Tekstiviestin toimituskuittaus jää tulematta IPhone 5:een

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 5 katselukertaa

Hei

Lähetän tekstiviestin IPhone 5:lla ja laitan viestin alkun *K# ja heti perään viestin tekstin.
Aina en saa toimitusviestiä, vaikka tekstari on mennytkin perille. Joskus tulee viesti, että tekstaria ei ole pystytty toimittamaan.

Viimeksi lähetin 2 viestiä 5 minuutin välein eri numeroihin (myös eri operaattorit vastapuolella). Ensimmäisestä ei kuittausta tullut, toisesta tuli. Ensimmäinenkin oli tällä kertaa kyllä mennyt perille.

Kerran on käynyt niin, että kuittausviesti tuli usemman viikon myöhässä samalla kun sain uuden viestin kuittauksen samasta liittymästä.

Tekstiviestejä ei ole puhelimessa montaa talletettuna, edellisestä buuttauksesta oli pari viikkoa.

Nyt en voi olla koskaan varma siitä, että tekstari on mennyt perille. Tämä hankaloittaa työtehtäviä, kun aina ei vastaanottaja tai lähettäjä voi puhua ja asiasta pitää jäädä kirjallinen jälki.

Onko olemassa softaa, joka hoitaisi kuittauspyynöt, aina ei muista laittaa tuota koodia tekstariin ?

1 kommentti

Hei sarkkpai!

iPhoneen ei tosiaan ole mahdollista saada sovellusta viestin kuittauksesta eikä puhelimen omissa asetuksista kuittausominaisuutta ole. Tuo *K# on ainoa keino iPhonessa saada tietää onko viesti toimitettu vai ei.

Tätä sinun tapaustasi pitäisi selvitellä vähän enemmän. Tarvitsemme sinun liittymänumerosi sekä numerot johon olet lähettänyt viestin joista kuittausviestiä ei tullut tai se viivästyi. Ilmoita myös viestien lähetysaika. Voisit laittaa nuo tiedot meille vaikka facebookin kautta yksityisviestillä tai sitten Omien Sivujen kautta osoitteesta http://www.sonera.fi/omatsivut -> Kirjaudu sisään -> Apua ongelmiin -> Lähetä viesti asiakaspalveluun. Näin vikapalvelumme voisi selvitellä asiaa lisää.

Vastaa