Tallennukset jäävät kesken

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Minulla on nyt käynyt kahden leffan tallennuksen kanssa niin että ne ovat loppuneet kesken. Kummatkin on tallennettu kovalevylle, toinen taisi olla Viasat Film kanavalta ja toinen MTV3 HD:ltä. Todella ärsyttävää kun leffasta jää loppuratkaisu näkemättä!
Olen laittanut 5min lisäaikaa tallennuksiin mutta se ei selkeästi ole riittänyt. Kuitenkin esim. tallennetut normi TV-ohjelmat ovat tallentuneet ihan oikein.

Missäköhän vika voi olla ja onko muilla esiintynyt samaa?
Onko muuta korjausta kuin laittaa 15min ylimääräistä jokaisen tallennuksen loppuun?

6 kommenttia

Hei Timo1976,

Tuo on kyllä todella ikävä tilanne.

Tallennukset olet ilmeisesti tehnyt suoraan ohjelmaoppaasta?

Tallennus tehdään ohjelmatiedoissa ilmoitettujen aikojen perusteella. Jos on käynyt niin, että elokuva onkin alkanut myöhassä aikataulusta, niin voi käydä niin että loppu elokuvasta jää puuttumaan tallenteelta. Ja tämä on ymmärrettävästi erittäin ärsyttävää.

Toivottavasti tämä ei kuitenkaan enää toistu.

Näissä tapauksissa taitaa tuo lisäajan laittaminen olla ainoa korjaus.
Moi,

joo ohjelmaoppaasta olen tallentanut tai mahdollisesti netistä.
Ihmettelen kun toinen oli kuitenkin viasat filmiltä nauhoitettu, josta ei suoria lähetyksiä tule, joten myöhästyminen tuntuisi aika erikoiselle.

Tuosta MTV3 HD:n leffasta en sitten tiedä, voihan tosiaan silloin olla kyse siitä että ohjelmat olivat myöhässä.
Hei Timo1976,

MTV3 kanavan kohdalla tuo ohjelmien myöhästyminen on tosiaan hieman todennäköisempää kuin Viasatin kohdalla. Yleisesti ottaen kuitenkin harvinaista molemmilla kanavilla. Jälkeenpäin tuota on kuitenkin erittäin hankala selvittää, ellei joku ole tehnyt havaintoa samojen ohjelmien kohdalla.

Yksi vaihtoehto on tietysti myös se että ohjelmatiedoissa ilmoitettu aika ei ole pitänyt paikkaansa.
Ok ymmärrän.
Nuo ovat kaksi viimeisintä leffaa jotka olen kovalevyltä katsonut ja kumpikin on jäänyt kesken. Pitää ehkäpä kelata muut tallessa olevat ohjelmat/leffat loppuun ja katsoa että onhan ne kokonaan.

Verkkonauhoituksissa tätä ei ole esiintynyt.
Voihan tietysti olla että kyse on puhtaasta sattumasta noiden kahden leffan kohdalla. Ilmeisesti teillä ei ainakaan ole tiedossa mitään bugia joka tämän voisi aiheuttaa.
Hei Timo1976,

Ei ole tosiaan tullut vastaavia tapauksia vastaan nyt eikä tiedossa ole vikaa josta tuo olisi voinut johtua. Kyseessä on siis voinut olla varsin harmittavasta sattumasta.
OK,

Kiitoksia nopeista vastauksista!

Vastaa