Tallennusta ei voi katsoa????


Tallensin 27. 8. 2011 queen budabest 1986 keikan yle teemalta. 24 päivää katseluaikaa jäljellä. Eipä voi katsoa kun ei toimi. tulee seuraava ilmoitus

Videotoistovirhe avattavassa ohjelmassa virhe tms.

Ja tämä ei ole ensimmäinen kerta. Muitakin ohjelmia on jäänyt katsomatta samaisen virheen takia. Kaikissa järestään on tuo katseluaika ollut tuossa 30 -> päivää.

Ihmeen paljon näitä virheitä ja ongelmia......

11 kommenttia

Et ole ainoa. Vialla on useita ilmenemismuotoja. On käsitelty ainakin tässä ketjussa (viewtopic.php?f=67&t=5987).

Itse olen huomannut, että tallennus saattaa ilmoituksesta huolimatta lähteä päälle kun pari kertaa kokeilee uudelleen. Joskus voi myös auttaa välittömästi ohjelman valinnan jälkeen >> kelausnapin painaminen. Usein se tallennus siellä jossain serverillä kuitenkin tuntuu oikeasti olevan, joten se viittaisi ongelmiin Motorolan softassa.

En vetäisi suoraan johtopäätöstä, että ainoastaan vanhat ohjelmat näin tekisi, mutta kuitenkin todennäköisyys on huomattavasti suurempi. En myöskään osaa sanoa onko tällä jotain tekemistä nettisivuilta tallennettujen kanssa.

Kysyisinkin asiakaspalvelulta täältä, että pitäisikö jokaisesta virheellisestä tallennuksesta alkaa tekemään vikailmoitus? Ei olisi mitenkään kaukaa haettua, että niitä tulisi silloin useita viikossa. Itse lasken myös virheellisiksi ne tapaukset, joissa kelaus on "rikki" (raportoitu tarkemmin tuossa linkkaamassani ketjussa).

Tuorein tapaus jonka näyttää olevan lopullisesti menetetty:

07.08.2011 Dokumenttiprojekti: Dokumenttiprojekti: Berliinin viimeiset päivät 1/2

Ensin tulee "Videntoistovirhe" ja sitten "Huomio - Yritit valita kanavan () jota ei ole kanavalistalla". Näihin ilmoituksiin jo paatuneena toki kokeilin kelauskikkaa ja jopa boksin uudelleen käynnistystä.
Siirryin joskus alkuvuodesta Welholta Soneran laajakaista-asiakkaaksi ja kun samaan aikaan oli menossa tarjouskampanja, jossa 10 M nettiyhteys tuli halvemmaksi, kun siihen kylkeen otti tämän KotiTv:n, niin tokihan sen otin. Palvelu on siis ollut käytössäni n. 9 kk ja valitettavasti en voi todeta muuta kuin, että tämä toimii aivan käsittämättömän huonosti.

Kuva nykii ja jämähtää paikoilleen jatkuvasti. Tämä pysäytyshän osuu luonnollisesti aina johonkin sellaiseen kohtaan, kun esim. telkkarista tulevan elokuvan päähenkilö tekee koko juonen mullistavan paljastuksen, joka minulta tietysti menee ohi, koska pysäytyksen jälkeen kuva tietysti hyppää ns. oikeaan kohtaan. Vielä tätäkin raivostuttavampaa on se, että jätät suosikkisarjasi katsomatta, koska senhän voi tallentaa tai keräät esim. jonkin minisarjan kaikki jaksot ajatuksena katsoa ne sitten yhtä soittoa ja kun sitten vapaapäivänäsi aiot näistä tallenteistasi nauttia, sepä ei onnistukkaan, koska ruudulle tulee juurikin nuo ilmoitukset "videontoisto virhe" ja "yritit valita kanavan, jota ei ole kanavalistalla". Minulla tämä ongelma tulee jopa puoleen kaikista tallenteistani. Olen katkaissut virrat vehkeistä ja resetoinut boksia, mutta ei auta. Tänään olen tehnyt em. toimenpiteet kolmeen kertaan, enkä kuitenkaan pysty katsomaan useita tallentamiani elokuvia tai sarjoja.

