Thomson TG789n salasana?

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Moikka!

Jos yritän kirjautua reitittimeen http:n kautta niin jostain syystä purkki on alkanut kysymään salasanaa. Mikähän mahtaa olla käyttäjätunnus ja salasana? Ennen se oli "automaattisesti" kirjautunut administratorina sisään?

-Hanski

3 kommenttia

Thomson TG789vn manuaalin kappaleessa 2.2 - otsikko Thomson Gateway GUI - lukee: If you have protected your Thomson Gateway with a user name and password, the Thomson Gateway will prompt you to enter these.

Tuon ohjeen perusteella laite ei kysy hallintasivuille tunnuksia ellei käyttäjä ole määrittänyt tunnusten kysymistä käyttöön. Jos modeemi nyt kysyy tunnuksia etkä tiedä mitkä ne ovat, taitaa ainoa keino päästä takaisin hallintaan olla modeemin resetointi. Se tapahtuu laitteen sivussa olevaa Reset-painiketta painamalla kunnes Power-valo muuttuu punaiseksi.

Resetoinnin jälkeen modeemi palaa tehdasasetuksille, joten langattomen lähiverkon suojaus olisi tehtävä uudelleen.
Mitenkäs, kun menin resetoimaan laitteen. Siellä on noita "Internet services" (iptv, voip, internet jne), Ne kaikki katosivat resetoinnin jälkeen. Kun menen jollekin hallintasivulle jossain kohtaa, missä pitäisi olla nappula niiden lisäämiseen lukeekin, ettei minulla ole tarvittavia oikeuksia niiden lisäämiseen. Sitten internet-kohdassa se sanoo, ettei palvelua ole asennettu ja ilman sitä et pääse nettiin.

Lisäksi verkossa on jotain ongelmia, ettei DSL yhteys pelaa. Osaako laite asentaa nuo kaikki jutut itse takaisin?

ps. Jos käyttäjäprofiiliini on lisätty joku asiakasnumero, siitä ei ole nyt kyse, vaan työpaikan verkosta, (joka on vuokranantajan nimissä).
cmmd kirjoitti:
Mitenkäs, kun menin resetoimaan laitteen. Siellä on noita "Internet services" (iptv, voip, internet jne), Ne kaikki katosivat resetoinnin jälkeen. Kun menen jollekin hallintasivulle jossain kohtaa, missä pitäisi olla nappula niiden lisäämiseen lukeekin, ettei minulla ole tarvittavia oikeuksia niiden lisäämiseen. Sitten internet-kohdassa se sanoo, ettei palvelua ole asennettu ja ilman sitä et pääse nettiin.

Lisäksi verkossa on jotain ongelmia, ettei DSL yhteys pelaa. Osaako laite asentaa nuo kaikki jutut itse takaisin?


Soneralta lähetettyyn Thomson TG789vn -modeemin ei käyttäjä voi itse määrittää kaikkia asetuksia. Laite ei myöskään vaadi mitään käyttäjän tekemiä asetuksia.

Resetoi modeemi vielä kertaalleen. Jos laajakaistayhteys ei ala toimimaan, niin tee siitä vikailmoitus soittamalla 0206 90101 (mpm/pvm). Loppuun asti viety puhelu generoi littymästä vikailmoituksen.

Käyttäjätunnuksesi tiedoissa ei ole asiakas- eikä liittymänumeroa.

Vastaa