Thomson TG784, Wifi heikentyi


Product Name: TG784
Software Release: 8.C.H.2

Aiemmin tänään oli asetukset resetoituneet.
SSID oli muuttunut Soneran asettamaan ja muutkin asetukset nollautuneet.

Onko joku päivitys tehty vai reistaileeko laite?

Wifi kantama tippui samalla olemattomiin (noin 5 metriin). Testattu parilla puhelimella.
Luulin aluksi että olisi Iphone 5s ongelma, mutta Samsungin puhelin tipahtaa myös Wifistä 5 metrin päässä..

Thomson resetoitu, vaihdettu kokonaan uusi ssid, eri salauksia kokeiltu, vaihdettu kanavaa. Ei auta.
Muuten netti ja koti-tv toimii.

Mitäs vielä voisi kokeilla?

edit: toisesta ketjusta viewtopic.php?f=67&t=19483#p89390
luin että laitteita on tosiaan päivitetty. Olisiko mahdollista saada päivitys kumottua?

11 kommenttia

Hei Juhuri,

Saisitko tarkisteltua vielä Thomsonin asetuksista että WLAN asetuksissa on Power Reduction asetus pois päältä.

Sivuillamme on kuvallinen ohje Thomson TG789 asetuksiin, jossa löytyy WLAN asetuksiin kuvallinen ohje. Samalla tavalla pitäisi TG784:sta löytyä tuo kohta. Jos Power Reduction Enabled kohdassa on rasti, niin ota se pois ja klikkaa apply sen jälkeen.

Jos tuo kohta on jo pois ja ongelma on edelleen päällä, niin laitathan tänne viestiä uudelleen.
Moi Marko-,

tarkistettu, "Power Reduction Enabled: No". Tuota ei ole edes mahdollista muuttaa itse.
Soneralta ei nyt kovin asiantuntevia neuvoja irtoa; toiseen ketjuun ei ole edes kommentoitu päiviin. Vikapalvelu käski tänään soitella Helpsoniin (mitä en vielä ole tehnyt). Lomalta palaava Kuningaskuluttaja neuvoi myös olemaan varmuuden vuoksi Helpsoniin yhteydessä, ennen kuin ottavat asian käsittelyyn.

Eivät varmaan Soneran liikkeessä tee versiopäivitystä mihinkään suuntaan, jos käytän purkin siellä?

Ai niin: meidänkin TG784:ssa ko. kohta on Read only, tarkistin! ; )
Puhelimessa minullekin mainittiin sana Helpson, jonka sivuutin.

Pyysin pääkäyttäjätunnuksia purkille että saisin itse säädettyä (no ei niitä saa, tiedetään).
Tai vaihtoehtoisesti softan palautusta edelliseen versioon. Tai asetusten korjausta.

Helpoimmalla päästään vaihtamalla laite? Sopimuskin umpeutumassa, joten saa tarjota samaan hintaa jatkoa. Viihdevuodet 5 ja 6.
Hei Juhuri,

Tässä tapauksessa ei Helpsonin puoleen kääntymiseen ole tarvetta. Saisitko laitettua Omien sivujen kautta vikailmoitusta meille, niin päästään tuota selvittelemään.
Marko- kirjoitti:
Hei Juhuri,

Tässä tapauksessa ei Helpsonin puoleen kääntymiseen ole tarvetta. Saisitko laitettua Omien sivujen kautta vikailmoitusta meille, niin päästään tuota selvittelemään.


Moi,

vikailmoitus tehty Omien sivujen kautta jo viikonloppuna.
Hei juhuri,

Niimpä olikin.

Tästä on vikailmoitus nyt odottamassa käsittelyä.
Posti toi Inteno DG301 laitteen, kiitos nopeasta reagoinnista.

Nyt toimii.

Aamiaispöydässä latautuu taas digilehti. Vessassa toimii sähköpostit.

Laitanko TG784:n paluupostissa tai vienkö suoraan kierrätykseen?
Jos on tarvetta palauttaa niin saisinko vielä osoitteen?
Hei juhuri,

Hyvä homma että nyt toimii taas.

Palauta TG784 laite asiakaspalautuksena osoitteeseen:

Itella Logistics Oy
E-varasto / Sopimustunnus 619604
Satamatie 37
37800 Toijala
1) Minusta jo se on huono, että tällaisia päivityksiä tehdään mitään ilmoittamatta. Jos esimerkiksi mummoni purkki olisi yhtäkkiä resetoitunut, se olisi tietänyt minulle päivän reissua. Ja mikäli Soneran ajatus/oletus on, että ihmisten ei pitäisi muutella wlan-verkkojensa nimiä, niin esimerkiksi meillä se on jotakuinkin käytännön pakko jos haluaa tunnistaa omansa: ilmassa kun vilisee SoneraGateway-alkuisia verkkoja, eivätkä kaikki päätelaitteet näytä nimestä kuin alkuosan.

2) Ilmeisesti modeemin vaihto on Soneran prosessina helpoin ratkaisu tähän TG784:n ongelmaan (jota on käsitelty useassa ketjussa). Kestävän kehityksen kannalta vaihto ei kuitenkaan ole järkevää - tosin ei firma itseään ole erityisen ympäristöystävällisenä itseään imagoinutkaan.

Eri asia olisi, jos laitteeseen ei tosiaankaan enää onnistuttaisi saamaan (tieto)turvallista softaa. Tämä on kuitenkin kaukaa haettua, koska laite romutettiin hetkessä ohjelmistolla, eli se on yhä fyysisesti kunnossa. Syytä/selitystä päivitykselle ei ole saatu. Ja mikäli asiakkaille mukahalutaan parempaa palvelua (tässä tapauksessa uudempaa tekniikkaa), sen voi hoitaa tyylikkäämmin kuin kierrättämällä vikapalvelun ja Helpsonin ja vikapalvelun kautta.

Vikatilanteiden käsittely on yhtä takkuista kaikilla operaattorilla, eli en usko että vaihtamalla paranee. Tarkoitus on joka tapauksessa käsitellä asiaa seuraavassa taloyhtiön hallituksen kokouksessa. Telkkaria katson nykyään Sonera Viihteen sijaan Dnan kaapelin kautta, eli harkinnassa myös vaihto Soneran ADSL:stä Dnan kaapelinettiin.

Hyviä aamiaishetkiä juhurille ja muillekin!
Hei hillevi,

Kiitos palautteestasi. Välitämme sen eteenpäin.

Laitteiden joudutaan joskus päivittelemään, jotta yhteyksien ja Viihteen toimintaa voitaisiin taata parhaalla mahdollisella tavalla.

Totta on että osalla TG784 -mallisten laitteiden käyttäjillä on ilmaantunut ongelmia viimeisimmän päivityksen jälkeen. Jos ongelmaa ei muilla keinoin saada ratkaistua, niin laitteen vaihtaminen jää viimeisimmäksi vaihtoehdoksi.

Päivityksen yhteydessä laite saattaa tosiaan palautua tehdasasetuksille ja jos langattoman verkon asetuksia on muokattu aiemmin, niin ne joutuu määrittämään uudelleen. Meiltä löytyy myös kuvalliset ohjeet sivuiltamme laitteiden langattomien verkkojen asetusten määrittämiseen, mikäli tämä ei entuudestaan ole tuttua.

Ohjeet:
- Thomson TG784
- Thomson TG789
- Inteno DG301

Vastaa