Tekemisen puutetta? Sonera järjestää sitä! Laskuja pukkaa...

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Sonera... Eikö tästä puljusta pääse eroon? Tietääkseni 3G-paketti loppui huhtikuussa niin vieläkö sieltä tulee laskuja... Aivan käsittämätöntä. Ettekö näe sieltä järjestelmästä että ei olla asiakkaita? Lopettakaa jo niiden laskujen lähettäminen. Asiakaspalveluun saa jonottaa tunteja omaan laskuun, muutakin tekemistä on.

Miten noin yksinkertainen asia kuin Soneran hyvästely voi olla niin vaikeaa Soneralle? Jos ei soita asiakaspalveluun, ne laittaa karhukirjeitä ja sitten tulee tiedätte kyllä mitä. Jos Soneran laskutus ei lopu tähän, niin lupaan viedä asia sinne minne kuuluu eli kuluttajaviranomaisille. Tarvittaessa asia viedään kuluttajariitalautakuntaan. Laskuja emme aio maksaa, koska meillä ei ole asiakkuutta eikä laskuja rästissä teille.

Voitteko lopettaa laskujen lähettämiseen heti. Ei jaksa enää yhtään tapella Soneran kanssa. No mikäpä olisi mahdollinen juttu Soneralle... laskutus toimii liiankin hyvin, kun vanhojakin asiakkaita muistellaan. Tarkoitus lienee saada dementoituneet maksamaan. Väärä valinta Sonera, täällä dementiaa ei ole. Asiakasnumeroa en muista enkä jaksa etsiä. Voitte korjata laskutusjärjestelmänne kuntoon.

Ja minkä takia sieltä asiakas tukipuhelimessa sanotaan aina että ei tule enää laskuja, älä maksa laskuja... mutta silti uhkaillaan karhukirjeillä ja laskuja satelee ovista ja ikkunoista. Toivon Soneralta vihdoin ja viimein järkeä päähän ja lopettakaa rahastaminen. Tästä eteenpäin toivomme ettemme saa teiltä yhtään mitään. Ja tämän jälkeen Soneraan ei ole edes paluuta. Kiitos, anteeks ja näkemiin.

Itse olen kohta jo kaksi vuotta Elisan Saunalahdessa ja niin ne vaan laskut sentilleen tulevat. Miksi tämä käsite toimiva laskutusjärjestelmä on Soneralle ylitse pääsemätön mahdottomuus? Olen tuosta isälle pitkään toitottanut ettei tässä lafkassa mikään toimi, no nyt kävi hänellekin enemmän kuin paremmin selväksi. Ja varmasti kertoo asian eteenpäin myös muille. Elisassa laskutus on pelannut hänelläkin, vaikka oli vähän toisia mielikuvia. :)

Isäni oli asiakas Soneran alkuajoilta, olette menettäneet hänet. Onnittelut Sonera.

Siispä jos on tekemisen puutetta, niin ikävä kyllä ei ole enää kauan, sillä Sonera kyllä järjestää sitä mielellään. :P

9 kommenttia

Hei hpguru, jos et halua antaa yhteystietojasi tässä, voisitko ystävällisesti soittaa asiakaspalveluumme tai jättää palvelupyynnön http://bit.ly/JEAIAd niin voimme selvittää mistä lasku on muodostunut.
Olen niin kyllästynyt Soneran toimintaan, että en halua enää olla Soneran kanssa missään tekemisissä. Laskuja ei tule onneksi minulle. Niitä Sonera ei varmaan uskaltaisi edes lähettää minulle. Isälle tulee laskuja aiheettomasti, joka jätti Soneran helmikuussa ja siirsi kaikki perheen liittymät sekä netin kilpailevalle, jossa olen itse ollut toista vuotta jo.

Siitäkin kuulkaa teille on jo soitettu ja sieltä luvattu asia hoitaa, että älkää maksako laskuja, ei tule enää muita. Mutta niin niitä vaan tulee. Kyllä tässä tekemistä saa itse kukin, kun Soneraan sortuu. "Voimme selvittää mistä lasku on muodostunut". No tuossa ylempänähän se lukee, että asiakaspalvelunnekin mukaan laskut on aiheettomia, mutta kyllä niitä silti vain tulee.

Voin kirjoittaa teille gradun siitä että me olemme maksaneet kaikki laskut teille ja että tuo pätkivä 3G-yhteytenne on päättynyt kytkyyn. Tästä on soitettu Soneran asiakaspalveluun ja NE SANOI SEN PÄÄTTYVÄN. Hauskinta oli se, että vaikka sopimus päättyi 6. päivä helmikuuta, laskutus juoksi kuun loppuun netistä, vaikka itse netti lakkasi toimimasta 6. päivä.

