Taas tumpeloidaan

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 1 katselukerta

Ilmoititte eilen näin:

"Voit tilata laajakaistaliittymää (ADSL- tai valokuitu) koskevat vika- ja häiriötiedotteet tekstiviestinä ja sähköpostilla. Saat tiedotteen verkon muutostöistä ja laajoista verkkovioista, jotka mahdollisesti vaikuttavat liittymäsi toimintaan. Palvelu on maksuton.

Vika- ja häiriötiedote -palvelu kytketään käyttöön Omilta Sivuilta kohdasta Asiakastiedot > Vika- ja häiriötiedote."

Pitihän se arvata, ettei toiminto ole kunnossa. Yritin laittaa kohtiin ruksia, mutta kaikki tiedot viimeksi mainitussa kohdassa olivat ns. harmaita, toisin sanoen tietoja ei otettu vastaan.

Otaksuin, että ongelma johtui siitä, ettei minulla ole ruksattuna kohtaa, jossa hyväksyn puhelimeeni tulevat Soneran "tiedotteet", lue: Mainokset.

No minäpä laittamaan tuohon kohtaan ruksia. Miten kävi? Sivu ilmoitti, että taitaapi olla tekninen ongelma, ei onnistu. Vähän myöhemmin vastetta ei tullut hetkeen lainkaan, ja sen jälkeen sivulle tuli järjestelmänne virheilmoitus.

Ettekö te onnettomat edes yhtään kertaa testaa uusia toimintojanne, ennen kuin laitatte ne yleiseen jakeluun? Arvatkaapa, mitä tämä vaikuttaa luotettavuuteenne ja arvostukseenne sähköisten palveluiden toimittajana?

Säälittää.

7 kommenttia

Hei VanhaJaKiukkuinen,

kävin itse äsken testaamassa tuon palvelun tilausta Omat Sivut -palvelussa ja hyvin toimi. Palvelun voi tilata kirjautumalla palveluun joko laajakaistan pääkäyttäjätunnuksella tai itse luomallaan pankkitunnistautumistunnuksella. Kerro miten kävi ja jos ei vieläkään onnistu, niin katsotaan asia kuntoon joka tapauksessa.
Tanja kirjoitti:
Hei VanhaJaKiukkuinen,

kävin itse äsken testaamassa tuon palvelun tilausta Omat Sivut -palvelussa ja hyvin toimi. Palvelun voi tilata kirjautumalla palveluun joko laajakaistan pääkäyttäjätunnuksella tai itse luomallaan pankkitunnistautumistunnuksella. Kerro miten kävi ja jos ei vieläkään onnistu, niin katsotaan asia kuntoon joka tapauksessa.


Minäkin kävin juuri ihan itse taas kokeilemassa. En voi tilata edelleenkään häiriötiedotetta, koska maininut kohdat ovat ns. harmaana, enkä voi syöttää sinne puhelinnumeroani. Muutoksia ei siis voi tehdä.

Asiakastiedoissani on otettu pois ruksi kohdasta, joka mahdollistaa Soneran "tiedotteiden" (lue: mainoksien) lähettämisen puhelimeeni. Pistin ruksin takaisin tähänkin kohtaan, mutta edelleenkään en tämänkään muutoksen jälkeen pysty em. syistä syöttämään puhelinnumeroani häiriöilmoituskohdassa.

Mikäli häiriöilmoituksien ehtona on, että Sonera voi lähettää mainoksia puhelimeeni, niin unohtakaa koko juttu.
Hei VanhaJaKiukkuinen,

jos sait minulta äsken tekstiviestin oikeaan numeroon, niin voin koittaa kytkeä häiriötiedotusta päälle. Onko sinulla jotain rajoituksia kellonajan suhteen? Haluatko viestejä ympäri vuorokauden vai vain päiväsaikaan esim. 8-21?
Tanja kirjoitti:
Hei VanhaJaKiukkuinen,

jos sait minulta äsken tekstiviestin oikeaan numeroon, niin voin koittaa kytkeä häiriötiedotusta päälle. Onko sinulla jotain rajoituksia kellonajan suhteen? Haluatko viestejä ympäri vuorokauden vai vain päiväsaikaan esim. 8-21?


Tekstari tuli ihan oikeaan numeroon, joten kytke häiriötiedotus päälle vain. Mainitsemasi aikarajoitus sopii hyvin.

PS. Kaitpa tuon www-sivunne toiminnon voisi jossain vaiheessa korjatakin, sillä tämä metodi vaikuttaa vähän hankalalta. Kiitos kuitenkin aktiivisuudestasi ja palveluhalustasi, Tanja.
En minä ainakaan näe edes tuollaista valinta "Omilta Sivuilta kohdasta Asiakastiedot > Vika- ja häiriötiedot". Asiakastiedot löydän mutta siihen se jääkin vai missä tuo Vika- ja häiriötiedot oikein on...
Hei MikaS,

tämä on nyt otettu käyttöön ADSL- ja Valokuituliittymille. Sinulla näyttäisi olevan kaapelikaista, joten siksi tuota vaihtoehtoa ei näy myöskään sinun Omat Sivut -palvelussasi.

Tuo kohta löytyy liittymänhallinta kohdasta vasemmasta valintapalkista omana kohtanaan ja siinä lukee "Vika- ja häiriötiedote".
No ilmankos sitä ei siellä sivuilla näkynytkään :)
Pitäisikö siellä sivuilla pystyä vaihtamaan omaa puhelinnumeroa?

Vastaa