Tallenteet pätkii.

  • 11 December 2014
  • 25 kommenttia
  • 24 katselukertaa

Ongelmia tallenteiden kanssa ja saattaa myös joskus tv kuva pätkiä.
Tuoreita tallenteita katsoessa ni saattaa pätkin ihan muutaman sekunnin välein jolloin tallenteiden katsomisesta ei tuu mitää. Liittymän käyttöön otossaki oli aluksi et TV kuva pätki.
Laitteet on kytketty paketin mukana tulleilla johdoilla.

Mistä vikaa etsiä? En nyt kauheen tyytyväinen yhteyteen ole.

25 kommenttia

MarkoA80 kirjoitti:
Ongelmia tallenteiden kanssa ja saattaa myös joskus tv kuva pätkiä.
Tuoreita tallenteita katsoessa ni saattaa pätkin ihan muutaman sekunnin välein jolloin tallenteiden katsomisesta ei tuu mitää. Liittymän käyttöön otossaki oli aluksi et TV kuva pätki.
Laitteet on kytketty paketin mukana tulleilla johdoilla.

Mistä vikaa etsiä? En nyt kauheen tyytyväinen yhteyteen ole.


Missäpäin ongelma on? Hyvä kertoa niin voi koota samaan topicciin näitä, täällä sama vika Joensuussa. TV kanavat sekä tallenteet välillä pysähtyy minuutiksi, joskus kuva jää näkyviin pysähtyneenä ja ääni katoaa, joskus menee koko kuva pimeäksi. Ja on restoitu vehkeet ja tais tulla jätettyä jo vika-ilmoituskin. Ihmeen pitkäänhän tää rotisko toimikin ja yhteystyyppinä vielä valokuitu.
Jyväskylän suunnalla. Ongelmia on vähän ollu alusta asti. TV kuvaki toisinaan pätkii.
Tallenteissa ääni saataa kuulua ok mut kuva pätkii. Täälläki valokuitu kun taloyhtiö vaihtoi operaattoria.

Kuvan laatu myös jostain syystä outo. aavistuksen nopeempaa liikettä ku on ni tekee semmosen vähän esim ihmisen ympärille epätarkkaa kohtaa. Normiantennin kautta katottuna ok.
Hei MarkoA80 ja Jarir86,

Jarir86:
Hyvä että olit vikailmoitusta jättänyt niin voimme selvittää mistä ongelma johtuu. Toivotaan että ongelma tulee nopeasti kuntoon.

MarkoA80:
Mikäli ongelmat tosiaan jatkuvat niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä niin voimme selvittää ongelmaa tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Olen toiminut ohjeiden mukaan ja tietoinen maksullisesta asentajakäynnistä, jos asentaja rajaa vian loppukäyttäjän laitteisiin tai asunnon sisäverkkoon. (99,90 €) *

Mikäs tää tällänen sit on...ei tee mieli maksaa kun on liittymän käyttöönotosta asti ollu vikaa?
Hei MarkoA80,

Vikailmoitusta tehtäessä puhelimitse tai lomakkeella, kerrotaan että turhasta asentajakäynnistä voi tulla maksu jos vian todetaan jäävän loppukäyttäjän laitteisiin tai asunnon sisäverkkoon. Jos olet kuitenkin omat laitteet ja kytkennät jo testannut, niin asentajamaksun riskiä ei juurikaan ole.

Lomakkeen alussa tulee seuraavat ohjeet.
- Tarkista johdot ja liitännät sekä kokeile yhteyttä ilman jatkojohtoa.

- Käynnistä palvelureititin ja mahdolliset muut laitteet uudelleen sekä resetoi digiboksi ja palvelureititin. Lue ohje digiboksin resetoinnista.

- Jos mahdollista, kokeile yhteyttä toisella laitteella tai testaa laitteesi toimivuus toisessa osoitteessa.

- Katso avoinna olevat vika- ja häiriötiedotteet.

- Tarkista löydätkö apua Ohjeet ja vinkit -palvelusta.

-Voit myös saada apua muilta asiakkailta Keskustele ja kysy -palstalta.


Thomson palvelureitittimen resetointiohjeen löydät myös ohjeet ja vinkit sivuiltamme.

Itse viihdepalvelun testaaminen toisessa osoitteessa ei onnistu. Jos käytössäsi on joku muu modeemi kuin Thomson, niin silloin yhteydessä voi testata toista modeemia tai voit testata modeemisi toimivuuden muualla.

