Taloyhtiö valitsi toisen, päivittääkö Sonera silti 100/10?

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Olen pitkään odottanut josko tulisi 100/10 päivitystä taloomme, ja ihan sen takia olen myös pitänyt Soneran 24/2 ADSL liittymän. Eli taloon tulee Laajakaista Extra, mutta huoneistoihin vielä vain tuo 24M.

Taloyhtiö on nyt sitten ottanut toiselta operaattorilta jonkinlaisen liittymäsopimuksen, eli sellainen jossa ensimmäinen taso on suoraan vastikkeessa ("ilmainen") ja nopeammatkin vaihtoehdot suht. edullisia.

Nyt rupesinkin miettimään, että tälläisissä tapauksissa tekeekö Sonera enään tuota VDSL2 päivitystä kellariin jotta saisi halukkaat käyttää Soneran 100/10 nettiä? Eli etteivät näissä tilanteissa skippaa kokonaan VDSL2 käyttöönottoa talossa.

2 kommenttia

Hei TML!

Tällaisessa tapauksessa VDSL-tekniikkakin todennäköisesti jossain vaiheessa taloon saadaan, mutta aikatauluun emme pysty ottamaan kantaa. Verkon puolella tehdään tottakai jatkuvasti päivityksiä ja tiedotamme niistä asiakkaille erikseen, kun saatavuudet paranevat.

Voit myös pyytää asiakaspalveluamme tarkistamaan saatavuuden.
Kiitos vastauksesta. Tosiaan etsin vain tietoa siitä, että onko edes mahdollista että Sonera päivittäisi vielä VDSL2 tekniikan taloyhtiöön.

Eli toivo elää.

Toisella tarjoajalla on ns. talokuitu -vaihtoehtoja, mutta meidän taloyhtiö ei ole tuollaista ottanut vaan ovat vain jonkinlaisen sopimuksen tehneet jolla saatiin asukkaille normaalista poikkeavat hinnat. Itse en tuohon kelkkaan halua, koska se luultavasti jää vain 24M tasolle.

Vastaa