Television kuva ja ääni pätkii.

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 200 katselukertaa

Meillä on Sonera Viihde yhdessä valokuitu-netin kanssa. Television kuva pätkii ja television kaiuttimista kuuluu ruma särähdys/inahdus aina kun käyttää samaan aikaan internetiä toisella laitteella (PC, läppäri, tablet- ja siis vain yhtä näistä samaan aikaan tv:n kanssa, ei kaikkia kolmea).

Laitteet (digiboksi, modeemi, reititin) käynnistetty kaikki uudelleen. Kuva ja ääni toimivat siis moitteettomasti muulloin.

Missähän vika?

8 kommenttia

Minulla sama ongelma, inhottavaa naksumista ja kuva välillä aivan rakeinen. Sammutan kaikki mahdolliset asiaan liittyvät, käynnistän uudelleen ja useimmiten tämä auttaa mutta vie aikaa.
Yhdistän nämä ongemat siihen, että hankin uuden tehokkaamman tietokoneen ja käytän sitä ns kiinteäll linjalla.
Hei Lumikko ja Pirpana24,

Oletteko kokeilleet ensihätään tehdä modeemille ja digiboksille tehdasasetusten palautusta? Hyvät ohjeet löytyvät Ohjeet &Vinkit sivuiltamme tähän.

Oletteko huomanneet äänen pätkiessä että myös nettiyhteys on hidas tai toimii huonosti?

Lumikko, Sinun liittymässäsi näkyy hieman liikaa vaimennusta. Onhan sinulla käytössäsi modeemissa alkuperäinen lyhyt puhelinjohto ilman jatkoroikkaa? Löytyykö asunnosta useita puhelinrasioita?

Pirpana24, Yritin vilkaista sinun liittymääsi mutta modeemisi oli ilmeisesti tällä hetkellä pois päältä. Laitatko sen päälle niin vilkaistaan vielä asiaa tarkemmin täältäkin päin.
Hei ja kiitos vastauksesta.

minulla ei ole käytössä se alkuperäinen kaapali vaan n 5 m kaapeli. Aikaisemmin edellisen tietokoneen aikana ongelmia ei ollut mutta nyt kun vaihdoin konetta en voi yhtäaikaa katsoa televisiota ja pitää tietokonetta päällä. Tämä testattu monta kertaa.

Selviän ongelmasta niin, että en pidä niitä yhtäaikaa päällä (=tarvittaessa katson tv:tä antennin kautta), buuttaan (sammutan) sekä reitittimen että digiboxin sen jälkeen kun olen sammuttanut tietokoneen ja tv:n katselu onnistuu jälleen.
Puhelinpistoke löytyy lähempääkin mutta en ole sitä kokeillut. Aikonaan kun minulle tuli Soneran laajakaista niin makuuhuoneen puhelinpistokkeeseen tehtiin joku lisäjuttu, jotta laajakaista toimi, olohuoneen puhelipistokseen sitä ei ole tehty ja siksipä en sitä kokeillutkaan, koska olen olettanut, ettei sitä voi käyttää tähän.
Hei Lumikko,

Yhteys olisi hyvä testata toisella koneella. Jos ongelmaa ei silloin esiinny, niin ongelma johtuu todennäköisesti koneesta itsestään. Jos esim. joku tuttava tai kaveri pääsisi koneellaan testaamaan yhteyttä.

Yhteyttä olisi myös hyvä testata toisella puhelinkaapelilla. Mieluiten alle 2 metriä pitkällä. Myös toisesta puhelinpistokkeesta kannattaa testata.

Mikäli ongelma ei ratkea, niin suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä.
En tiedä, teittekö se siellä jotain muutoksia (jos, niin kiitos) , itse en ehtinyt tekemään, mutta nyt ongelma on poissa.
Moi Lumikko,

Ei olla täältäpäin mitään muutoksia tehty mutta toki hienoa kuulla että ongelma on kunnossa 🙂 Jos ongelma palaa takaisin, kannattaa nuo ylläolevat toimenpiteet käydä läpi. Jos ei sillä ratkea niin sitten vikailmoitusta tulemaan.
Meillä television kuva pikselöityy ja seisahtuu kokonaan, kun avataan tietokone samassa wifi-yhteydessä. Kuvaa ei saada palautumaan, ennen kuin käytetään digiboksin virta kokonaan pois ja käynnistetään uudelleen. Toisena ongelmana on, että kovalevy ei toimi enää lainkaan. Levylle ei voi tallentaa eikä sieltä voi katsoa aiemmin tallennettuja ohjelmia.
Moi patek,

Oletteko kokeilleet tehdä palvelureitittimelle (Inteno DG301) vielä tehdasasetusten palautusta? Tämän voi tehdä painamalla laitteen takaa löytyvää reset-nappia pohjassa 30s ajan. Tuohon kiintolevyongelmaan voisi aluksi kokeilla tehdä vianmääritystä menemällä Menu --> asetukset --> järjestelmä --> kiintolevyn tarkistus. Jos ongelma jokatapauksessa jatkuu, voi kiintolevyn kokeilla vielä alustaa (jolloin tietysti sinne tallennetut ohjelmat häviää). Tarvittaessa kiintolevy vaihdetaan toki uuteen mutta silloinkin kiintolevyn tallennukset menetetään.

Muuten kyllä liittymäsi näyttäisi toimivan normaalisti. Ilmoitathan kuitenkin jos ongelmasi nuidenkin toimenpiteiden jälkeen jatkuu!

Vastaa