Jos olet siis toiminut kyseisten ohjeiden mukaan niin asentajakäynnistä ei tarvitse olla huolissaan.

Vikailmoituksia ei suoraan siirretä asentajille, vaan ne menevät aina asiantuntijoillemme käsittelyyn. Vika pyritään ensin korjaamaan etätoimenpiteillä ja tarvittaessa asiantuntija on sinuun yhteydessä, mikäli tarvitsemme lisätietoja.

Mikäli vika on sellainen, että sen korjaaminen vaatii asentajaa, niin saat siitä erillisen ilmoituksen tekstiviestillä jossa kerrotaan viankorjauksen siirtymisestä asentajalle.
Moro.

Viel semmosta et tein vikailmoituksen ja sieltä ohjeita sain ni kokeilin makuhuoneen pistokkseeseen laittaa johon ja tein nopeusesti ni ainakin lähetysnopeus nousi 6-7Mbit/s luokkaan ja olohuoneessa on n.2,85Mbit mistäs tämä johtuu ja kuinka hyvin toi puhelinpistokkeen pitäs ns istua tohon huoneiston pistokkeeseen? Latausnopeudessa en kyl mittää ihmeempää muutosta huomannu muuta kuin tuo lähetysnopeus ero.

T:Marko
Hei MarkoA80,

Asuntoihin tulee yleensä yksi puhelinkaapeli jonka kanssa puhelinpistokkeet kytketään sarjaan. Yleensä se pistoke joka on huoneistossa "ensimmäinen" toimii parhaiten. Voisi siis mittaustuloksistasi päätellä että makuuhuoneen pistoke on ennen olohuoneen pistoketta.

Jos puhelinpistoke tuntuu hirveän löysältä niin kontakti voi olla hieman heikko. Tästä voi nopeuteen aiheutua myös heittoa nopeuksiin-

Jos siirrät Thomsonin takaisin olohuoneeseen niin jääkö lähetysnopeus edelleen tuohon hieman alle 3 Mbit/s?
Moro.

Juu kyllä se jää. Tein lataus testejä kans huonoin oli 8,89Mbits ja taas heti perään uus ni oli 64Mbits ku toi
lähetysnopeus pysy aina tos tos 2,85Mbits hujakoilla.

Makuhuoneessa tosiaan lähetysnopeus oli siel 6-7Mbits mut latausnopeudessa välillä oli 44Mbits.
Montaa testiä en tehny mut sitä voi viel kokeilla viel uudestaanki.
Nyt tehty lisää testejä:

Viive kaikissa samaa luokkaa n.25Ms
Eli makuuhuone mis paras lähetysnopeus. Testit tehty peräkkäin.
Latausnopeus/lähetysnopeus.
56,36Mbits/6.10Mbits
51,65Mbits/6.10Mbits
36,19Mbits/6.09Mbits
64,08Mbits/6,07Mbits
59,36Mbits/6,10Mbits
59,50Mbits/6,08Mbits
62,75Mbits/6,10Mbits
48,63Mbits/6,10Mbits

Sit olohuone mikä on matkallisesti lähempänä makuuhuonetta.
54,13Mbits/2,85Mbits
63,76Mbits/2,84Mbits
60,71Mbits/2,85Mbits
65,03Mbits/2,84Mbits
60,68Mbits/2,85Mbits
62,01Mbits/2,85Mbits
62,82Mbits/2,85Mbits
38,62Mbits/2,85Mbits
57,15Mbits/2,85Mbits
58,67Mbits/2,79Mbits
47,05Mbits/2,79Mbits

Sit toinen makuuhuone mikä on matkallisesti toiseksi kauempana.
25,72Mbits/5,49Mbits
42,81Mbits/5,50Mbits
45,18Mbits/5,27Mbits
69,07Mbits/5,29Mbits
61,96Mbits/5,29Mbits
39,85Mbits/5,27Mbits
82,63Mbits/5,26Mbits
49,45Mbits/5,26Mbits
32,44Mbits/5,27Mbits
71,16Mbits/5,27Mbits
107,65Mbits/5,27Mbits

Sit keittiö mikä on matkallisesti kauempana makuuhuonetta mis oli paras lähetysnopeus.
56,39Mbits/2,52Mbits
55,14Mbits/2,53Mbits
56,96Mbits/2,53Mbits
56,08Mbits/2,53Mbits
46,64Mbits/2,53Mbits
56,90Mbits/2,53Mbits
53,14Mbits/2,53Mbits

