Thomson TG789vn katkeilee ajoittain.

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Tosiaan omistan kyseisen modeemin (Thomson TG789vn) joka ei mielestäni toimi kunnolla.

Nettiyhteys katkeilee jopa 30minuutin välein toisinaan, kun taas joskus saattaa toimia lähes viikon moitteettomasti.

Nyt muutaman kuukauden jaksanut katella tuota jospa vika korjaantuisi itsestään mutta ei, eilen taas tosiaan muutaman päivän täydellisen toimimisen jälkeen netti alkoi temppuilemaan, joskus se katkeaa vain sekunneiksi niin että tietokoneella joku softa menettää yhteyden mutta esim. TV ohjelma ei katkea, toisinaan taas digiboxikin menettää yhteyden jopa minuutiksi -> TV ohjelma jumittuu.

Olen testannut vanhalla modeemilla (Zyxelin joku malli) pahimmilla päivillä kun netti katkeilee jatkuvasti että vika on modeemissa, Zyxel siis toimii silloin täysin (PC yhteys) mutta kyseisellä modeemilla ei näy taas TV joten tämä ei ole ratkaisu.

Thomsoniin olen palauttanut tehdasasetukset, katkaissut verkkovirtayhteyden yön ylitse, resetoinut yms. mikään ei tunnu auttavan.

Kysymys siis kuuluu onko vika nyt varmasti modeemissani vai onko mahdollisesti alueellani ollut jo parin kuukauden ajan ongelmia? Saanko soneralta mahdollisesti toimivan modeemin?

3 kommenttia

Hei Tigri1988

Vilkaisin yhteyttäsi ja jotain pientä virheilyä siinä on havaittavissa. Oletko kytkenyt modeemin suoraan puhelinlinjaan ilman mitään jatkojohtoja tai muita laitteita? Jos asunnosta löytyy useampia puhelinrasioita, voisi yhteyttä myös testata niistä. Mikäli teillä on vielä käytössä jotain muita puhelinlinjan laitteita (lankapuhelin, FAX tms) niin ne olisi hyvä kytkeä pois verkosta testin ajaksi.

Modeemivaihdolla ei ainakaan vielä lähdetä liikkeelle vaan tutkitaan mistä tuo mahdollinen virheily syntyy. Ilmoittaisitko tänne mikäli nuista testeistä ei ole mitään apua toiminnan suhteen. Voidaan sitten tutkia asiaa paremmin meidän puolelta!
Antti- kirjoitti:
Hei Tigri1988

Vilkaisin yhteyttäsi ja jotain pientä virheilyä siinä on havaittavissa. Oletko kytkenyt modeemin suoraan puhelinlinjaan ilman mitään jatkojohtoja tai muita laitteita? Jos asunnosta löytyy useampia puhelinrasioita, voisi yhteyttä myös testata niistä. Mikäli teillä on vielä käytössä jotain muita puhelinlinjan laitteita (lankapuhelin, FAX tms) niin ne olisi hyvä kytkeä pois verkosta testin ajaksi.

Modeemivaihdolla ei ainakaan vielä lähdetä liikkeelle vaan tutkitaan mistä tuo mahdollinen virheily syntyy. Ilmoittaisitko tänne mikäli nuista testeistä ei ole mitään apua toiminnan suhteen. Voidaan sitten tutkia asiaa paremmin meidän puolelta!


Kyllä, modeemi on kytketty suoraan alkuperäiskaapelilla puhelinlinjaan, eikä siihen ole koskettu sitten ensiasennuksen jälkeen. Asunnossa on toinen puhelinrasia, mutta se on valitettavasti niin tyhmässä paikassa että sieltä ethernet johtojen vetäminen on käytännössä mahdotonta. Muita puhelinlinjaa käyttäviä laitteita ei ole käytössä.
Hei Tigri1988

Suosittelisin tässä tapauksessa ottamaan yhteyttä suoraan vikapalveluun niin voitte puhelun aikana testata myös yhteyden toisesta rasiasta. Mikäli yhteysarvot ovat molemmissa pistokkeissa samat, jää vika todennäköisesti verkon puolelle ja asiasta voit samalla jättää vikailmoituksen.

Voit jättää asiasta myös palvelupyynnön omien sivujen kautta.

Vastaa