Taloyhtiölaajakaista, D-Link DWR-116, netti katkeilee

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Minulla on käytössäni taloyhtiölaajakaista ja routterina D-Link DWR-116.
En tiedä onko ongelma Soneran päässä, reitittimessä vai tietokoneessa. Tällä hetkellä netti ei toimi edes suoraan seinästä verkkopiuhalla suoraan tietokoneeseen kytkettynä, mutta en pysty poissulkemaan onko vika verkkokaapelissa. Käytän eri piuhaa reitittimestä seinään ja koneesta seinään. Netti ei toimi ei Kubuntun eikä Windowsin puolella.

Toisinaan wlan saattaa toimia useita päiviä ilman mutinoita, mutta yhtäkkiä yhteys muuttuu rajatuksi ja saattaa pysyä näin muutamasta tunnista useaan päivään. Routterin tai tietokoneen boottaaminen ei auta. Yleensä silloin, kun internet-yhteys on poikki reitittimeltä eteenpäin, kaapelilla saan kuitenkin bitin valumaan. Tällä hetkellä siis en.

Missähän ongelma voisi lymytä? Alkaa vähän ketuttaa tämä mobiilinetillä ratsastelu.

3 kommenttia

Moi innakajaste!

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan miltä liittymäsi näyttää.

Vaikuttaisi siltä, että verkossa voisi olla jotain ongelmaa tällä hetkellä, jos yhteys ei toimi reitittimellä, eikä tietokoneella suoraan seinästä.
Noniin, nyt löytyy as.numero profiilista.

Nyt on netti taas toiminut tuon päivän illasta piuhan nokassa, silloin testasin viimeksi wlania eikä pelannut. En ymmärrettävästi ole kauhean usein jaksanut kaapelien kanssa vekslailla.
Moi innakajaste!

Näyttäisi olleen yleisempi vika alueella loppuviikosta, joka on nyt korjattu. Onko tilanne helpottanut siellä päässä lainkaan? Jos jatkossa yhteys toimii suoraan seinästä, kannattaa WLAN asetuksia muuttaa reitittimeltä ja katsoa paraneeko yhteys.

Vastaa