Tiedä kertooko tulokset mitää. Testit tehty soneran sivulla olevalla nopeustestillä.
Lähetysnopeus pysyy lähes samana mut latausnopeus heittelee välillä aika paljo.
Huonommat mitä ohjelma näytti ni oli 8-9Mbits hetkellisesti.
Hei MarkoA80,

Yhtenä vaihtoehtona voisi kokeilla kytkeä ylimääräisiä puhelinpistokkeita irti, niin niistä aiheutuvat häiriöt poistuisivat.

Koska kyseessä on kuitenkin taloyhtiön sisäverkon asiasta, niin siitä pitäisi olla yhteydessä esim. huoltoyhtiöön tai isännöitsijään.

Tämä ei kuitenkaan välttämättä ongelmaa kokonaan poista, mutta voi auttaa. Jokaisesta liitoksesta aiheutuu aina jonkinverran vaimennusta. Jos puhelinpistoke on valmiiksi hieman löysä niin samalla sen vaihtaminenkin voisi olla suositeltavaa.
Vielä semmosta kun sähkömies kävi asentamassa uuden pistokkeen olohuoneeseen nyt liitin istuu paremmin. Mut lähetys nopeus ei muuttunu. Sähkömies sano et ei pysty enempää asialle.Talo on remontoitu olikohan 1999 tai 2000.
Ni noi pistokkeisiin mihin tulee ns parempi lähetysnopeus ni on 2 johdolla Sininen ja valkoinen.
Ja sit mihin tulee huonompi lähetysnopeus ovat 3 johdolla sininen ja sinivalkoinen ja punainen.
Onko tietoa että miksi näin?
Hei MarkoA80

Jättikö sähkömies kaikki rasiat edelleen käyttöön?

Jos talon sisäverkko on rementoitu 1999-2000 niin voisi kuvitella, että sen pitäisi olla kohtalaisen hyvässä kunnossa. Puhelinpistoke käyttää vain kahta johtoa. Sinistä ja sinivalkoista/valkoista. Punainen on yleensä maa. Maan ei välttämättä tarvitse olla kytkettynä.

Jos taloyhtyön asentaja ei pysty tekemään sisäverkkoon enempään korjauksia, kannattaa asiasta olla yhteydessä meihin. Linjaan voisi tehdä pientä säätöä. Emme välttämättä lähetä asentajaa suoraan tutkimaan ongelmaan. Ensin asiaa tutkitaan etänä. Ota vain rohkeasti yhteyttä Vikapalveluumme.
Juu kyllä jätti.

Kaikista pistorasioista ei kyl lähde johtoja eteenpäin vaan niihin tulee vaan johdot.

Oon tehnyt vikailmoituksen en tiedä tekikö mitään säätöjä. Käskettiin sit jos vika ei poistu ni lähettää txt vika et tulee asentaja. Ois kiva tietää et onko jotain mahdollisia säätöjä tehty.

Ei viitti kovin helpolla viestiä lähettää jos sit maksu peritäänki. Taloudellinen tilanne ei oikee anna myötä noin isoon summaan.

Ihmetyttää vaa toi lähetysnopeus ero näitten makuuhuoneiden ja olohuoneen ja keittiön.
Ku se makuuhuoneissa on siin 6Mbits ja olohuoneessa menee alle 3Mbits.
Toi lähetysnopeus pysy aina samana vaik kui useesti testin teki. Latausnopeus heitti välillä laidasta laitaa
mut noin 60Mbits aika useesti oli ja välillä meni sinne 30-40Mbits. Oli pistoke mikä tahansa.
Pitäskö se niinku pysyä kokoajan tuossa 50-100Mbits välissä?
Hei MarkoA80

"Ylimääriset" pistokkeet olisi voinut poistaa käytöstä.

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tarkastamaan, mitä vikailmoituksella on tehty. Voit syöttää kenttään myös liittymänumeron (346-alkuisen numeron).

Jotain häikkää sisäverkossa tai pistokkeissa tuntuisi olevan, jos nopeus heittelee rasiasta riippuen. Kyllä yhteydessä jotain ongelmaa on, jos nopeus tippuu alle 50M. Nopeuden pitäisi muutenkin pysyä kohtalaisen tasaisena. Pieniä heittoja voi tietenkin olla.
Nyt lisätty asiakasnumero.

