Thomson TG789vn palvelureititin lakkasi toimimasta

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Hei! Avasin eilen tietokoneeni ja tarkoitukseni oli suunnata nettiin, mutta en sinne päässyt. Tarkistin palvelureitittimen/modeemin merkit ja kohdassa "Internet" ei palanut valoa ollenkaan. Iltapäivän aikana netti ja koti tv-digiboksi lähtivät toimimaan, mutta se riemu loppui 10 minuutin kuluttua. Sen jälkeen "Internet" valo ei ole palanut ollenkaan ja jouduin kytkemään vanhan modeemin käyttöön. Nyt en näe ollenkaan koti tv-paketin kanavia. Missä mahdollinen vika? Onko laitteessani takuuta tai onko mahdollisuus tilata uutta Thomsonia?
Kiitos etukäteen.

-Roni

4 kommenttia

Moro RoniB!

Olitko kerennyt kokeilemaan resettiä thomsonille? Painamalla reset-nappia(pieni reikä modeemin takana) 30 sekuntia pohjassa. Toimenpide palauttaa tehdasasetukset modeemille eli niin sanotusti nollaa laitteen. Jos se on rikki mennyt niin pitää laittaa uutta laitetta tilalle.
En resettiä löytänyt modeemin takaa, mutta tein resetin yhteysosoitteen 192.168.1.1 kautta eikä lähtenyt silloinkaan internet-valo palamaan. Taitaa se vaan rikki olla. Lähettäkää vain uusi Thomson-palvelureititin. Kiitos.
-RoniB
Onko uusi palvelureititin laitettu tulemaan? Vai pitääkö sellainen tilata eri teitse kuin keskustelualueella?
Hei RoniB,

Tuosta kyseisestä TG789-modeemista reset-nappi löytyy laitteen vasemmalta kyljeltä (edestäpäin katsottuna) joten kokeile vielä painaa sitä 30s ajan pohjassa. Ohjelmistoresetti hallinnan kautta ei ole riittävä vaan täytyy tehdä tämä ns. rautabuutti.

Jos ongelma kuitenkin jatkuu tai resetointi ei onnistu, suosittelen olemaan yhteydessä vikapalveluun niin he pystyvät paremmin varmistamaan onko ongelma laitteessa vai itse yhteydessä. Sitä kautta ratkaisu ongelmaan löytyy nopeiten tässä tilanteessa. Vikapalveluun voit olla yhteydessä soittamalla tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.

Vastaa