliset: Irroita seinästä, reset, firmwaren päivitys etc.. Luulis tuon nyt automaattisesti löytävän kaikki tarpeellinen

Yhteytenä Sonera Viihde 24/1 ADSL

+ Paketin mukanahan tuli soneran oma thomson TG789vn (toimi nopeudella 11/0.6) joka lakkasi toimimasta pari kuukautta sitten. Vaihdoin sitten purkkini n 7v vanhaan Telewelliin purkkiin, joka osaa kyllä löytää kaikki asetukset heti. Vanhaa purkkia käyttänyt nyt jonkin aikaa mutta nopeus on 9/0.5 luokkaa , onkohan normaalia jos luvattuna 24/1? Nyt kuitenkin uusi purkki alla mutta ei vaan halua toimia.

Mikä mättää?

3 kommenttia

Moikka Grimmy!

Kyllä sen tw-eav510 modeemin pitäisi ihan automaattisesti noussa linjoille. Olitko käynyt testaamassa missään muussa liittymässä tätä modeemia?

Katsoin tuota linjaa ja se tosiaan näyttää nopeudeksi n.10M. Olitko kokeillut resettiä tälle vanhemmalle modeemille? Oliko kuinka pitkä puhelinkaapeli modeemista puhelinpistokkeelle?

Mites tuo thomsonin modeemi. Sekö ei toimi enään ollenkaan vai? Sehän voidaan takuuvaihtona vaihtaa uuteen laitteeseen. Siinähän on ikuinen takuu koska sehän on sonera laitte.
Uusi tw-eav510 v2 on testattu muualla, nousee pystyy samantien.

Minulla on kaksi noita Thomsonin laitetta. Kumpikaan ei nouse pystyyn samanlai kuten tuo uusi Tw-ea510 v2. Yrittää, yrittää mutta ei vaan nouse linjoille.

Vanhalle purkille on testattu kaikkea resetetoinnista firmwaren päivityksiin, mutta ei auta takkuiluun/hitaaseen yhteyteen mitenkään.

edit: Puhelinpiuhan matka purkkiin 3-4m
Moikka Grimmy!

Kannattaa olla vikapalveluun yhteydessä koska tuonhan pitäisi toimia thomsonin modeemilla ainakin ihan normaalisti. Vikapalveluun voi soittaa 020690101 tai sitten voit jättää palvelupyynnön sonera.fi omien sivujen kautta.

Vastaa