Asentaja sano et niillä ei oo vehkeitä millä esim. mittailla niit pistokkeita.

Tiedä sit mitä pitäs tehä. Ettei ite tartte ruveta maksumieheksi.
Hei MarkoA80,

Sinulle oli tehtynä valmiiksi alustava vikailmoitus ja sinulle oli siihen liittyvä viesti lähetetty. Kun vastaat viestissä tulleiden ohjeiden mukaan niin vikailmoitus siirtyy asiantuntijamme käsittelyyn.

Jos siis vastaat viestiin, niin vika ei suoraan siirry asentajalle.

Harmi juttu että taloyhtiön puolelta ei noille pistokkeille saatu nyt enempää tehtyä. Hyvä kuitenkin että uuteen tuo istuu paremmin. Laitoin tiedon tämän hetken tilanteesta tuolle alustavalle vikailmoitukselle, niin kun vastaat viestiin, niin siellä on myös tieto että olet sisäverkon asiaa jo koittanut selvittää taloyhtiön kanssa.

Voit siis huoletta vastata viestiin, niin me lähdemme täältä päästä selvittämään mitä ongelman korjaamiseksi voitaisiin nyt tehdä.
Moro.

Vikailmoitus tehty ja viel kysässy et mistä johtuu kun tallenteita kahtoo ni se kuvanlaatu on heikohko?
Lähinnä kun tulee liikettä vähän nopeampaa.esim. ihmiset liikkuu ni vähän vetää kuvan laadun huonoksi? Epätarkaksi.
Tv katsellessa ei nyt nii pahasti tee.
Hei MarkoA80,

Osaatko sanoa millä kanavilla ja missä ohjelmissa olet huomannut tuota?

Yleensä tuollainen kuvan epätarkentuminen johtuu lähetyspäässä tapahtuvista asioista. Mutta jos voit kertoa missä kanavalla ja ohjelmassa olet tuota huomannut niin selvittelen asiaa tarkemmin.
Moi.

Ainakin MTV3 tallennuksissa esim. tyhjätaskut ja miehen puolikkaat noita kun on tallentanu ni ainaki sitä oiretta ollu. Saattaa olla muillakin kanavilla mutta eniten tullu tuolta MTV3 kanavalta tallennettuu ohjelmia ni niissä nyt ainakin sitä oiretta tosiaan huomannu olevan.
Hei MarkoA80,

Vikailmoituksia ei ainankaan ole tuollaisista ongelmista tullut, mutta selvitellään asiaa.

Sellainen lisäkysymys vielä, että kuinka tuoreista tallenteista on kyse?
En kyl muistanut tuosta ilmoittaa mitää tuli yks kaks mieleen ... ainakin muutaman pv vanhoista tallenteista.
Hei MarkoA80,

Jos huomaat uudemmissakin tallenteissa vielä tuota samaa, niin kirjaisitko ylös päivämäärän, kanavan ja ohjelman, niin se voisi hieman helpottaa selvittämistä. Voit ilmoitella noita tietoja vaikka tänne meille.
Moro.

No nii asentaja kävi ja muut pistoasiat otti pois käytöstä ni lähetysnopeus nous n.5,10 Mbit/s.

Tallenteiden kuvanlaadus viel parantamisen varaa.
Ainakin kanavan Sub ohjelma tyhjätaskut pv 29.5 sekä sama kanava isän tyttö 23.5.
Tosiaan jos ei nopeeta liikettä ole ni kuva ok mut sit jos enemmän nopeahkoa liikettä ni menee huonoksi kuva. Vaikee selittää tarkemmin...

T:Marko
Hei MarkoA80

Hyvä että nopeus asia on saatu hoidettua!

Selvittelen, olisiko kyseisille tallennuksilla jokin suora syy, miksi laatu muuttuu nopealla liikkeellä. Palaan myöhemmin asiaan!
Hei MarkoA80

Tallenneuksissa ei pitäisi olla mitään vikaa. Todennäköisesti ongelma johtuu linjan virheilystä. Tein liittymääsi pienen säädön. Tämän pitäisi helpottaa virheilyä.

Seuraa tilannetta. Kokeile tallennuksia uudelleen. Kokeile tehdä myös uusia tallennuksia.

Vastaa