Kaiken kaikkiaan KotiTv on useammin toimimaton kuin toimiva ja ainut asia mikä tässä ärsytyksessä hiukan lohduttaa, on se, että en sentään maksa tästä roskasta ylimääräistä. Ideanahan tämä on ihan loistava, mutta ainakaan minä en tätä kyllä kenellekään suosittele, aiheuttaa enemmän kiukkua kuin iloa.
hupala kirjoitti:
Minulla tämä ongelma tulee jopa puoleen kaikista tallenteistani.

Suosittelen laittamaan vikailmoitusta (https://www4.sonera.fi/OmatSivut/Apps/K ... ikatilanne). Siellä on valinta "Vian tyyppi: Koti TV tallenteet eivät toimi" ja listaat KAIKKI tallenteet jotka ei toimi (pvm+aika+kanava+ohjelman nimi). Josko he joskus saisivat kökkönsä toimimaan kun porukka laittaa vikailmoituksia.
Itselläni oli samoja vikoja ja tein vikailmoituksen. Vastauksena oli että tallennuksissa on ollut vikaa 19.9. saakka, eikä sitä aikaisemmat tallennukset toimi, eikä tule toimimaan. En sano, että kaikilla muillakin olisi tämä sama vika mutta kuitenkin... Olisihan tästäkin voinut ilmoitella ilman vikailmoituksen tekemistäkin. Parannusehdotuksena olisi, että ottaisitte kaikkien kanavien kaikki ohjelmat nauhalle yhdelle palvelimelle, ja säilyttäisitte ne vaikkapa kuukauden tai kaksi. Tai sen kolme jonka ne nytkin säilyy. Näin varmaankin säästyttäisiin ongelmalta, että jonkun ihmisen jotkut nauhoitukset jossainpäin Suomea ei toimisi. Ja kuitenkin joku haluaa kuitenkin aina katsoa jonkun ohjelman jälkikäteen.
jompe76 kirjoitti:
Vastauksena oli että tallennuksissa on ollut vikaa 19.9. saakka, eikä sitä aikaisemmat tallennukset toimi, eikä tule toimimaan.

Surinan poijat sanoo toinen toista ja toinen toista. Itselleni kans joku kerran sanoi noin. Kuitenkin toisella kertaa kertoivat suurin piirtein jotain, että: "(serverin?) kapasiteettia lisätty, ei pitäisi olla jatkossa ongelmaa", ja tämän jälkeen mulla lähti toimimaan KAIKKI n. 5 vanhaa tallennetta jotka eivät olleet toimineet moneen viikkoon.

Siitä meni viikko pari ja uusia ongelmia tuli uudemmille tallenteille (jotka tuntuu olevan mulla aina YLEn kanavilta n. yli 2-3 viikkoa vanhat tallenteet*). P.... mikä p...., eivät osaa korjata vaikka jotenkin näyttäis olevan kyseessä yhteysongelmat palvelimille missä tallenteet ovat, ja surinalla taitaa olla joku käsitys ongelmasta... mutta kun ei ni ei.

Ovat myös sanoneet, että kaikilla käyttäjillä ei ole mitään ongelmia tämän kanssa. Ja sitten niillä joilla on, se ilmenee vähän eri tavalla (jos nyt muistan oikein mitä kerran höpöttivät).. eli ei ole homogeeninen ongelma = vaikea paikallistaa. Ja ilmeisesti on paikallisia eroja (eri servereitä mihin tallennetaan.. olen käsittänyt, että ei ole yhtä ainoata serveriä missä kaikki on, vaan ne on hajautettu "paikallisesti"). Senpä takia KAIKKIEN pitäisi ilmoittaa KAIKKI toimimattomat tallenteet jotta saisivat lisää dataa asiasta!

