Tallennukset pätkii


Missä taasen vika? Tallennuksia ei voi katsoa, rätäjää paukkuu hyppii ja kaikkea muutakin. Kuva saattaa olla normaali ja taustalla saattaa musiikkikin soida mutta näyttelijät tuntuu olevan mykkiä. Pari päivää tätä tehnyt. Kaikki laitteet on nollattu ja se johdonkin mitta on tarkistettu. Taas vika soneran päässä. Vika ilmoitusta en viitsi tehdä , siitä kun ei apua tunnu olevan missään viassa.

10 kommenttia

Hei arise,
lähetämme sinulle toisenlaisen reitittimen ja vaihdamme tekniikkaa. Katsotaan mitä tämä muutos saa aikaiseksi siellä päässä. Uskon tämän poistavan ongelman ja pääset taasen nauttimaan KotiTV:n käytöstä ilman häiriötekijöitä.
Kiitos nopeasta toiminnasta, ongelma jatkuu edelleen. Mutta toivotaan että noilla uusilla vermeillä vika häipyy.

73" de arise
Täällä täysin samat ongelmat! Tähän asti toiminut ihan hyvin, nyt alkanu kuva tökkiä ja hirmunen rätinä ja pauke tallennuksissa. Mikä sille voi yks kaks tulla?
Annel06: Olit tallentanut nimimerkkisi tietoihin asiakasnumerosi, joten katsoin liittymäsi tilannetta. Sinulla käytössä oleva Koti TV -tekniikka on nimeltään unicast, joka reagoi herkemmin muuhun liittymällä olevaan nettiliikenteeseen. Eli jos on paljon muuta internet-käyttöä esim. tietokoneilla samanaikaisesti kun katsotte Koti TV -palvelua. Oletko huomannut, että tuo tökkiminen ilmenisi tällöin?

Laajakaistan yleiseen toimivuuteen vaikuttavat puhelinjohdon pituus modeemista puhelinpistokkeelle ja tämän johdon tulee olla mahdollisimman lyhyt. Suositus on alle 2m pitkä. Motorolan digiboksi tulee olla kytkettynä modeemisi siltaavaan porttiin. Esimerkiksi Telewellin modeemeissa nämä yleensä ovat 3 ja 4 portit. Pysyt tarkistamaan tuon modeemin asetuksista.

Jos KotiTV:ssä ilmenee häiriöitä kuvassa tai äänessä, niin ensimmäisenä kannattaa resetoida modeemi sekä tehdä softan poisto ja tehdasasetusten palautus digiboksille. Ohjeet löydät Koti TV:n ongelmatilanteet -ohjesivulta. Mikäli ongelmat jatkuvat näiden toimenpiteiden jälkeen, kannattaa asiasta tehdä vikailmoitus. Vikailmoituksen voi jättää soittamalla Soneran Vikapalveluun 020 690101 (mpm/pvm) ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tekemällä asiasta palvelupyynnön.
Mullakin nyt lähipäivinä on rätissyt ja jumittanut tallenteet, auttaa kyl jos kelaa etäpäi
Hei Pinkku26

Jos KotiTV:ssä ilmenee ongelmia kannattaa toimia Tanjan ohjeiden mukaisesti:

Tanja kirjoitti:


Jos KotiTV:ssä ilmenee häiriöitä kuvassa tai äänessä, niin ensimmäisenä kannattaa resetoida modeemi sekä tehdä softan poisto ja tehdasasetusten palautus digiboksille. Ohjeet löydät Koti TV:n ongelmatilanteet -ohjesivulta. Mikäli ongelmat jatkuvat näiden toimenpiteiden jälkeen, kannattaa asiasta tehdä vikailmoitus. Vikailmoituksen voi jättää soittamalla Soneran Vikapalveluun 020 690101 (mpm/pvm) ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tekemällä asiasta palvelupyynnön.
Viekö nettitallennuksien kattominen enemmän kaistaa kun hd-kanavan kattominen.On vaan aina kun katsoo tallenuksia ja samal seikkailee netissä esim. iltalehden tai mtv3 sivuja selailemassa niin tallennus pätkii. Mutta kun katsoo hd-kanavan live lähetystä ja seikkailee netissä niin kotitv ei pätki lainkaan.
Hei Lehtis79

Verkkotallenteet eivät vie enempää kaistaa kuin normaalikanavien katsominen. Eli HD-kanavat vievät enemmän kaistaa kuin verkkotallenteet. Pätkivätkö samat tallenteet tai tallenteet yleensä, jos tietokone on pois päältä?
Sain jokuaika takaperin tuon thomsonin reitittimen. Ohjeeksi tuli, että voit kytkeä sen kun vanhalla(omalla) modeemilla tv ei enää toimi. Tekstarin mukaan 26,06 olisi tarkoitus nostaa nopeutta??? No, mitään ei ole kuulunut, kuva ei ole omalla modeemilla kadonnut. Kytkin kuitenkin tämän uuden thomsonin, ja näyttää toimivan. Noita vanhempia nauhoituksia en ole nyt katsonut, joten en tiedä on vika korjaantunut. Kertokaapa joko tuon uuden thomsonin käyttöönotto on tehty soneralla, vai toimiiko se vanhallakin järjestelmällä. Vanha systeemi, joku uneen liittyvä nimi, unicast tai jotain siihen suuntaan. Oottelenko vielä vai oliko se jo ok?
Hei arise

Muutos meidän puolelta on tehty. KotiTV toimii jatkossa vain Thomsonin modeemilla. Muutos ei välttämättä korjaa vanhojen tallennusten pätkimistä. Kannattaa kokeilla tehdä uusi tallennus ja testata sitä. Jos tallennukset edelleen pätkivät, suosittelen ottamaan yhteyttä Vikapalveluumme.

Vastaa