Kyllä se syy on teillä siellä teidän laskutusjärjestelmässä. Olemme soittaneet asiakaspalveluunne niin kalliisti, että ei yhtään enempää jaksaisi... Me, ennen kuin siirsin perheemme loput liittymät Saunalahdelle, soitettiin Soneralle ja vaadittiin että kaikki numerot sekä palvelut irtisanotaan niin pian kuin tässä firmassa vain mahdollista. Palvelut kyllä irtisanottiin, mutta laskutusta ei. Törkeää.
Hei hpguru. Aikaisempaan vastaukseemme viitaten, suosittelen sinua tekemään palvelupyynnön. Ikävä kuulla, että teille on sattunut näin ikäviä kokemuksia. Pahoittelut tästä tilanteesta. Asia saadaan kuitenkin varmasti hoidettua, oltuanne yhteydessä suoraan asiakaspalveluun.
Minlee kirjoitti:
Hei hpguru. Aikaisempaan vastaukseemme viitaten, suosittelen sinua tekemään palvelupyynnön. Ikävä kuulla, että teille on sattunut näin ikäviä kokemuksia. Pahoittelut tästä tilanteesta. Asia saadaan kuitenkin varmasti hoidettua, oltuanne yhteydessä suoraan asiakaspalveluun.


No jaa. Kerran isä oli yhteydessä. Asia luvattiin korjata. No korjattiinko? Ei. Pahoittelut ei paljoa lämmitä, kun on menettänyt useita euroja puhelinkuluissa Soneralle. Asiakkaitanne meistä ei enää tule. Ja varmasti kerromme muillekin mistä kannattaa palvelut tilata.
"hpguru:Olen niin kyllästynyt Soneran toimintaan, että en halua enää olla Soneran kanssa missään tekemisissä.."

Aikaa sulla näkyy kuitenki olevan kirjoittelemiseen täällä Soneran keskustelupalstalla.. 😃 Kirjoituksiesi myötä olet kokoajan tekemisissä Soneran kanssa 😃
Joo, pakkohan sitä on kertoa miten Sonera kohtelee entisiä asiakkaitaan. Ja tämän pitäisi muka olla Suomen luotetuin operaattori... No sehän on Valitut palat... ei näihin kannata sokeasti uskoa. Mutta jotta asialle saataisiin näkyvyyttä pitäisi siitä olla yhteydessä kuluttajaviranomaisiin tai aloittaa taistelu oikeuksistaan.
Todettakoom vielä että ilmeisesti Sonera on lopettanut laskujen lähettämisen...

Hyvä hyvä, sentään joku tässä talossa omaa luku- ja kuuntelutaidon!

Saunalahdessa perhe on ollut nyt viisi kuukautta.

Kolme Satakieli 2000 -liittymää ja yksi nettitikku maksiminopeudella. Itse asiassa Soneralla oli vain 3G-yhteys ja pari liittymää, Saunalahdelle tuli yksi lisää. Pilkkuveli sai laskutusliittymän DNA:n Prepaidin tilalle. Tyytyväisiä ovat olleet. Sonera on menettänyt heidät, koska oli paljon epäselvyyksiä mm. tilaamattomia puhelinliittymiä laskuissa, luokaton kuuluvuus ja ennen kaikkea Sonera Kaupassa laittoivat ilman asiakkaan suostumusta jonkun palvelun, jolla oli määräaikaisuus.

Näin ollen syy oli selvä eli vaihto oli helmikuussa. Voisin paljastaa, että Saunalahdessa viiden kuukauden aikana ei ole ollut yhtäkään väärää laskua, tilaamatonta palvelua tai muuta epäselvyyttä ja netissäkään ei ole käyttörajaa ja toimii mukavasti heillä 3M-8M-nopeuksilla.

Sonera, olet menettänyt asiakkaan Soneran alkuajoilta. Miltä tuntuu? Kannattaisiko kouluttaa asiakaspalveluanne vaikka ensiksi lukemaan eikä kuuntelutaitokaan olisi pahitteeksi.

Itse olen ollut Soneran asiakas kesäkuun 2002 alkaen 2011 helmikuun asti. Eli noin yhdeksän vuotta. Saunalahdella täyttyy helmikuussa 2013 kaksi vuotta ja kuten vanhemmilla, ei ainoatakaan epäselvyyttä tai virhettä laskussa. Minulla on myös nettitikku maksiminopeudella ja Satakieli 2000 hitaimmalla mobiililaajakaistalla.

Ei ole paluuta Soneraan eikä ollut edes ikävä!
Hei hpguru!

Mukava kuulla että asia on vihdoin kunnossa. Ikävää kuitenkin että perheelläsi on ollut huonoja kokemuksia Soneran asiakkuudesta. Palautteesi asiakaspalvelustamme on ohjattu eteenpäin. Pyrimme parantamaan palveluamme ja palautteista otetaan aina opiksi.
Kiitos.

Toivottavasti Sonera oppii näistä tilanteista, koska ei ole mukavaa asiakkuuden päätteeksi saada lisää ongelmia. Kun ei se ennenkään täysin ongelmaton liittymä ollut. Muun muassa tilaamattomia numeroita välillä näkyi ja välillä oli netti aika hidas.

Ja toisaalta tällaiset ongelmat jäävät muistiin pitkäksi aikaa ja useinkaan ei enää ongelmien jälkeen katsota yrityksen perään vaan pysytään siellä, missä ei ole ongelmia ollut.

Muutama vinkki Soneralle. :)

Mutta toivottavasti saatte palvelella jatkossa muita asiakkaitanne meitä paremmin.

Vastaa