* Siirtyvätkö pari viikkoa vanhemmat tallenteet automaattisesti jollekin toiselle, "ei-prioriteetti"-serverille josta sitten jotain niitä ei enää saada haettua?! Jotenkin tää liittyy siihen kelausongelmaan, eli, että kelaus toimii vain eteenpäin about 0x vauhdilla ruudun mukaan, tallenteen aika menee tyylin väliä 0-10sek, hyppiä ei voi eteenpäin ja taaksepäin kelaaminen palauttaa tallenteen alkuun. Tämä ongelma nimittäin on monissa vanhoissa tallenteissa. Ennen surinan kasvonkohotuskorjausta (=liila hieromasauva) boksin softa oli paljon parempi esim. tässä kelausasiassa. Silloin tallenteen aika juoksi koko ajan eteenpäin jos kelasi (silloin kun siis ei toiminut se koko tallenteen kestoaika normaalisti), tosin eteenpäin hyppäämään ei päässyt.. kuitenkin, huonommaksi on mennyt softa sen jälkeen. Ja nyt viimeksi saatiin melkein 6kk venata uutta päivitystä softaan ja ainoastaan vammaispalvelua (äänitekstitys) oli parannettu.

Voi elämä, en maksais tästä roskasta mitään.. nytkin rupee ottaa pattiin tää ainainen vikailmoitusten teko kun MITÄÄN EI TAPAHDU! Laittakaa sorsat vapaasti jakoon, niin koodaan itse ne vaikka kuntoon joku viikko kun teidän parin rupian intian ostopalvelu ei näköjään saa mitään aikaan, perskeles.










 
Siitä meni viikko pari ja uusia ongelmia tuli uudemmille tallenteille (jotka tuntuu olevan mulla aina YLEn kanavilta n. yli 2-3 viikkoa vanhat tallenteet*).



Itse en voi sanoa koskevan vain tiettyä kanavaa. Riippuu paljon siitä, miltä kanavalta sattuu eniten tallentamaan, joten käytännössä ongelmat voivat antaa vähän harjaanjohtavan kuvan yhteydestä tiettyyn kanavaan mikäli sellaista edes on.









Jotenkin tää liittyy siihen kelausongelmaan, eli, että kelaus toimii vain eteenpäin about 0x vauhdilla ruudun mukaan, tallenteen aika menee tyylin väliä 0-10sek, hyppiä ei voi eteenpäin ja taaksepäin kelaaminen palauttaa tallenteen alkuun. Tämä ongelma nimittäin on monissa vanhoissa tallenteissa.



Tätä on mullakin paljon, ettei jopa valtaosassa (vanhoja) tallennuksia. Tosin nythän tämä kelausongelma on jo puoli voittoa, kun huonoin vaihtoehto on ettei toimi ollenkaan! :D









Voi elämä, en maksais tästä roskasta mitään.. nytkin rupee ottaa pattiin tää ainainen vikailmoitusten teko kun MITÄÄN EI TAPAHDU! Laittakaa sorsat vapaasti jakoon, niin koodaan itse ne vaikka kuntoon joku viikko kun teidän parin rupian intian ostopalvelu ei näköjään saa mitään aikaan, perskeles.



Jos katsoo noita nykyisiä netti+kotitv -paketteja mitä Sonera tarjoaa, niin taitaa tämä vähän selvemmin siinä hinnassakin olla mukana. Itse otin vuosi sitten, jolloin se todella oli lähes kaupan päälle (vrt. mitä pelkän nettiliittymän hinta oli aiemmin). Sen sijaan, että kokisin saavani jotain ilmaiseksi, pikemminkin kokee olevansa ilmainen betatestaaja Soneralle.

Mielenkiinnolla odotan kuinka moni jättää itselleen tämän koti-tv paketin tuon kahden vuoden ilmaisakson jälkeen. Eikös tuo 2 vuotta ala kohta olemaan ensimmäisistä koti-tv tarjouksista. Omasta mielestä paljon pitää tapahtua, että tuon palvelun jätän. Ja ennen kaikkea toimintavarmuus pitäisi löytyä, eikä sitä varmuutta ihan kahdessa kuukaudessa saada aikaan.










kivikasa kirjoitti:
Siitä meni viikko pari ja uusia ongelmia tuli uudemmille tallenteille (jotka tuntuu olevan mulla aina YLEn kanavilta n. yli 2-3 viikkoa vanhat tallenteet*).



Itse en voi sanoa koskevan vain tiettyä kanavaa. Riippuu paljon siitä, miltä kanavalta sattuu eniten tallentamaan, joten käytännössä ongelmat voivat antaa vähän harjaanjohtavan kuvan yhteydestä tiettyyn kanavaan mikäli sellaista edes on.
[/quote:2y3a5ol0]
Tallennan kyllä oikeastaan ihan kaikilta kanavilta tasapuolisesti (leffoja lähinnä) ja YLE:n kanavien tallenteet ovat olleet koko ajan toimimattomien joukossa hyvin edustettuna.. varsinkin viime aikoina, alussa saattoi olla joiltain muilta kanavilta kans.

