Thompsonin modeemi <> Normaali reititin

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Olen Sonera Koti-Tv palvelun omistaja ja minulta löytyy Soneran kuituliittymä.
Tiedän ettei Thompsonin modeemissa ole mahdollista avata NAT-ongelmaa ja olenkin saanut siitä tässä kärsiä jo kohta täyden vuoden. Tuo NATin aukaiseminen olisi tärkeää, ettei minun tarvitse olla koko aika pelleilemässä kun haluaisin pelata konsolia tai tietokoneella, joudun joka ikinen kerta ottamaan modeemin pois käytöstä. Tämä tarkoittaa sitä että en voi saada käyttööni kuin yhden nettiä käyttävän laitteen tuolloin. Tämän takia en myöskään saa kyseisellä hetkellä WLANia käyttöön.
Kuulin tässä että Soneralla on tarjota pelkkää reititintäkin varustettuna WLANilla. Tällöin kuitenkaan ei ole mahdollista katsoa KotiTV:tä. En voisi vähempää välittää KotiTV:n toimivuudesta, koska en yksinkertaisesti telkkaria katso muutenkaan.

Olisiko mahdollista saada tämmöinen reititin Soneralta tuon Thompsonin modeemin tilalle? Palautan mielihyvin tuon vanhan modeemin pois. Yhteys on muuten mainio. Katkeamisia ei tapahdu juuri ollenkaan mutta tuo NAT on kyllä saatava auki. Lisätään nyt vielä se että jos käytössä on kaksi konetta + konsoli, joka kerta kun joillain näistä laitteista yhdistää peliin, joka vaatii NATin aukioloa, tippuvat 2 muuta pois pelistä.

Ja jos nyt vielä tarkemmin miettii, niin johan tuon Thompsoninkin saisi liitettyyä reitittimen jatkoksi. Tällä olisi ratkaistu monen monen ihmisen ongelma jotka ovat tästä samasta ongelma kärsineet. Eikö Soneralla tosiaan osata?

5 kommenttia

Sonera on koostanut listan yhteensopiviksi taatuista modeemeista joilla ei kuitenkaan KotiTV toimi: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Toimiviksi ... 2-modeemit Nuot tulevat RJ11(puhelinpistoke)-liittimeen kiinni. Listasta voit valita itsellesi sopivan mallin. Listasta puuttuu Telewellin TW-EAV510, mikä ainakin ominaisuuksiltaan vastaa thomsonia ja menee vähän paremmaksikin sekä sallii reitityksen ihan miten käyttäjä haluaa sekä tukee KotiTV:tä: https://www.telewell.fi/fi/tuote/adsl-t ... 29-10-2012 Speksit luettuani alkaa hieman toi telewelli himoittaa, tosin hinta hieman sulkee kukkaronnyörejä. Rahalla saa ja hevosella pääsee, sano!
Naurettavaa että boksin joutuu itse ostamaan. Olen kilpailijalla itse töissä ja siellä tämä olisi korjattu toimittamalla paketti asiakkaalle.

Ei yllätä että surina on löytäny itsensä valituksien kärkipäästä.
Itse olen enemmän kuin tyytyväinen tähän boksiin. Ilmaiseksi saa esim. verkkolevypalvelimen mikä on harvemmissa all-in-one-bokseissa. Tosin on tässäkin rajoitteensa, eli pitää ehkä kohta katsella tuon TeleHellin perään. Huomautettakoon myös, että boksihan on Soneran omaisuutta, eli käsittääkseni takuuasiat yms onnistuvat maksutta vaihdolla/asiakaspalautuksella.

Jos offtopicina keskustellaan muiden operaattoreiden bokseista, niin Sauniksen/Elisan Kotiboksi vm 2010 oli myös aika tehokkaasti tilkitty. Porttiohjauksia sai kokonaista 5 kappaletta yhtä aikaa, verkkolevytuki oli vielä rajoittuneempi kuin Thomsonissa ja WLAN-asetusten muutokset tehtiin nettiselaimella, mikä teki boksista käytännössä verkkopainon jos vaihtoi operaattoria eikä operaattori voinut antaa valmistajan alkuperäistä firmistä, tietenkään 🙂
Thompsonin boksi ei ole Soneran omaisuutta, vaan siitä on erikseen maksettu kun liittymä on tehty. Ei siinä mitään, mutta kyllä oikeanlaiseen palveluun kuuluu että a) asioista joko ilmoitetaan etukäteen tai niistä kerrotaan sopimuksessa tai b) antaa operaattori minulle tuon uuden boksin ja palautan vanhan takaisin.

Lähinnähän minua yksinkertaisesti ******aa se että asiakaspalvelijoilla ei ole sen ******in hajua asioista ja tuntuu etteivät edes jaksa ottaa selvää. Itse on kaikki googletettava tai kaivettava tiedot esiin.
Etri kirjoitti:
Thompsonin boksi ei ole Soneran omaisuutta, vaan siitä on erikseen maksettu kun liittymä on tehty.


Mitä, voiko joku Soneralainen vahvistaa tämän että ko. Thomsonista on tullut maksullinen, ettei se sisälly KotiTV-palveluun? Boksi tuli meikäläiselle 29 euron toimitusmaksun mukana, ja se on minulla siis vain lainassa, kuten on KotiTV-boksikin. Kun itse otin yhteyttä aspaan kotitv:n perumisesta kysyin samalla että pitääkö thomson palauttaa, mutta koska jatkan yhä liittymän käyttöä jäi Tomppa kotiin.

Nyt se saa jäädä myös varamodeemiksi sillä tuo Telewellin aparaatti on oikein lupaava, kunhan saavat vielä tuon levyjaon toimimaan moitteetta. Voi tosin olla että jos teikäläisellä on se kotitv:n määräaikainen soppari niin Sonera ei suostu vaihtamaan modeemityyppiä toiseen ennenkuin sen sopimusaika on ohi, mutta ei sitä koskaan tiedä.

Vastaa