Thomson TG789VN yhteys ongelma

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Moi
Täällä yhteys ongelmia lätkän MM kisoista lähtien. Joskus menee melkein minuutti että avaa esim. päivälehden etusivun. Ja muutkin avautuvat huonosti. Meillä kaksi tietokonetta ja molemmissa sama ongelma.
Olisko päivityksen paikka? Tämän hetkinen softa 8.C.H.2.
Modeemi näyttää että nopeus on OK ja speedtest myös, Ainoastaan tuo huono avautuminen.
Pariin ohjelmaan tullut Viihteen tallennuksiin häiriötä, liittykö myös tähän?

Ja miksiköhän en löydä omasta Thomson modeemista "Thomson Gateway => Configuration => Pick a task list" - valikosta paikka jossa voi tallentaa asetukset?
T: J

7 kommenttia

Hei Elorju,

Vilkaisin yhteyttäsi ja näyttäisi tännekkinpäin vähän yhteys "hyytyvän". Liittymässäsi näkyy aika paljon vaimennusta mikä voisi tulla esim. pitkästä puhelinjatkojohdosta. Onko tällaista jatkojohtoa käytössä vai onko modeemi kytketty alkuperäisellä (~2m) pituisella kaapelilla puhelinrasiaan? Löytyykö asunnosta muita puhelinrasioita nykyisen liitetyn rasian lisäksi?

Voisit myös palauttaa thomsoniin alkuperäiset tehdasasetukset pitämällä laitteen reset-näppäintä pohjassa 30s ajan.

Tuosta vaimennuksesta voi aiheutua häiriöitä myös viihteen tallennuksiin.
Moi
Joudun käyttää pitkää jatkoa lähimmästä rasiasta.
Ei muita laitteita liitetty siihen. Koskaan muulloin ei ole ongelmaa ollut.
Olen ajatellut tuota resetointia ja siihen liittyy toinen kysymykseni et miksi ei näy tuota asetuksien tallennusta valikosta?
Hei Elorju,

Tässä nykyisessä (eikä vanhemmissakaan) firmware versioissa ei ole mahdollista tallentaa asetuksia erillisenä varmuuskopiona. Asetukset joutuu määrittämään uudestaan kun modeemin on resetoinut.

Epäilisin kuitenkin nyt että nuo ongelmat mahdollisesti johtuvat tuosta pitkästä puhelinjohdosta. Olisiko sinulla mahdollista poistaa se pitkä puhelinjohto ja vetää pidempi (ethernet)johto sitten modemista eteenpäin omille laitteille (tietokone, digiboksi)?
Jos vien modeemin toiseen paikkaan niin joudun hankkimaan 3 eternet kaapelia ja niiden hinta on useampi kymppi.
Ja edelleen kun tätä ongelmaa ei ole ollut aikaisemmin
Ajattelin silloin olympialaisten (laitoin vahingossa et MM kisat) aikoihin että johtuu lisääntyneestä verkkoliikenteestä kun oli lehdissäkin juttua
Hei Elorju,

Olisi suotavaa ainankin testata yhteys käyttämällä lyhyttä puhelinkaapelia. Testaamalla näet vaikuttaako tuo kaapelin pituus yhteyteen. Mikäli yhteys ei toimi lyhyellä puhelinkaapelillakaan yhtään paremmin, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä.
Kokeilen tuota lyhyttä kaapelia ja resetoin tuon modeemin. Ilmoittelen kun saan tehtyä. Voi mennä muutama päivä kun muuta kiirettä...
Ja vielä tuosta asetusten tallennuksesta. Tämä on suoraan ohje kirjasta:

2.3 Backing Up/Restoring your Configuration
Introduction
Once you have configured your Thomson Gateway to your needs, it is recommended to backup your
configuration for later use. This way you can always return to your working configuration in case of
problems.
Backing up your configuration
Proceed as follows:
1 Browse to the Thomson Gateway GUI.
2 On the Thomson Gateway menu, click Configuration.
3 In the Pick a task list, click Save or Restore Configuration.
4 Under Backup current configuration, click Backup Configuration Now.
5 The Thomson Gateway prompts you to save your backup file.
6 Save your file to a location of your choice.

On ilmeisesti joskus ollut siellä asetuksissa?
Hei Elorju,

Asetuksia ei valitettavasti ole voinut varmuuskopioida aikaisemmillakaan ohjelmistoversioilla. Nuo laitteen ohjeet eivät kaikilta osin pidä paikkaansa, sillä kyseessä on räätälöity ohjelmisto. Tämä ominaisuus on kuitenkin ollut toivottu ja siitä on kehitysehdotuksia laitettu eteenpäin.

Vastaa