Kuten kirjoitin, Soneralta sanoivat, että tämä ongelma esiintyy hieman erilailla niillä joita tämä vaivaa (eli siis kaikkia tämä ei vaivaa), minulla se näköjään on lähinnä vain YLE:n tallenteiden kanssa.












kivikasa kirjoitti:
Jos katsoo noita nykyisiä netti+kotitv -paketteja mitä Sonera tarjoaa, niin taitaa tämä vähän selvemmin siinä hinnassakin olla mukana. Itse otin vuosi sitten, jolloin se todella oli lähes kaupan päälle (vrt. mitä pelkän nettiliittymän hinta oli aiemmin). Sen sijaan, että kokisin saavani jotain ilmaiseksi, pikemminkin kokee olevansa ilmainen betatestaaja Soneralle.



Joo itsekin tossa joku aika sitten katoin, että mitä ihmeen paketteja ne oikein nyt myy, jotain min. 40 euro/kk paketteja.. ei tuu mun kanssa kyllä kauppoja tommosilla hinnoilla (ja tällä palvelulla (=toimimattomuus, asiakaspalvelu, jne. lähes kaikki)).

Sama juttu täällä, en koe kauheasti saavani jotain ilmaiseksi kun jouduin tännekin foorumiin liittymään ja jatkuvasti lähettelemään vikailmoituksia, vaikka otin semmosen 19 euro/kk paketin (10/2M netti ja kotitv) 2012 vuoden loppuun asti. Mulle riittäis ihan hyvin toi 10/2M jatkossakin (Extra-liittymä, ts. multicast), sitä en enää lyhyellä etsimisellä enää löytänyt.

Viikolla tein vikailmoituksen (ensimmäistä kertaa, kun en tiennyt että vikailmoituksessa on erikseen kohta tallennuksista). Tallennus, josta tein ilmoituksen korjaantuikin heti seuraavana päivänä (kelaus tosin oli silti rikki). Samalla tuli tekstari, että syynä serveriongelma joka korjattiin "syyskuun loppupuolella" ja että sen jälkeisten pitäisi toimia. Pitääpä siis seurata, että tulevatko myös syyskuun jälkeen tallennetut vielä saastumaan tähän videontoistovirheeseen.
kivikasa kirjoitti:
Pitääpä siis seurata, että tulevatko myös syyskuun jälkeen tallennetut vielä saastumaan tähän videontoistovirheeseen.

Valitettavasti veikkaan, että tulee. Minulle kans on sanottu juuri noin about lokakuun alussa ja uusia toimimattomia on tullut sen jälkeenkin.

Nyt on ollut yksi tallenne jossa muista poikkeava vika; tallenne pysähtyy aina 57 sekunnin jälkeen. Ihan sama kelaako, "hyppiikö" vai antaa olla playllä, aina menee poikki samassa kohtaa.

On kyllä hemmetin monivammainen tämä "palvelu" vieläkin vaikka lanseerauksesta on jo aikaa. Ilmeisesti ennen lanseerausta ei testattu oikein nimeksikään tätä. Boksin softa on aivan totaalisen buginen (olen lähettänyt siitäkin jo monta vikaviestiä.. osan tännekin postannut) ja korjauksia ei vaan tule.. vidu sentään, kuten aikaisemminkin sanoin, avatkaa sorsat niin minä ja/tai muut korjaavat teidän intian parin rupian koodareitten paskakasan ilmaiseksi.
Mulla on tänään _jokaisen_ tallennuksen kanssa tullut tämä ongelma, ettei voi katsoa. Sitten kun siirryt takaisin tv-kanaville, on pelkkä musta ruutu.

Hetken päästä tulee ruudulle tuo ilmoitus että videontoistossa on virhe. Painat ok, niin tulee jotain muuta, kanavasta joku virheilmoitus. Siinä viel ok, niin pääsee palaamaan tv-kanaville.

Surkeasti toimii tämän tästä....

Vastaa